Δευτέρα
21 Μαΐου 2018
ΑΓΓΕΛΙΕΣ

Κάτι αλλάζει στον ελληνικό τουρισμό

30 Οκτωβρίου 14 | Νίκος Βαγιονής
Νίκος Βαγιονής

ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ

Solum Property Solutions

Σύμβουλος - ΕΛΛΑΔΑ

Savills

Σύμβουλος - ΕΛΛΑΔΑ

IBI Group

Σύμβουλος - ΕΛΛΑΔΑ

ΕΤΑΔ A.E.

Eταιρεία του Δημοσίου - ΕΛΛΑΔΑ

NAI Hellas

Σύμβουλος - ΕΛΛΑΔΑ

ΠΡΟΣΩΠΑ

Antulio Richetta

Διευθυντής IBI Group
Οι τουριστικές αφίξεις μετά την πτώση του 2009 και 2010 ανέκαμψαν το 2011, για να συνεχίσουν πτωτικά και το 2012. Από το 2013, σημειώνεται αυξητική πορεία η οποία καταγράφεται και στα πρώτο τρίμηνο του 2014.

 

Τα παραπάνω στοιχεία για τις τάσεις και την εικόνα που παρουσιάζει ο ελληνικός τουρισμός αναλύει ο κος. Νίκος Βαγιονής στην τριμηνιαία έκδοση του ΚΕΠΕ "Οικονομικές Εξελίξεις". 

Ειδικότερα, αναφέρει πως σημειώθηκε αύξηση της τουριστικής προσέλευσης με σημαντικό χαρακτηριστικό την αναδιάρθρωση των περιοχών προέλευσης των τουριστών, με υπερδιπλασιασμό του τουριστικού ρεύματος από την Ανατολή (Ρωσία και Ασία), σταθεροποίηση από τη Δυτική Ευρώπη και μερική ανάκαμψη από την Αμερική.

Επισημαίνονται, βέβαια, προβληματισμοί αναφορικά με την πορεία της ρωσικής αγοράς και τη διαχείριση των αρνητικών επιπτώσεων που αναμένονται από γεγονότα όπως η ουκρανική κρίση και η πτώχευση ρωσικών ταξιδιωτικών πρακτορείων.
 
Τα τουριστικά έσοδα μέχρι και το 2012 παρουσιάζουν μια συνεχή κάμψη, έναντι του 2008, ενώ η ανάκαμψη του 2011 αφορούσε μόνο τις αφίξεις και όχι τα έσοδα. Το 2013 επεφύλαξε μια μικρή άνοδο στα τουριστικά έσοδα έναντι του 2012. Επιπροσθέτως, τα δύο πρώτα τρίμηνα του 2014 παρουσιάζεται αύξηση που εκτιμάται ότι θα συνεχισθεί σε όλη τη διάρκεια του έτους.
 
Το αποτέλεσμα είναι μεν θετικό, αλλά δεν είναι αντίστοιχο των δυνατοτήτων μας. Οι συνθήκες στη Μεσόγειο είναι ιδιαίτερα ευνοϊκές δεδομένης της κατάστασης σε όλη τη Βόρεια Αφρική και εγγύς Ανατολή.
 
Πέραν της αύξησης των μαζικών αφίξεων τουρισμού από τη Ρωσία –η οποία ενδέχεται να περιοριστεί για ένα διάστημα– και από αλλού, χρειάζεται παράλληλα η στήριξη και προβολή
ειδικών μορφών τουρισμού και δραστηριοτήτων –π.χ. ιατρικός, συνεδριακός, οικολογικός, γευσιγνωστικός, ευεξίας και αποκατάστασης, μουσείων, φεστιβάλ, σπορ, κ.ά.– που διαφοροποιούν το τουριστικό προϊόν από το στερεότυπο ‘ήλιος-θάλασσα’, δρώντας προσθετικά και όχι ανταγωνιστικά, αυξάνουν την τουριστική κατανάλωση και συμβάλλουν στη διεύρυνση της τουριστικής περιόδου, ενώ ανοίγουν και νέες αγορές.
 
Σημειώνεται, επίσης, ότι κρίνεται σκόπιμο να εξεταστούν τρόποι αξιοποίησης των πόρων της χώρας σε περιόδους χαμηλής ζήτησης (Α΄ και Δ΄ τρίμηνο) όπου διαγράφεται ζήτηση από αρκετές αγορές (χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η Κίνα), ειδικότερα όσον αφορά τα αστικά κέντρα.
 
Τέλος, πρέπει να σημειωθεί η σημαντική κάμψη του εσωτερικού τουρισμού και του αριθμού των διανυκτερεύσεων που δημιουργεί, λόγω της μείωσης του διαθέσιμου (μετά τους φόρους) εισοδήματος και της υψηλής ανεργίας.
 
Δείκτης κύκλου εργασιών Υπηρεσιών Παροχής Καταλύματος - Εστίασης
 
 
 
Οσον αφορά στον παραπάνω πίνακα σημειώνεται ότι ξεκινώντας με βάση 100 το 2005, ο μέσος ετήσιος δείκτης κατέγραψε τις ανώτερες ιστορικά εισπράξεις στον τομέα του τουρισμού το έτος 2008, φτάνοντας στο 113,9. Κατόπιν ξεκίνησε μια φάση μείωσης του κύκλου εργασιών και ο μέσος δείκτης έτους έπεσε στο 103,6 το 2009. 
Η καθοδική τάση συνεχίστηκε το 2010 με τον ετήσιο δείκτη να πέφτει στο 95,1, όπως και το 2011 με την τιμή του δείκτη στο 88,1, αλλά και για το 2012 φτάνοντας στο 72,9, μειωμένος συνολικά κατά 36% από το 2008. Η Ελληνική Στατιστική Αρχή άλλαξε το 2012 το έτος βάσης του δείκτη, τοποθετώντας ως νέα βάση το 100 για το μέσο ετήσιο δείκτη του έτους 2010.
 

Σχόλια

Πρέπει να συνδεθείτε για να κάνετε ένα σχόλιο
WAVE MEDIA OPERATIONS IKE © 2001-2017
Internet Business Hellas