Αφορούν στην παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης και εκμετάλλευσης του αυτοκινητοδρόμου της Εγνατίας Οδού και τριών κάθετων οδικών αξόνων της, για χρονική περίοδο 35 ετών.
Οι προσφορές κατατέθηκαν την 01/04/2021 από τις εταιρείες
- 1) VINCI HIGHWAYS S.A.S. - VINCI CONCESIONES S.A.S. - ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – ΑΒΑΞ Α.Ε.
- 2) ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – EGIS PROJECTS S.A.
Σύμφωνα με τους όρους της διαγωνιστικής διαδικασίας και αφού διαπιστωθεί η πλήρωση των προβλεπόμενων κριτηρίων, θα ακολουθήσει η διαδικασία υποβολής βελτιωμένων οικονομικών προσφορών, η οποία θα λάβει χώρα κατόπιν νεότερης απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου του ΤΑΙΠΕΔ. Σε περίπτωση που οι δύο προσφορές έχουν διαφορά μεταξύ τους μικρότερη του 15% θα ζητηθούν βελτιωτικές προσφορές και από τα δύο σχήματα.
Η Εγνατία Οδός συνολικού μήκους 658 χιλιομέτρων με πλήρη έλεγχο προσβάσεων και διαχωρισμένο οδόστρωμα, έχει ήδη κατασκευασθεί και βρίσκεται σε λειτουργία. Εκτείνεται από την Ηγουμενίτσα στην Περιφέρεια της Θεσπρωτίας (βορειοδυτική ακτή της Ελλάδας) μέχρι τους Κήπους στην Περιφέρεια του Έβρου (στον συνοριακό σταθμό με την Τουρκία).
Οι τρεις κάθετοι οδικοί άξονες, συνολικού μήκους 225 χιλιομέτρων είναι τα τμήματα Σιάτιστα - Ιεροπηγή / Κρυσταλλοπηγή, Χαλάστρα - Εύζωνοι και Θεσσαλονίκη - Σέρρες - Προμαχώνας.
Ο προτιμητέος επενδυτής, μέσω της εταιρείας παραχώρησης που θα συστήσει, υποχρεούται να μελετήσει, χρηματοδοτήσει και εκτελέσει σειρά πρόσθετων εργασιών.
Ο επενδυτής θα καταβάλει στο ΤΑΙΠΕΔ μια αρχική προσφορά (Αμοιβή Παραχώρησης) καθώς και μία Ετήσια Αμοιβή. Αυτά τα δύο στοιχεία κρίνουν ποιος όμιλος θα επικρατήσει, με στελέχη της κατασκευαστικής αγοράς να ανεβάζουν το συνολικό ύψος της επένδυσης κοντά στο 1,5 δισ. ευρώ (αμοιβή παραχώρησης συν το κόστος πρόσθετων εργασιών).
Εκτός από την είσπραξη των διοδίων, ο ανάδοχος θα έχει έσοδα από την εκμετάλλευση Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) «των παρόδιων αυτού εκτάσεων από κοινού με όλα τα περιουσιακά δικαιώματα, υλικά και άυλα, που σχετίζονται με τον οδικό άξονα».