Με την εν λόγω έγκριση, που ακολούθησε αυτής του Ελεγκτικού Συνεδρίου, κλείνει ο κύκλος των διοικητικών διαδικασιών, ώστε να υλοποιηθούν οι απαραίτητες επιπλέον εργασίες για την ασφαλή και άρτια ολοκλήρωση του έργου. Η συμπληρωματική σύμβαση, με προϋπολογισμό που ανέρχεται στο ποσό των € 13.320.240 περιλαμβάνει όλες τις επιπλέον εργασίες που προέκυψαν κατά το στάδιο υλοποίησης του βασικού έργου το οποίο πήρε παράταση κατά 16 μήνες για την ολοκλήρωση του.
Ο αρχικός συμβατικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε € 41,3
εκ. (μετά την έκπτωση) και εκτελείται από την Κοινοπραξία ΤΟΜΗ
Α.Β.Ε.Τ.Ε. – ALSTOM TRANSPORT SA. Η σύμβαση υπεγράφη το Σεπτέμβριο του
2014 και μέχρι σήμερα έχει εκτελεστεί επιτυχώς το 85%του αντικειμένου.
Το έργο συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση, στο πλαίσιο του
προγράμματος ΕΣΠΑ 2014 – 2020, καθώς και από Εθνικούς πόρους.
Το έργο αφορά στην ολοκλήρωση της εγκατάστασης του European Control
Train System (ETCS) στο σιδηροδρομικό άξονα Αθήνα –
Θεσσαλονίκη–Προμαχώνας. Η ολοκλήρωση των έργων θα έχει ως αποτέλεσμα
στην σημαντική ενίσχυση της ασφάλειας των σιδηροδρομικών μετακινήσεων σε
εμπορικά και επιβατικά δρομολόγια ενώ ο χρόνος της διαδρομής στο
σιδηροδρομικό άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη, να μειωθεί σε 3:15’ από 3:57’
που είναι σήμερα.
Το σύστημα ETCS αφορά στην αυτόματη προστασία συρμών και
αποτελείται από δύο υποσυστήματα, το Σύστημα Συρμού και το Σύστημα
Γραμμής, τα οποία επιτρέπουν:
- τη συνεχή επιτήρηση της μέγιστης επιτρεπόμενης ταχύτητας των συρμών
- την αυτόματη προστασία έναντι παραβιάσεων ταχύτητας με την εφαρμογή πέδησης λειτουργίας ή πέδησης ανάγκης, καθώς και την αυτόματη ακινητοποίηση του συρμού με πέδηση ανάγκης, σε περίπτωση παραβίασης ερυθρού φωτοσήματος.
- την απεικόνιση των ενδείξεων των φωτοσημάτων στο θάλαμο μηχανοδήγησης με χρήση ηλεκτρονικών μονάδων γραμμής LEU (LinesideElectronicUnits) και ραδιοφάρων (Εurobalises)