Παρασκευή
20 Ιουλίου 2018
ΑΓΓΕΛΙΕΣ

Μεγάλες μεταρρυθμίσεις στο Γαλλικό σιδηρόδρομο

28 Φεβρουαρίου 18 - RE+D magazine
Μεγάλες μεταρρυθμίσεις στο Γαλλικό σιδηρόδρομο

ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ

PROPRIUS

Σύμβουλος - ΕΛΛΑΔΑ

ΠΡΟΣΩΠΑ

Σε εκ βάθρων μεταρρύθμιση της γαλλικής κρατικής σιδηροδρομικής εταιρείας SNCF πρόκειται να προχωρήσει στο αμέσως επόμενο διάστημα η Γαλλική Κυβέρνηση.

 

Πρόσφατα ο Γάλλος Πρωθυπουργός Edouard Philippe ανακοίνωσε το χρονοδιάγραμμα αλλά και τη διαδικασία με την οποία η κυβέρνηση θα προχωρήσει στη μεταρρύθμιση των Γαλλικών Σιδηροδρόμων (SNCF). Σημειώνεται ότι ήδη, λίγες ημέρες πριν, στον Πρωθυπουργό της χώρας είχε επιδοθεί έκθεση σχετικά με την κατάσταση και το μέλλον της εταιρείας, την οποία είχε αναλάβει να εκπονήσει για λογαριασμό της Κυβέρνησης ο πρώην Δ/νων Σύμβουλος της Air France, Jean-Cyril Spinetta.

Σύμφωνα με το Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της Ελληνικής Πρεσβείας στο Παρίσι το γαλλικό σιδηροδρομικό σύστημα αποτελεί ένα success story για τη χώρα, καθώς περιλαμβάνει ένα τεράστιο δίκτυο, το οποίο προσφέρει πολύ υψηλής ταχύτητας, πυκνές και αποτελεσματικές υπηρεσίες μαζικών μεταφορών.

Ωστόσο, ενόψει της απελευθέρωσης της εσωτερικής αγοράς μεταφοράς επιβατών (η ενσωμάτωση της σχετικής Ευρωπαϊκής Οδηγίας στην εθνική νομοθεσία έχει οριστεί για τις 25 Δεκεμβρίου) η οποία θα εκθέσει τον τομέα στον διεθνή ανταγωνισμό, οι επιδόσεις του γαλλικού σιδηροδρομικού συστήματος εμφανίζονται ανεπαρκείς, με την ποιότητα των υπηρεσιών να έχει υποβαθμιστεί, ενώ ταυτόχρονα τα συχνά και μεγάλα ατυχήματα έχουν καταστρέψει την εικόνα της SNCF ως προς την ασφάλεια των μεταφορών.

Η έκθεση Spinetta σημειώνει ότι το 2016, η γαλλική σιδηροδρομική εταιρεία αντιπροσώπευε κόστος ύψους 10,5 δισ. ευρώ για τα δημόσια οικονομικά, στο οποίο θα πρέπει να προστεθεί και επιδότηση ύψους 3,2 δισ. ευρώ για την εξισορρόπηση του συνταξιοδοτικού συστήματος της SNCF, το οποίο παρά το υψηλό επίπεδο δημόσιας στήριξης, παραμένει ελλειμματικό.

Επιπλέον, ο διαχειριστής του δικτύου, η εταιρεία SNCF Réseau, έχει συσσωρεύσει χρέος ύψους 50 δισ. ευρώ, το οποίο αυξάνεται κάθε έτος κατά 3 δισ. ευρώ, μη συμπεριλαμβανομένων των εξόδων για την εξυπηρέτηση του χρέους που ανέρχονται σε 1,5 δισ. ευρώ ετησίως.

Για να εξασφαλιστεί μια βιώσιμη οικονομική ισορροπία, θα πρέπει να υπάρξει μια συνεχής προσπάθεια για τη μείωση του κόστους από όλους τους φορείς εκμετάλλευσης. Η έκθεση Spinetta περιείχε 43 προτάσεις προς την Κυβέρνηση σχετικά με το μέλλον της εταιρείας, με στόχο αυτή να καταστεί πιο ανταγωνιστική. Μεταξύ των συστάσεων περιλαμβάνονταν η υιοθέτηση πιο ευέλικτων μορφών εργασίας από την εταιρεία, με το πάγωμα των προσλήψεων, κλείσιμο ορισμένων γραμμών χαμηλής κυκλοφορίας, μετατροπή του καθεστώτος της εταιρείας από Δημόσια Επιχείρηση σε Ανώνυμη Εταιρεία, ανάληψη του χρέους της εταιρείας από το Κράτος, εκχώρηση των σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών της SNCF σε θυγατρική εταιρεία κ.ά.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του Γάλλου Πρωθυπουργού την από τις συστάσεις της έκθεσης Spinetta πρόκειται να εφαρμοστούν οι ακόλουθες:

•Τερματισμός του καθεστώτος του μονίμου προσωπικού (cheminot). Οι νέες προσλήψεις θα διέπονται από τις διατάξεις του Κώδικα Εργασίας. Οι εργαζόμενοι που ήδη απολαμβάνουν αυτό το καθεστώς (περίπου το 90% των εργαζομένων της εταιρείας) θα το διατηρήσουν. Ανάληψη μέρους του χρέους της εταιρείας από το Κράτος, υπό την προϋπόθεση ότι η εταιρεία θα καταβάλει συστηματική προσπάθεια μείωσής του κατά τη διάρκεια μίας 5ετούς περιόδου.

• Μετατροπή του καθεστώτος της εταιρείας από Δημόσια Επιχείρηση σε Εθνική Εταιρεία Δημοσίου Κεφαλαίου (και όχι σε Ανώνυμη Εταιρεία, όπως είχε συστήσει η έκθεση).

• Αντίθετα, η Γαλλική Κυβέρνηση δεν θα ακολουθήσει τις συστάσεις της έκθεσης όσον αφορά στο κλείσιμο των γραμμών χαμηλής κυκλοφορίας, τις οποίες σκοπεύει να διατηρήσει. Όσον αφορά στη νομοθετική διαδικασία, την οποία θα ακολουθήσει η Κυβέρνηση για την προώθηση της μεταρρύθμισης, σύμφωνα με τον Γάλλο Πρωθυπουργό, η λύση που τελικώς προέκρινε η Γαλλική Κυβέρνηση περιλαμβάνει την έκδοση Διαταγμάτων, προβλέποντας όμως και ένα διάστημα δύο μηνών για την πραγματοποίηση διαβουλεύσεων με τους εμπλεκομένους.

Σχόλια

Πρέπει να συνδεθείτε για να κάνετε ένα σχόλιο
WAVE MEDIA OPERATIONS IKE © 2001-2017 | Όροι Χρήσης
Internet Business Hellas