Σύμφωνα με παρουσίαση που πραγματοποίησε ο Πρόεδρος της ΒΕΝΕΤΗ, Παναγιώτης Μονεμβασιώτης, η εταιρεία, που συμπληρώνει εφέτος 73 χρόνια λειτουργίας στην αγορά, αναπροσαρμόζει τη στρατηγική της και προχωρά με ευελιξία σε νέες ιδέες και επιχειρηματικές κινήσεις με στόχο τη μελλοντική ανάπτυξή της. Το αναπτυξιακό πλάνο της για το νέο έτος πραγματοποιείται με ίδια κεφάλαια και προβλέπει την είσοδο στην αγορά του retail με νέα σειρά προϊόντων, την επέκταση στο χώρο της εστίασης με δυο δυναμικά concept, ένα πιλοτικό κατάστημα για το εξωτερικό και συγκεκριμένα τις Αραβικές χώρες καθώς και την διεύρυνση του δικτύου καταστημάτων της στην Ελλάδα σε σημεία τουλάχιστον 500 τ.μ.
Πιο αναλυτικά, πραγματοποιεί δυναμική είσοδο στην αγορά του
λιανεμπορίου τροφίμων λανσάροντας την νέα σειρά προϊόντων VENETI FAMILY
τα οποία θα μπορεί να βρει ο καταναλωτής στα ράφια των σούπερ μάρκετ και
να τα παρασκευάζει μόνος του. Σημειώνεται ότι ήδη από τον Μάρτιο
κυκλοφορούν τέσσερα παραδοσιακά σιροπιαστά γλυκά της εταιρείας κάτω από
την μπράντα "VENETI FAMILY". Στόχος της εταιρείας, σύμφωνα με την
διοίκηση είναι επίσης οι εξαγωγές των VENETI FAMILY στο εξωτερικό και
ειδικότερα σε χώρες όπου έχει μεγάλη πληθυσμιακή παρουσία ο απόδημος
ελληνισμός, όπως στον Καναδά, στις ΗΠΑ, στην Αυστραλία και στη
Γερμανία.
Δυναμικά concept στην αγορά της εστίασης
Δύο νέα concept καταστημάτων, την CREMERIA VENETI και το VENETI GO,
εισάγει η εταιρεία στην αγορά της εστίασης, προκειμένου να καλύψει όλο
το εύρος των αναγκών του καταναλωτή, οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας.
Πρόκειται για ένα Boutique Γαλακτοπωλείο που θα προσφέρει στον
καταναλωτή παραδοσιακές γεύσεις και προϊόντα με κύριο συστατικό το
φρέσκο γάλα, αλλά και ένα ζαχαροπλαστείο - gelateria που θα δίνει τη
δυνατότητα στον καταναλωτή να παραγγέλνει και να προμηθεύεται προϊόντα
που παράγονται εκείνη τη στιγμή. Τα VENETI GO αποτελούν τη νέα πρόταση
της εταιρείας για την κάλυψη μικρών αναγκών του καταναλωτή για προϊόντα
της καθημερινότητάς του. Πρόκειται για μικρά αναψυκτήρια με γρήγορη
εξυπηρέτηση που θα προσφέρουν συγκεκριμένη γκάμα προϊόντων όπως γρήγορα
snacks, ροφήματα, ποικιλίες καφέ, φυσικούς χυμούς και σάντουιτς.
Λόγω του χαμηλού κόστους επένδυσης, το concept VENETI GO προορίζεται να
λειτουργεί αποκλειστικά με τη μέθοδο franchising και έχει ως στόχο να
τονώσει την αγορά και να δώσει ευκαιρίες σε νέους franchisees που δεν
διαθέτουν υψηλά κεφάλαια. Μάλιστα, η εταιρεία θα προσφέρει χρηματοδοτικά
προγράμματα ειδικά για νέους, με μοναδικό κριτήριο την ηλικία και την
προϋπηρεσία στον χώρο της εστίασης, της αρτοποιίας, της ζαχαροπλαστικής ή
των ροφημάτων.
