Τετάρτη
19 Σεπτεμβρίου 2018
ΑΓΓΕΛΙΕΣ

Εκπτώσεις για τους συνεπείς καταναλωτές φυσικού αερίου

05 Ιουνίου 18 - RE+D magazine
Εκπτώσεις για τους συνεπείς καταναλωτές φυσικού αερίου

ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ

ΠΡΟΣΩΠΑ

Τη χορήγηση εκπτώσεων στους καταναλωτές φυσικού αερίου που είναι συνεπείς στις πληρωμές των λογαριασμών υποδεικνύει ο Κώδικας Προμήθειας που θεσπίστηκε με απόφαση του υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Γιώργου Σταθάκη και ρυθμίζει τις σχέσεις καταναλωτών και προμηθευτών.

 

Ειδικότερα, η υπουργική απόφαση προβλέπει ότι οι προμηθευτές μπορεί να εφαρμόζουν πολιτικές κινήτρων, όπως σε περίπτωση που ο πελάτης πληρώνει συχνά (π.χ. μηνιαία) και εγκαίρως (π.χ. με πάγια εντολή), με το σκεπτικό ότι ο προμηθευτής αποφεύγει το επιπλέον χρηματοοικονομικό κόστος κάλυψης του χρέους του πελάτη. «Το όφελος μπορεί να μετακυλιστεί στον πελάτη, υπό τη μορφή μιας εύλογης έκπτωσης» αναφέρει η απόφαση του ΥΠΕΝ.

Ο νέος Κώδικας θεσπίστηκε μετά από εισήγηση της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας (ΡΑΕ) και θέτει κανόνες σχετικά με τα τιμολόγια, τις διακοπές λόγω χρέους, την ενημέρωση των καταναλωτών, κ.α. Ορισμένες από τις ρυθμίσεις που περιλαμβάνει είναι οι εξής:

   - Αν ο προμηθευτής παρέχει και ηλεκτρική ενέργεια, θα πρέπει να αποστέλλει ξεχωριστούς λογαριασμούς για κάθε υπηρεσία.

   - Η εγγύηση για τη σύναψη σύμβασης δεν μπορεί να υπερβαίνει το εκτιμώμενο ποσό δύο Λογαριασμών Κατανάλωσης.

   - Αν ένας λογαριασμός δεν εξοφληθεί εμπρόθεσμα τότε η οφειλή που εκκρεμεί μεταφέρεται στον επόμενο λογαριασμό επιβαρυμένη με τόκους. Αν παρέλθει άπρακτη και η δεύτερη προθεσμία εξόφλησης τότε ο προμηθευτής μπορεί να ζητήσει διακοπή της παροχής.

   - Ο προμηθευτής μπορεί να παρέχει σε πελάτες που αντιμετωπίζουν δυσχέρεια ή αδυναμία αποπληρωμής λογαριασμών κατανάλωσης, ειδικά προγράμματα ρύθμισης εξόφλησης λογαριασμών ή διακανονισμού παλαιότερων οφειλών, ιδίως μέσω δόσεων.

   - Ο πελάτης δεν μπορεί να αλλάξει προμηθευτή αν προηγουμένως δεν εξοφλήσει ή ρυθμίσει τις ληξιπρόθεσμες οφειλές του προς τον προηγούμενο. Αν οι οφειλές ρυθμιστούν σε δόσεις και ο πελάτης δεν τηρεί τον διακανονισμό τότε ο παλιός προμηθευτής μπορεί να ζητήσει τη διακοπή της παροχής ακόμη και αν έχει υπογραφεί σύμβαση με νέο.

   - Τα τιμολόγια πρέπει να αναπροσαρμόζονται με μηχανισμό διαφανή και γνωστό εκ των προτέρων.

Οι προμηθευτές οφείλουν να προσαρμόσουν τις συμβάσεις τους προς τις νέες προβλέψεις εντός τετραμήνου.

Σχόλια

Πρέπει να συνδεθείτε για να κάνετε ένα σχόλιο
WAVE MEDIA OPERATIONS IKE © 2001-2017 | Όροι Χρήσης
Internet Business Hellas