20 Μαΐου 2018
ΑΓΓΕΛΙΕΣ

"Απειλή" οι νέες τεχνολογίες στις τράπεζες;

14 Φεβρουαρίου 18 - RE+D magazine

ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ

Eurobank Property Services

Σύμβουλος - ΕΛΛΑΔΑ

ΕΡΡΙΚΟΣ ΑΡΩΝΕΣ

Επενδυτική - ΕΛΛΑΔΑ

IBI Group

Σύμβουλος - ΕΛΛΑΔΑ

Solum Property Solutions

Σύμβουλος - ΕΛΛΑΔΑ

ΕΤΑΔ A.E.

Eταιρεία του Δημοσίου - ΕΛΛΑΔΑ

ΠΡΟΣΩΠΑ

Antulio Richetta

Διευθυντής IBI Group

Δημήτρης Ανδρίτσος

Διευθύνων Σύμβουλος Eurobank Property Services
Οι νέες τεχνολογίες στις τράπεζες και οι επιπτώσεις στην απασχόληση είναι το αντικείμενο της μελέτης που παρουσίασε το Ινστιτούτο Εργασίας της ΟΤΟΕ (ΙΝΕ/ΟΤΟΕ) σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο Ινστιτούτο Γκαίτε.

 

Με αυτή την πρωτοβουλία η ΟΤΟΕ έχει στόχο να παρέμβει έγκαιρα στο θέμα της εισαγωγής των νέων τεχνολογιών στις τράπεζες, φιλοδοξώντας να ανοίξει ένας ευρύτερος διάλογος που θα οδηγήσει σε συμπεράσματα και πράξεις.

Όπως δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η πρόεδρος του ΙΝΕ/ΟΤΟΕ, Βάσω Βογιατζοπούλου το θέμα της μελέτης «αφορά ένα μεγάλο ζήτημα, θα είναι το ζήτημα των επόμενων χρόνων, και πρέπει η Ομοσπονδία να προετοιμάζεται και μέσα από τη μελέτη θα έχει τις κατάλληλες στρατηγικές να παλεύει τέτοια πολύ σημαντικά προβλήματα για τις εξελίξεις που έρχονται». Όσον αφορά την εικόνα που έχουμε αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα η κ. Βογιατζοπούλου τόνισε ότι «ανάλογα με τον ανταγωνισμό που θα προκληθεί από την είσοδο άλλων τραπεζών, είναι βέβαιο ότι οι συστημικές τράπεζες ήδη επεξεργάζονται σχέδια τα οποία είναι σε εξέλιξη. Είναι σε ένα βαθμό και μεγάλα μπάτζετ που ξοδεύουν για αυτή τη νέα φάση των τεχνολογιών άρα σημαίνει ότι θα πληγούν και συγκεκριμένες θέσεις εργασίας για τις πιο τυποποιημένες εργασίες που γίνονται στις τράπεζες σήμερα, άρα σημαίνει ότι πρέπει να υπάρξουν προτάσεις για να μη βρεθεί ένα πολύ μεγάλο κομμάτι ανθρώπων που θα έχει επαπειλούμενες θέσεις εργασίας».

Όπως αναφέρεται στην έκθεση του ΙΝΕ/ΟΤΟΕ «η εφαρμογή των νέων τεχνολογιών δεν απειλεί άμεσα να εκτοπίσει το μεγαλύτερο μέρος, ή έστω μεγάλες ομάδες εργαζομένων στις τράπεζες. Θα αλλάξει παράλληλα, σε μεγαλύτερο ή μικρότερο βαθμό, συγκεκριμένα καθήκοντα των θέσεων εργασίας. Στο πλαίσιο της προσωποποιημένης εξυπηρέτησης, αλλά και της δημιουργίας συγκριτικών πλεονεκτημάτων έναντι του ανταγωνισμού, οι θέσεις αυτές θα χρειαστεί τελικά να ενσωματώσουν άλλα, νέα και πιο απαιτητικά εργασιακά καθήκοντα».

Σημειώνεται ότι ειδικότερα στην Ελλάδα, λαμβάνοντας υπόψη τη γενικότερη εικόνα του τραπεζικού συστήματος, εκτιμάται ότι σήμερα η απασχόληση στις ελληνικές τράπεζες κινδυνεύει πρώτιστα από τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν οι ίδιες οι τράπεζες. Αναφέρεται επίσης ότι μεσοπρόθεσμα οι παράγοντες που μπορεί να απειλήσουν τους εργαζόμενους στις τράπεζες είναι κυρίως αυτοί που θα απειλούν και τις ίδιες τις τράπεζες.

