Η επένδυση, ύψους 12,47 εκατ. ευρώ, υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0», με χρηματοδότηση από το πρόγραμμα NextGenerationEU της Ευρωπαϊκής Ένωσης και φιλοδοξεί να ενισχύσει τη θέση της Ελλάδας στον χάρτη της φαρμακευτικής έρευνας και ανάπτυξης στη Νοτιοανατολική Ευρώπη.
Στην τελετή εγκαινίων παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της κυβέρνησης, της αυτοδιοίκησης και της επιχειρηματικής κοινότητας, μεταξύ των οποίων ο Άδωνις Γεωργιάδης, ο Λάζαρος Τσαβδαρίδης, ο Ιάσωνας Φωτήλας, ο Νεκτάριος Φαρμάκης και ο Θεόδωρος Τρύφων.
Το νέο κέντρο αξιοποιεί σύγχρονες τεχνολογίες και διαθέτει δυνατότητα ανάπτυξης και παραγωγής πολλαπλών φαρμακοτεχνικών μορφών. Ήδη βρίσκονται σε εξέλιξη περισσότερα από 20 προγράμματα ανάπτυξης γενοσήμων φαρμάκων και νέων φαρμακευτικών μορφών, ενώ παράλληλα συμμετέχει σε διεθνείς ερευνητικές πρωτοβουλίες, όπως το ευρωπαϊκό πρόγραμμα GENz-trials, το οποίο αξιοποιεί τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση κλινικών δοκιμών.
Το νέο Κέντρο R&D
Στις εγκαταστάσεις πραγματοποιούνται επίσης μελέτες βιοϊσοδυναμίας, ενισχύοντας τις δυνατότητες ανάπτυξης φαρμακευτικών προϊόντων που πληρούν τα υψηλότερα διεθνή πρότυπα ποιότητας και ασφάλειας.
Το Κέντρο στελεχώνεται ήδη από 20 εξειδικευμένους επιστήμονες, ενώ αναμένεται να λειτουργήσει ως πόλος προσέλκυσης ερευνητικού προσωπικού και ανάπτυξης συνεργασιών με πανεπιστήμια, ερευνητικά ιδρύματα και διεθνείς οργανισμούς.
Η επένδυση εντάσσεται στη στρατηγική της ΒΙΑΝΕΞ για ενίσχυση της καινοτομίας, της εγχώριας παραγωγής και της εξωστρέφειας. Παράλληλα, αξιοποιεί το ισχυρό επιστημονικό οικοσύστημα της Πάτρας, όπου ο όμιλος διατηρεί παραγωγική παρουσία από το 1999 μέσω του Εργοστασίου Δ, μιας από τις πλέον εξειδικευμένες μονάδες παραγωγής κεφαλοσπορινών στην Ευρώπη.
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΒΙΑΝΕΞ, Δημήτρης Γιαννακόπουλος, χαρακτήρισε την επένδυση ως έμπρακτη απόδειξη της δέσμευσης του ομίλου στην επιστήμη και την ελληνική οικονομία. Όπως τόνισε, στόχος είναι η ανάπτυξη καινοτόμων φαρμακευτικών λύσεων με διεθνή προσανατολισμό, που θα ενισχύσουν περαιτέρω την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής φαρμακοβιομηχανίας.
Από την πλευρά του, ο αντιπρόεδρος του ομίλου, Κωνσταντίνος Παναγούλιας, σημείωσε ότι η επιλογή της Πάτρας βασίστηκε τόσο στην υφιστάμενη βιομηχανική παρουσία της εταιρείας όσο και στα σημαντικά ακαδημαϊκά και ερευνητικά πλεονεκτήματα της περιοχής.
Ο υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης, χαρακτήρισε το νέο Κέντρο Έρευνας και Ανάπτυξης στρατηγική υποδομή για τη χώρα, επισημαίνοντας ότι συμβάλλει στην ενίσχυση της διεθνούς ανταγωνιστικότητας της ελληνικής φαρμακοβιομηχανίας σε μια περίοδο κατά την οποία ο κλάδος συνεχίζει να επενδύει παρά τις προκλήσεις του υφιστάμενου πλαισίου clawback.
Με τη νέα αυτή επένδυση, η ΒΙΑΝΕΞ ενισχύει τη διασύνδεση της έρευνας με την παραγωγή, διευρύνει το αναπτυξιακό της αποτύπωμα στη Δυτική Ελλάδα και δημιουργεί τις προϋποθέσεις για την παραγωγή φαρμακευτικών προϊόντων υψηλής προστιθέμενης αξίας, ενισχύοντας παράλληλα την εξωστρέφεια και την καινοτομική δυναμική της ελληνικής φαρμακοβιομηχανίας.