Παρουσία στο εξωτερικό
Το VENETI GREAT αποτελεί «πιλοτικό» μοντέλο καταστήματος που ανέπτυξε η
εταιρεία προκειμένου να εξάγει ένα concept με ελληνικές γεύσεις στο
εξωτερικό και ειδικότερα στις αγορές της Μεγάλης Βρετανίας, των ΗΠΑ και
των αραβικών χωρών. Το νέο consept ξεκίνησε τη λειτουργία του στο
Μπάγκειον στην Ομόνοια, τον Ιούλιο του 2020 και αποτελεί την πρόταση της
ΒΕΝΕΤΗ για να καλύψει τις ανάγκες του καταναλωτή για ποιοτική και
γρήγορη εστίαση. Πρόκεται για ένα ταχυφαγείο με υψηλής ποιότητας
ελληνικές γεύσεις, σε έναν πολυχώρο Shop in Shop που στεγάζει 10
διαφορετικά concepts εστίασης. Λόγω των μέτρων κατά την περίοδο της
πανδημίας, το VENETI GREAT ανέστειλε τον Δεκέμβριο τη δραστηριότητά του
και αναμένεται να επαναλειτουργήσει μόλις ομαλοποιηθεί η αγορά.
Επενδύσεις
To επενδυτικό πρόγραμμα της εταιρείας ΒΕΝΕΤΗ για το 2021 προβλέπει
επίσης σημαντική διεύρυνση του δικτύου καταστημάτων της. Μετά τα τρία
νέα BENETH FOOD HALL στη Ν. Ιωνία, στην Αργυρούπολη και στο Μπουρνάζι,
μόλις ξεκίνησε τη λειτουργία του το νέο ΒΕΝΕΤΗ 1948 στην Φιλοθέη.
Πρόκειται για ένα κατάστημα ΒΕΝΕΤΗ 1948 άνω των 500 τμ., συνολική
επένδυση ύψους 2,5 εκατ.€.
Αξίζει, ωστόσο, να υπενθυμιστεί ότι τον περασμένο Οκτώβριο η εταιρεία εν μέσω πανδημίας ανακοίνωνε το κλείσιμο πέντε καταστημάτων της, τονίζοντας πως οδηγήθηκε σε αυτή την απόφαση «λόγω COVID-19 και της συμπεριφοράς μερίδας ιδιοκτητών ακινήτων. Και σήμερα η διοίκηση της αλυσίδας αφήνει αιχμές τονίζοντας ότι η διαπραγμάτευση των επιχειρηματιών με τους ιδιοκτήτες ακινήτων η οποία σε αρκετές περιπτώσεις κατέληγε σε αδιέξοδο, εξακολουθεί να αποτελεί μεγάλο «αγκάθι» για τον κλάδο, ο οποίος ήδη είχε δεχθεί τεράστιο πλήγμα από τα μέτρα του Lockdown.
Σήμερα, ο Όμιλος ΒΕΝΕΤΗ απαριθμεί 10 εταιρείες σε όλο το φάσμα της εστίασης ενώ οι λιανικές πωλήσεις του σήματος ξεπερνούσαν, την προ Covid-19 εποχή, τα 100 εκατομμύρια €. Το 2019 ο κύκλος εργασιών του Ομίλου ανήλθε στα 47.424.000€ και η κερδοφορία στα 6.140.000€. Όσον αφορά στα οικονομικά μεγέθη του 2020, αυτά θα οριστικοποιηθούν τον Ιούλιο του 2021 και θα δημοσιευτούν τον Σεπτέμβριο. Σύμφωνα ωστόσο με ασφαλείς προβλέψεις, ο κύκλος εργασιών του Ομίλου για το 2020 αναμένεται να ανέλθει στα 36.100.000€, σημειώντας πτώση κατά 24% σε σχέση με το 2019.
Αξίζει να σημειωθεί τέλος πως σε όλο το δεκάμηνο της πανδημίας του Covid 19, η εταιρεία δεν προχώρησε σε απολύσεις ούτε σε μειώσεις μισθών, ενώ ο αριθμός των εργαζομένων του Ομίλου παραμένει 1750 άτομα, όπως στην προ Covid εποχή.