20 Μαΐου 2018
ΑΓΓΕΛΙΕΣ

Το σχέδιο ιδιωτικοποιήσεων της Γαλλικής Κυβέρνησης

06 Φεβρουαρίου 18 - RE+D magazine
Το σχέδιο ιδιωτικοποιήσεων της Γαλλικής Κυβέρνησης

ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ

NAI Hellas

Σύμβουλος - ΕΛΛΑΔΑ

ΕΤΑΔ A.E.

Eταιρεία του Δημοσίου - ΕΛΛΑΔΑ

IBI Group

Σύμβουλος - ΕΛΛΑΔΑ

Zeus

Fund - ΕΛΛΑΔΑ

Εθνική Πανγαία

AEEAΠ - ΕΛΛΑΔΑ

ΠΡΟΣΩΠΑ

Αριστοτέλης Καρυτινός

Διευθύνων Σύμβουλος Εθνική Πανγαία ΑΕΕΑΠ

Antulio Richetta

Διευθυντής IBI Group
Ενα σημαντικό σχέδιο ιδιωτικοποιήσεων προωθεί από το δεύτερο μισό του 2017 η γαλλική Κυβέρνηση με στόχο οι πόροι που θα εισπραχθούν από τη μείωση της συμμετοχής του κράτους σε σειρά επιχειρήσεων να διατεθούν για τη δημιουργία ενός ταμείου για την καινοτομία ύψους €10 δισ. έως το 2020.

 

Το σχέδιο της κυβέρνησης αναμένεται να γίνει γνωστό την άνοιξη του 2018, με την ευκαιρία της παρουσίασης του Νομοσχεδίου για την Ανάπτυξη από τον Υπουργό Οικονομικών Bruno Le Maire ενώπιον της Εθνοσυνέλευσης.

Ο Νόμος Le Maire, όπως αποκαλείται, αναμένεται να θέσει το νομικό πλαίσιο για την πώληση του μεριδίου του κράτους στην ADP (Aéroports de Paris), στη γαλλική εταιρεία διοργάνωσης και διεξαγωγής τυχερών παιχνιδιών Française des Jeux (FDJ), καθώς και στην εταιρεία ενέργειας Engie. 

Η περίπτωση της Aéroports de Paris, στην οποία το γαλλικό κράτος κατέχει το 50,6%, αποτελεί μία ειδική περίπτωση και έχει προκαλέσει ποικίλες αντιδράσεις, κυρίως λόγω του γεγονότος ότι η ADP, σε αντίθεση με άλλα αεροδρόμια, δεν είναι μόνο ο διαχειριστής του αερολιμένα, αλλά και ο ιδιοκτήτης της γης.

Το κράτος, ωστόσο, επιθυμεί να διατηρήσει την ιδιοκτησία της γης. Το κυριότερο ζήτημα που προκύπτει είναι εάν στην εταιρεία πρέπει να παραχωρηθεί με μίσθωση αορίστου χρόνου για την εκμετάλλευση του αεροδρομίου ή αν αυτή πρέπει να μετατραπεί σε σύμβαση παραχώρησης ορισμένου χρόνου (όπως ισχύει για παράδειγμα στην περίπτωση των αυτοκινητοδρόμων), διαχωρίζοντας τη γη από την εκμετάλλευση.

Ιδιαιτερότητες φαίνεται να παρουσιάζει και η περίπτωση της Française des Jeux, που κατέχει το μονοπώλιο στον τομέα των τυχερών παιχνιδιών και αθλητικών στοιχημάτων και στην οποία το κράτος σήμερα κατέχει το 72%. Στόχος της γαλλικής κυβέρνησης είναι να διατηρήσει ένα μερίδιο ύψους από 25% έως 30% στην εταιρεία. Ωστόσο, η εταιρεία παράγει σημαντικά φορολογικά έσοδα για το κράτος. Στο πλαίσιο αυτό εξετάζονται τρεις επιλογές.

Είτε μια πώληση με αμοιβαία συμφωνία με περιορισμένη πρόσκληση υποβολής προσφορών από τα ασφαλιστικά ταμεία και τα ταμεία υποδομών που θα αποτελέσουν μετόχους μειοψηφίας, είτε πωλήσεις μπλοκ μετοχών σε μεγάλους επενδυτές είτε μια δημόσια εγγραφή στο Χρηματιστήριο με τη συμμετοχή ιδιωτών, με ένα μέρος του κεφαλαίου να προορίζεται για τους εργαζομένους.

Λαμβάνοντας υπόψη το βάρος της FDJ στον τομέα των τυχερών παιχνιδιών, πολλοί ειδικοί πιστεύουν ότι πιθανή ιδιωτικοποίησή της θα συνεπαγόταν μια ευρύτερη αναθεώρηση ολόκληρου του τομέα. Στην περίπτωση της Engie, πρώην GDF-Suez, τέλος, η δυσκολία αυτή τη φορά αφορά την αντίδραση των συνδικάτων, ειδικά της CGT, τα οποία αντιμετωπίζουν εχθρικά την απεμπλοκή του κράτους, το οποίο σήμερα κατέχει το 24,1% του κεφαλαίου της ενεργειακής εταιρείας και εξακολουθεί να έχει πάνω από το ένα τρίτο των δικαιωμάτων ψήφου.

Σημειώνεται, ωστόσο, ότι η κυβέρνηση προχώρησε ήδη στην πώληση μετοχών της Engie που αντιστοιχούν στο 4,1% του κεφαλαίου τον Σεπτέμβριο και του 4,7% της Renault τον Νοέμβριο του 2017, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες του γαλλικού τύπου, ο κρατικός οργανισμός που διαχειρίζεται τις συμμετοχές του Κράτους (l'Agence des participations de l'État – APE) έχει αναθέσει τον φάκελο της ιδιωτικοποίησης της Aéroports de Paris στην αμερικανική τράπεζα Bank of America-Merrill Lynch και αυτόν της Française des Jeux στην BNP Paribas.

Σχόλια

Πρέπει να συνδεθείτε για να κάνετε ένα σχόλιο
WAVE MEDIA OPERATIONS IKE © 2001-2017
Internet Business Hellas