Δημοπρατείται το Μάιο το αεροδρόμιο στο Καστέλι
Δημοπρατείται το Μάιο το αεροδρόμιο στο Καστέλι

Δημοπρατείται το Μάιο το αεροδρόμιο στο Καστέλι

Share Copy Link
24.02.2009

Αρχίζει άμεσα η διαβούλευση με τη Νομαρχία και τους Δήμους ώστε το έργο να δημοπρατηθεί τον Μάιο, να υπάρξει ανάδοχος μέχρις το τέλος του έτους

Αυτά δήλωσε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γ. Σουφλιάς παρουσιάζοντας το νέο αεροδρόμιο του Ηρακλείου που θα αντικαταστήσει το υπάρχον «Νίκος Καζαντζάκης», θα κατασκευασθεί με συγχρηματοδότηση (ΒΟΟΤ) και ο προϋπολογισμός του μαζί με τον οδικό άξονα θα ανέλθει σε €1,2 δισ.

Η κατασκευή του νέου αεροδρομίου θα εξασφαλίσει την άνετη εξυπηρέτηση σε περισσότερους από 5,5 εκατ. επιβάτες τον χρόνο.
«Μαζί με το αεροδρόμιο» κατέληξε ο υπουργός «θα κατασκευαστεί και ένας νέος Οδικός Άξονας που θα συνδέει το νέο αεροδρόμιο με τον ΒΟΑΚ (στην περιοχή της Χερσονήσου) και με τον οδικό άξονα Ηράκλειο - Αρκαλοχώρι - Βιάννος (στην περιοχή του Αρκαλοχωρίου)».

Αναλυτικότερα:
Από τον Μάιο του 2008 μέχρι σήμερα, ολοκληρώθηκαν οι τεχνικοοικονομικές και περιβαλλοντικές μελέτες του μεγάλου αυτού έργου.

Οι μελέτες θεμελιώθηκαν σε νέες τοπογραφικές αποτυπώσεις και γεωλογικές έρευνες και περιλαμβάνουν:

  • Τον αναλυτικό σχεδιασμό του νέου Αεροδρομίου με όλα τα αναγκαία έργα υποδομής και ανωδομής, (Πολιτικού Μηχανικού, Υδραυλικές και Ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις) στην προβλεπόμενη έκταση των 6.000 στρεμμάτων.
  • Την οδοποιία του νέου οδικού άξονα Χερσονήσου - Αεροδρομίου - Αρκαλοχωρίου.

O σχεδιασμός του νέου διεθνούς Αεροδρομίου, υπερκαλύπτει τις πλέον σύγχρονες προδιαγραφές όσον αφορά την προσβασιμότητα, την λειτουργικότητα και το επίπεδο εξυπηρέτησης. Ενδεικτικά αναφέρονται:

  • Διάδρομος προσαπογειώσεων μήκους 3.800 μ. για την υποδοχή και των μεγαλύτερων αεροσκαφών, τόσο των σημερινών, όσο και των προβλεπόμενων στο ορατό μέλλον.
  • Κατασκευή και παράλληλου βοηθητικού διαδρόμου προσαπογειώσεων, δηλαδή τροχόδρομου, με χαρακτηριστικά που επιτρέπουν τη χρησιμοποίησή του για προσαπογειώσεις αεροσκαφών κατά τις περιόδους που θα απαιτείται συντήρηση του διαδρόμου.
  • Βιοκλιματικό κτήριο αεροσταθμού.
  • Ταινιόδρομοι για όλους τους επιβάτες όταν οι αποστάσεις υπερβαίνουν ένα συγκεκριμένο μήκος.
  • Πρόβλεψη περιοχής ανάπτυξης εμπορικών δραστηριοτήτων.
  • Σκιασμένοι χώροι στάθμευσης οχημάτων εντός του αεροδρομίου.

Το κατασκευαστικό κόστος του συνολικού έργου (χωρίς τις απαλλοτριώσεις) ανέρχεται σε €1,2 δισ. Το δεδομένο ότι το έργο γίνεται με το σύστημα της Σύμβασης Παραχώρησης, σημαίνει για την Κρήτη μια σημαντικότατη εισροή ιδιωτικών επενδυτικών κεφαλαίων, με όλες τις προφανείς αναπτυξιακές και οικονομικές επιπτώσεις.

Μαζί με το κόστος των απαλλοτριώσεων, τις δαπάνες εξυπηρέτησης δανείων και τις λοιπές δαπάνες, το συνολικό κόστος του έργου θα φτάσει το €1,5 δισ.

Παράλληλα η κατασκευή του νέου αεροδρομίου θα συμβάλλει αποφασιστικά στην τόνωση της απασχόλησης, αφού:

  • Κατά την περίοδο κατασκευής θα δημιουργηθούν περίπου 1.000 άμεσες θέσεις εργασίας για διάστημα 5 ετών, και
  • Κατά την περίοδο λειτουργίας του αεροδρομίου θα δημιουργηθούν 2.500 μόνιμες θέσεις εργασίας.

Οι παραπάνω εκτιμήσεις αφορούν την δημιουργούμενη άμεση απασχόληση από το έργο που θα κατασκευαστεί. Πέρα από αυτή το έργο θα συμβάλλει και έμμεσα στη δημιουργία πρόσθετων θέσεων εργασίας. Επίσης νέες θέσεις εργασίας θα δημιουργηθούν όταν αναπτυχθούν οι εμπορικές υποδομές και χρήσεις.

ΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ REAL ESTATE PROJECT
Η κατάργηση του υφιστάμενου αεροδρομίου θα προσφέρει μια τεράστια περιβαλλοντική αναβάθμιση της περιοχής της Αλικαρνασσού, του Ηρακλείου και της ευρύτερης περιοχής: Θα αποδεσμευτεί υπέρ των τοπικών κοινωνιών μια μεγάλη έκταση, 2.780 στρεμ., με αξία πάνω από €1,5 δισ.

Πράγματι με την απομάκρυνση του σημερινού αεροδρομίου δημιουργείται ένας μοναδικού κάλλους ενιαίος παραθαλάσσιος χώρος. Πρέπει δε να μελετηθεί συνολικά η ανάπλαση και αξιοποίηση της ευρύτερης περιοχής, η οποία διαθέτει, σπάνια για την νοτιοανατολική Μεσόγειο, φυσικά και περιβαλλοντικά προσόντα.

Δεδομένου ότι η κυριότητα της έκτασης αυτής ανήκει στο Δημόσιο (70% Γ.Ε.Α. και 30% Υ.Π.Α.), οι κατευθύνσεις για την ανάπλαση και την αξιοποίησή της πρέπει να αποφασιστούν, βάσει μελέτης, από ολιγομελή επιτροπή με εκπροσώπους των Υπουργείων Εθνικής Άμυνας, Μεταφορών, ΠΕΧΩΔΕ, Εσωτερικών, Τουριστικής Ανάπτυξης και των Δήμων Ηρακλείου και Αλικαρνασσού.

Βάσει των κατευθύνσεων αυτών, θα εκπονηθούν στη συνέχεια οι αναγκαίες μελέτες για τον προσδιορισμό της βέλτιστης λύσης προς όφελος της πόλης της Αλικαρνασσού, του Ηρακλείου και της ευρύτερης περιοχής γενικότερα.