Την σχετική έρευνα πραγματοποίησε το περιοδικό IPE Real Assets από το τέλος Ιουνίου έως και τις αρχές Αυγούστου 2020 και βασίστηκε σε πληροφορίες διαθέσιμες στο κοινό κυρίως από τις ετήσιες εκθέσεις εταιρειών. Η εφετινή έρευνα πραγματοποιήθηκε όπως ήταν φυσικό σε πολύ διαφορετικό κλίμα από τα προηγούμενα χρόνια αφού η πανδημία του Covid-19 αποτελεί μια μεγάλη «δοκιμασία» για την εν λόγω κατηγορία περιουσιακών στοιχείων μετά από σημαντική ανάπτυξη των χρόνων που ακολούθησαν την παγκόσμια οικονομική κρίση.
Παρ’ όλο που τα περιουσιακά στοιχεία του κλάδου των υποδομών στην
κατηγορία των μεταφορών (αυτοκινητόδρομοι με εκμετάλλευση διοδίων,
αεροδρόμια κλπ) επηρεάστηκαν το 2020 αρνητικά εξαιτίας των παγκόσμιων
περιοριστικών μέτρων που έλαβαν οι κυβερνήσεις, η κατηγορία στο σύνολό
της φαίνεται να περνά το… τεστ και να ανταποκρίνεται στην φήμη της ως
«σταθερή αξία» στα επενδυτικά χαρτοφυλάκια.
Πάνω από τα 2/3 των επενδυτών δηλώνει ότι ο Covid-19 δεν είχε καμία
επίδραση στις επενδύσεις του κλάδου υποδομών και μόνο το 11% έχει
«παγώσει» τις νέες επενδύσεις ενώ το ίδιο ποσοστό επιδιώκει να αυξήσει
την έκθεσή του ως αποτέλεσμα της πανδημίας.
Κανένας από τους επενδυτές που ρωτήθηκαν από την έρευνα του IPE Real Assets δεν θέλει να μειώσει την έκθεσή του και μόλις το 3% δήλωσε ότι η κατάσταση που επέφερε η πανδημία προκάλεσε αλλαγή στην στρατηγική του.
Επίσης, το 57% των επενδυτών του κλάδου υποδομών αναμένει να
επενδύσει ή να δεσμεύσει περισσότερα κεφάλαια κατά τους επόμενους 12
μήνες και το 27% σκοπεύει να διατηρήσει τις επενδύσεις του στα ίδια
επίπεδα.
«Συνολικά το χαρτοφυλάκιο υποδομών έχει αποδώσει καλά μέσω της
πανδημίας, με θετικές ετήσιες αποδόσεις που αντικατοπτρίζουν ένα καλά
διαφοροποιημένο χαρτοφυλάκιο» είπε στο περιοδικό ο Tim Formuziewich,
Δ/νων Σύμβουλος υποδομών του «Investment Management Corporation of
Ontario (IMCO)» ένα ταμείο που διαχειρίζεται επενδύσεις μεταξύ άλλων για
το συνταξιοδοτικό ταμείο του Οντάριο.