Τα σιδηροδρομικά έργα, συνολικού προϋπολογισμού €4 δισ., αφορούν στην σύνδεση των βασικών λιμανιών με το σιδηροδρομικό δίκτυο, αναβαθμίζοντας τον εμπορικό και στρατηγικό ρόλο τους, καθώς ενισχύουν τη διασυνοριακή σιδηροδρομική σύνδεση με τα Βαλκάνια και τη νοτιοανατολική Ευρώπη.
Για τα έργα:
- Ολοκλήρωση νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτο – Πάτρα στο τμήμα Ρίο – Νέος Λιμένας Πατρών,
- Κατασκευή νέας προαστιακής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα από τον κόμβο Κορωπίου έως το Λαύριο και τον λιμένα Λαυρίου,
- Κατασκευή νέας προαστιακής σιδηροδρομικής γραμμής για τη σύνδεση Ραφήνας και λιμένα Ραφήνας με το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο,
- Κατασκευή νέας σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη – Τοξότες,
- Αναβάθμιση της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής με διπλασιασμό, εγκατάσταση σημ/σης-ETCS και ηλεκτρ/σης στο τμήμα Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο, φακέλους εκδήλωσης ενδιαφέροντος υπέβαλαν τρία υποψήφια σχήματα: ΑΒΑΞ Α.Ε. – ALSTOM Transport S.A., ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – INTRAKAT και ΑΚΤΩΡ Α.Τ.Ε. - ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε.
Για το έργο που αφορά στη σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου προβλήτα λιμένα Θεσσαλονίκης και την κατασκευή προαστιακού Δυτικής Θεσσαλονίκης, φακέλους εκδήλωσης ενδιαφέροντος υπέβαλαν τέσσερα υποψήφια σχήματα: ΑΒΑΞ Α.Ε. - ALSTOM Transport S.A., ΤΕΡΝΑ Α.Ε., ΑΚΤΩΡ Α.Τ.Ε. - ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. και INTRAKAT Α.Ε.
Στο επόμενο στάδιο της διαγωνιστικής διαδικασίας, η Επιτροπή Διεξαγωγής Διαγωνισμού, θα ελέγξει σε κλειστές συνεδριάσεις της το περιεχόμενο των Φακέλων Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος των υποψηφίων, και θα συντάξει σχετικά πρακτικά αξιολόγησης, με τα οποία θα εισηγείται την πρόκριση των υποψηφίων που πληρούν τα Κριτήρια Ποιοτικής Επιλογής στη Β’ φάση των διαγωνισμών.