Βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών μέσω έργων υποδομών
Η ασφάλεια των πολιτών, η προστασία του περιβάλλοντος, η βελτίωσης της καθημερινότητας και της ποιότητας ζωής, αλλά και η προαγωγή της οικονομικής και κοινωνικής ανάπτυξης, είναι οι βασικές αρχές που πρέπει να υπηρετούν οι σχεδιασμοί των έργων υποδομής.
Η πολιτεία πρέπει να θέσει ως προτεραιότητα τα θέματα ασφάλειας και βελτίωσης της ποιότητας ζωής των πολιτών του λεκανοπεδίου, με ενέργειες και σχεδιασμούς που θα βοηθήσουν στη μείωση εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και καθυστερήσεων λόγω αυξημένου φόρτου κυκλοφορίας στους βασικούς οδικούς άξονες σε ώρες αιχμής.
Παρά τη θετική πορεία του κλάδου τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα, υπάρχει υστέρηση σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες, ακόμα και με γειτονικές χώρες των Βαλκανίων, όπως η Ρουμανία. Η Ελλάδα καταγράφει το χαμηλότερο ποσοστό επενδύσεων σε κατασκευές ως ποσοστό του ΑΕΠ (4,8%) μεταξύ των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπου ο μέσος όρος διατηρείται στο 11,5%, με πρώτη στην κατάταξη τη Ρουμανία που έχει αγγίξει το 16,7%.
Οι προκλήσεις του κλάδου των κατασκευών
Οσον αφορά στις προκλήσεις του κλάδου των κατασκευών χρειάζεται να επιλυθούν θεσμικά ζητήματα που χρονίζουν για δεκαετίες. Θα πρέπει να διευθετηθούν οι χρονιές παθογένειες του κλάδου της κατασκευαστικής αγοράς με κυρίαρχη τη λειτουργία του παρατηρητήριου τιμών που θα λύσει το θέμα των ελλείψεων αναθεωρήσεων και των ανεδαφικών κοστολογικών προβλέψεων των έργων που έχει ως αποτέλεσμα το 2024 ο κλάδος να καλείται να εκτελέσει έργα με τα δεδομένα του 2004.
Φλέγον ζήτημα, όμως, είναι και αυτό του ανθρώπινου κεφαλαίου. Είναι πραγματικά σοκαριστικό ένας κλάδος όπως αυτός των υποδομών που αποδεδειγμένα έχει τεράστια επίδραση στην απασχόληση και στην τόνωση της οικονομίας, να μη μπορεί να βρει εργατικό δυναμικό και μάλιστα σε μία χρονική στιγμή που η κατασκευαστική δραστηριότητα γνωρίζει άνθηση. Ενδεικτικά, το μερίδιο της απασχόλησης στον κλάδο των Κατασκευών επί της συνολικής απασχόλησης μειώθηκε από 8,0% το 2008 σε 4,1% το 2022, και συνεχίζει φυσικά να κινείται σαφώς χαμηλότερα από το 6,7% που είναι ο μέσος όρος στην Ευρώπη των 27.
Πρέπει να δοθούν κίνητρα στους νέους ανθρώπους να δουλέψουν στον κλάδο, αλλά και να εντατικοποιηθεί η προσέλκυση εργαζομένων από τρίτες χώρες.
Στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ υλοποιούμε ένα σχεδιασμό με επενδύσεις δισεκατομμυρίων στην κατασκευή, λειτουργία και συντήρηση σύγχρονων έργων υποδομής. Στόχος μας είναι να επενδύουμε σε έργα πράσινα, ανθεκτικά, με ενσωμάτωση σύγχρονης τεχνολογίας που διασφαλίζουν την ασφάλεια των χρηστών, την προστασία του περιβάλλοντος και την αποτελεσματική συντήρηση των υποδομών.