23 Ιούν 2026

Κυρ. Μητσοτάκης: Το Κτηματολόγιο κλείνει μια εκκρεμότητα 200 ετών – Επόμενος στόχος ο ενιαίος ψηφιακός χάρτης της χώρας

  • Ειρήνη Θεοφανίδου

Ως μία από τις σημαντικότερες μεταρρυθμίσεις του σύγχρονου ελληνικού κράτους χαρακτήρισε την ολοκλήρωση του Κτηματολογίου ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, μιλώντας στην εκδήλωση με θέμα «Κτηματολόγιο: Από μια εκκρεμότητα δεκαετιών σε μια νέα εποχή με διαφάνεια, ταχύτητα και ασφάλεια», που διοργάνωσαν το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Τεχνητής Νοημοσύνης και το Ελληνικό Κτηματολόγιο στο Ωδείο Αθηνών.

Ο πρωθυπουργός έκανε λόγο για ένα έργο που επί δεκαετίες θεωρούνταν εξαιρετικά δύσκολο να ολοκληρωθεί, σημειώνοντας ότι η χώρα βρίσκεται πλέον στο σημείο να κλείνει μια εκκρεμότητα δύο αιώνων που αφορά την προστασία της ιδιοκτησίας και τη λειτουργία της δημόσιας διοίκησης.

«Φτάσαμε σήμερα στο σημείο να μπορούμε να πούμε ότι μία εκκρεμότητα 200 ετών για το ελληνικό κράτος έχει επιτέλους επιλυθεί», ανέφερε χαρακτηριστικά, υπογραμμίζοντας ότι το νέο πλαίσιο προσφέρει μεγαλύτερη ασφάλεια δικαίου, διαφάνεια και αντικειμενικότητα στη διαχείριση της ακίνητης περιουσίας.

Σύμφωνα με τον κ. Μητσοτάκη, η ολοκλήρωση του Κτηματολογίου αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης στρατηγικής μεταρρυθμίσεων που αφορούν την οργάνωση του χώρου και τον χωροταξικό σχεδιασμό της χώρας. Όπως εξήγησε, η κυβέρνηση προχωρά παράλληλα στην εκπόνηση εθνικών, περιφερειακών και τοπικών χωροταξικών σχεδίων, με στόχο να καθορίζονται με σαφήνεια οι επιτρεπόμενες χρήσεις γης σε κάθε περιοχή της επικράτειας.

Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε στη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου ψηφιακού συστήματος διαχείρισης της ακίνητης περιουσίας και της δόμησης. Όπως σημείωσε, το τελικό όραμα είναι η ανάπτυξη ενός ενιαίου ψηφιακού χάρτη, μέσω του οποίου κάθε πολίτης ή επενδυτής θα μπορεί να γνωρίζει άμεσα τι επιτρέπεται να κατασκευάσει σε κάθε ακίνητο, καθώς και να παρακολουθείται ψηφιακά η οικοδομική δραστηριότητα ώστε να περιορίζονται φαινόμενα αυθαιρεσίας.

«Το τελικό όραμα θα πρέπει να είναι ένας μεγάλος ψηφιακός χάρτης, όπου για κάθε ΚΑΕΚ θα γνωρίζει κανείς ακριβώς τι μπορεί να χτίσει, τι επιτρέπεται και τι απαγορεύεται», τόνισε.

Ο πρωθυπουργός συνέδεσε τη μεταρρύθμιση με την αναπτυξιακή προοπτική της χώρας, επισημαίνοντας ότι η ύπαρξη σαφών κανόνων στην ιδιοκτησία και τη δόμηση αποτελεί βασική προϋπόθεση για την προσέλκυση επενδύσεων και την αποτελεσματικότερη αξιοποίηση του κτιριακού αποθέματος.

Παράλληλα, αναφέρθηκε στη στεγαστική κρίση που αντιμετωπίζει η χώρα, εκτιμώντας ότι τα επόμενα χρόνια θα υπάρξουν σημαντικές εξελίξεις που θα συνδέονται με την ανάγκη αξιοποίησης ακινήτων και την αύξηση της προσφοράς κατοικιών.

Ξεχωριστή αναφορά έκανε και στον ρόλο του Ταμείου Ανάκαμψης, υπογραμμίζοντας ότι η ευρωπαϊκή χρηματοδότηση υπήρξε καθοριστική για την υλοποίηση των ψηφιακών έργων που επέτρεψαν την ολοκλήρωση του Κτηματολογίου και τον εκσυγχρονισμό κρίσιμων λειτουργιών του Δημοσίου.

Κλείνοντας, ο κ. Μητσοτάκης επανέλαβε ότι η μεταρρύθμιση του κράτους και η αντιμετώπιση των παθογενειών της δημόσιας διοίκησης παραμένουν βασικοί στόχοι έως το 2030, υπογραμμίζοντας ότι η δημιουργία ενός κράτους που λειτουργεί με διαφάνεια, ταχύτητα και αποτελεσματικότητα αποτελεί ακόμη μία κρίσιμη εκκρεμότητα που η κυβέρνηση φιλοδοξεί να ολοκληρώσει τα επόμενα χρόνια.




By browsing this website, you agree to our privacy policy.
I Agree