Η "Silicon Valley" της ναυτιλίας η Αθήνα
Η ελληνική ναυτιλία βρίσκεται σε πολύ καλύτερη θέση από ποτέ, καθώς οι Έλληνες εφοπλιστές κατέχουν το 20% του παγκόσμιου στόλου και 60% του ευρωπαϊκού. Το θέμα είναι σε ποιά κατάσταση είναι ο στόλος και πως χρηματοδοτείται.
Αναλύοντας την σημερινή εικόνα του κλάδου της ελληνικής εμπορικής ναυτιλίας, θεωρούμε ότι υπάρχει ποικιλία εφοπλιστών στο "κάδρο", τόσο μικροί, όσο και μεγάλοι ιδιοκτήτες, άλλοι με παραδοσιακούς πόρους χρηματοδότησης, άλλοι που βασίζονται σε ομόλογα, άλλοι εισηγμένοι στο χρηματιστήριο.
Οι περισσότεροι Έλληνες εφοπλιστές, έχουν σύγχρονο στόλο, με παραγγελίες που καταγράφουν αύξηση πάνω από 50% και μεγάλες πιθανότητες επιβίωσης στο μέλλον.
Πολυπολιτισμικότητα των εργαζομένων
Ο κλάδος επίσης χαρακτηρίζεται από πολυπολισμικότητα στο κομμάτι των εργαζομένων. Στις ναυτιλιακές εταιρείες υπάρχουν εργαζόμενοι από την Αγγλία, την Ουκρανία, την Κορέα, ωστόσο, ελπίζουμε ότι στο μέλλον πολλοί Έλληνες θα παίξουν σημαντικό ρόλο στον ναυτιλιακό τομέα και ότι οι εταιρείες είναι έτοιμες να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις της σημερινής εποχής.
Χαρακτηριστικό της επιτυχίας της ελληνικής ναυτιλίας είναι πως όλο αυτό που συμβαίνει είναι ένα κατόρθωμα που έχει γίνει χωρίς εξωτερικές επιδοτήσεις και χωρίς κυβερνητική υποστήριξη.
Αναφορικά με τις προοπτικές της ναυτιλίας το επόμενο χρονικό διάστημα, πιστεύουμε ότι τα πράγματα θα αλλάξουν, καθώς υπάρχει ένα υψηλά ρυθμιζόμενο περιβάλλον και μάλιστα αυτό γίνεται πιο έντονο μετά από καταστροφές όπως πχ την πρόσφατη της Βαλτιμόρης, αφού συμβάλλει στην αύξηση του κόστους.
Ωστόσο, οι Έλληνες έχουν το πλεονέκτημα και είναι καλό να το διατηρήσουν. Η τεχνολογία προχώρα και τα πλοία γίνονται πλέον παλιά πολύ γρήγορα. Αυτές τις αλλαγές οι Έλληνες τις υιοθετούν άμεσα. Θα επιβιώσουν τα επόμενα 25 χρόνια, όμως θα υπάρξουν λιγότερες καινούριες εταιρείες. Οι Έλληνες εφοπλιστές έχουμε υπομονή, είμαστε ενεργοί, ανταγωνιζόμαστε στην Ελλάδα, στο Λονδίνο, στη Νέα Υόρκη. Η Αθήνα είναι «η Silicon Valley» της ναυτιλίας και εκεί παίζεται το... παιχνίδι.
Μεγάλη ευκαιρία, δε αποτελεί και η πράσινη μετάβαση, μια ευκαιρία κυρίως να αλλάξουμε τον κόσμο που θα ζήσουν τα παιδιά μας. Οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν προχωρήσει σε μεγάλο βαθμό σε αυτή, διαθέτοντας, μεταξύ άλλων, μηχανές υγρών καυσίμων και τον καλύτερο στόλο δεξαμενόπλοιων.