«Στο πεδίο της διαχείρισης του ανθρώπινου δυναμικού, η διαρκής, κατάλληλα προετοιμασμένη και στοχευμένη επανεκπαίδευση των εργαζομένων, αποτελεί βασική συνθήκη επιτυχίας της ψηφιακής μετεξέλιξης των τραπεζών», τονίζεται.

Όπως επίσης τονίζεται στη μελέτη, παρότι επηρεάζονται συγκεκριμένα καθήκοντα θέσεων εργασίας ή και ολόκληρες θέσεις εργασίας στην ψηφιακή εποχή των τραπεζών, εν τούτοις το ανθρώπινο δυναμικό παραμένει η κυρίαρχη παραγωγική τους δύναμη και με βάση αυτή την παραδοχή κατατίθενται οι εξής προτάσεις:

α. Οι τράπεζες θα πρέπει να καλύψουν έγκαιρα και συστηματικά το κενό μεταξύ των υφιστάμενων και των μελλοντικών απαιτήσεων σε δεξιότητες του υφιστάμενου ανθρώπινου δυναμικού, χωρίς αποκλεισμούς και διακρίσεις.

β. Οι τράπεζες θα πρέπει να προχωρήσουν από κοινού με τους φορείς εκπροσώπησης των εργαζομένων στην περιγραφή των εργασιακών καθηκόντων και στη σύνδεσή τους με τα απαιτούμενα επαγγελματικά προσόντα.

γ. Ο θεσμικός ρόλος του φορέα εκπροσώπησης των εργαζομένων (συνδικαλιστικό κίνημα), θα πρέπει να συμπεριλάβει ολοκληρωμένες δράσεις ανάπτυξης ανθρώπινου δυναμικού για τους εργαζόμενους στις τράπεζες (ανάλυση αναγκών, προγράμματα απόκτησης νέων δεξιοτήτων κ.τ.λ.) εστιασμένα στη ψηφιακή μετάβαση, με προτεραιότητα στους εργαζόμενους μεσαίων και χαμηλών προσόντων και να κινηθεί διεκδικητικά στην κατεύθυνση αυτή.

δ. Οι τράπεζες πρέπει να αναλάβουν δεσμεύσεις μέριμνας και δημιουργίας δομών στήριξης των εργαζομένων έγκαιρα στις περιπτώσεις επαπειλούμενων θέσεων εργασίας, με συμφωνημένες διαδικασίες (συλλογικές συμφωνίες) που θα παρέχουν δυνατότητες αντιμετώπισης προβλημάτων.

ε. Διασφάλιση καθολικής πρόσβασης των εργαζομένων με οποιαδήποτε μορφή σύμβασης στη δια βίου μάθηση, παράλληλα με τη διασφάλιση των κοινωνικών και των θεμελιωδών δικαιωμάτων τους.

Όπως τόνισε στην ομιλία του ο πρόεδρος της ΟΤΟΕ, Σταύρος Κούκος, η διασφάλιση της εργασίας, μέσα από μια ομαλή και κοινωνικά υπεύθυνη μετάβαση στη νέα εποχή παραμένουν πρώτιστο μέλημα της ΟΤΟΕ.«Πιστεύουμε ότι και στις νέες συνθήκες το έμπειρο και κατάλληλα καταρτισμένο ανθρώπινο δυναμικό θα συνεχίσει να αποτελεί κρίσιμο συγκριτικό πλεονέκτημα για τις τράπεζες».

Επίσης, ο κ. Κούκος υπογράμμισε ότι ανάλογα θέματα η ΟΤΟΕ συζητάει εδώ και καιρό με συνδικαλιστικές οργανώσεις του κλάδου σε διεθνείς συναντήσεις «όπου ανταλλάσσουμε πληροφόρηση και εντοπίζουμε τόσο τις εθνικές μας ιδιαιτερότητες όσο και αντικειμενικούς περιορισμούς στην εφαρμογή των ψηφιακών τεχνολογιών στον κλάδο, που διαφέρουν σημαντικά από χώρα σε χώρα».

Τέλος, τόνισε την αναγκαιότητα να αρχίσει ένας απαραίτητος διάλογος «που έχει ήδη καθυστερήσει» για την αντιμετώπιση των εξελίξεων θετικά, εποικοδομητικά και συγκροτημένα και όχι βεβιασμένα και φοβικά.

Σχόλια

Πρέπει να συνδεθείτε για να κάνετε ένα σχόλιο
WAVE MEDIA OPERATIONS IKE © 2001-2017
Internet Business Hellas