Αναλυτικότερα:
Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας. Πρόκειται για το μεγαλύτερο έργο
υποδομής που κατασκευάζεται σήμερα στην Ευρώπη, μήκους 13 χιλιομέτρων,
εντός αστικού ιστού, με 15 νέους σταθμούς που θα αλλάξει ριζικά το τοπίο
στις μετακινήσεις στην πρωτεύουσα.
H κατασκευή του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης, ενός εμβληματικού έργου
συνολικού μήκους 193 χιλιομέτρων, εκτιμώμενου κόστους 1,75 δισ. ευρώ,
βρίσκεται στο στάδιο ολοκλήρωσης των απαιτούμενων μελετών
Τους επόμενους κιόλας μήνες θα ξεκινήσει να κατασκευάζεται το βόρειο
τμήμα του αυτοκινητοδρόμου Ε65, συνολικού μήκους 70,47km, που θα
συμβάλλει στη ταχύτερη και ασφαλέστερη οδική διασύνδεση της περιοχής της
Δυτικής Μακεδονίας με τη Κεντρική Ελλάδα, συμβατικής δαπάνης 443 εκατ.
ευρώ
Ολοκληρώθηκαν οι μελέτες και πριν λίγες ημέρες κατατέθηκε η Μελέτη
Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων της υποθαλάσσιας οδικής ζεύξης της Σαλαμίνας,
Το έργο προβλέπει την κατασκευή υποθαλάσσιας σήραγγας μήκους 1,2 χλμ
που θα συνδέει το Πέραμα με τη νησίδα του Αγ. Γεωργίου και την κατασκευή
οδικού τμήματος 5 χλμ από τη Λεωφόρο Σχιστού στο Πέραμα (είσοδος
σήραγγας) και ανισόπεδο κόμβο σύνδεσης με το οδικό δίκτυο Δήμου
Περάματος, εκτιμώμενου κόστους 500εκατ. ευρώ.
Το επόμενο διάστημα θα δημοπρατηθεί και η επέκταση του Προαστιακού στη
Δυτική Αττική που θα αναβαθμίσει σημαντικά τη ζωή των πολιτών της
Δυτικής Αττικής και θα ωφελήσει συνολικά και κυρίως τις περιοχές του
Ασπρόπυργου, της Ελευσίνας, του Λουτρόπυργου και τη Νέα Πέραμο. To έργο
έχει περιληφθεί για χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης
Σε παρόμοιο στάδιο βρίσκεται και η οδική σύνδεση της Λεωφόρου Κύμης ενός
έργου που θα εξυπηρετεί μέση ημερήσια κυκλοφορία 30.000 οχημάτων την
ημέρα, τα οποία θα διακινούνται μεταξύ του κέντρου της
Αθήνας(περιλαμβανομένων των περιοχών Ψυχικού, Χαλανδρίου, Αμαρουσίου)
και της Εθνικής Οδού Αθηνών Λαμίας βόρεια της Κηφισιάς.
Για το Μετρό της Θεσσαλονίκης η κυβέρνηση έχει δεσμευτεί ότι θα λειτουργήσει εντός του 2023 αν σύντομα ξεκαθαρίσει το τοπίο με τις δικαστικές εμπλοκές στο ΣτΕ, ενώ ταυτόχρονα σύντομα θα υπογραφεί και η σύμβαση για τις πρόδρομες εργασίες.
Προχωρούν οι μελέτες των νέων επεκτάσεων της Αττικής Οδού έτσι ώστε
να αποτελέσουν τα νέα μεγάλα έργα που θα εκτελεστούν αφού ο συνολικός
προϋπολογισμός τους ξεπερνά το 1,5δισ., όπως επίσης και η διαγωνιστική
διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου για τη σιδηροδρομική διασύνδεση
των λιμανιών της Ραφήνας και του Λαυρίου
Όσον αφορά σε έργα ΣΔΙΤ η κυβέρνηση προετοιμάζει ένα μεγάλο
πακέτο, συνολικού προϋπολογισμού 3.5 δισ ευρώ που θα αναβαθμίσουν,
εκσυγχρονίσουν και θωρακίσουν τις υποδομές της χώρας.
Τα τρία οδικά έργα, -η Νέα Ανατολική Εσωτερικής Περιφερειακής Λεωφόρος της Θεσσαλονίκης, γνωστή και ως Flyover προϋπολογισμού 370 εκατ. ευρώ, η Καλαμάτα - Ριζόμυλος και η Χερσόνησος - Νεάπολη (ΒΟΑΚ), βρίσκονται ήδη σε διαγωνιστική διαδικασία και αναμένεται να έχουν προσωρινούς αναδόχους εντός του 2021,
Εντός του Α' τριμήνου του 2022 ολοκληρώνονται και οι διαγωνιστικές
διαδικασίες για τα κτηριακά έργα, των 17 σχολικών μονάδων της Κεντρικής
Μακεδονίας, των 12 Δικαστικών Μεγάρων σε Κεντρική Μακεδονία, Κεντρική
Ελλάδα και Κρήτη και του νέου βιοκλιματικού κτηρίου της ΓΓΥ.
Τα έργα ύδρευσης, όπως το Φράγμα Χαβρία που η διαγωνιστική του
διαδικασία βρίσκεται στην ολοκλήρωση της Α' Φάσης και η λειτουργία και
συντήρηση του εξωτερικού υδροδοτικού δικτύου της ΕΥΔΑΠ, που εντός Μαΐου
θα προκηρυχθεί ο διαγωνισμός,
Τέλος το επόμενο διάστημα αναμένεται να δημοπρατηθούν τα έργα
λειτουργίας και συντήρησης του Μετρό Θεσσαλονίκης και των ηλεκτρονικών
διοδίων
Τέλος όσον αφορά στα σιδηροδρομικά έργα άμεση προτεραιότητα είναι να ολοκληρωθούν τα έργα στον άξονα Πάτρας - Αθήνας -Ειδωμένης
Πρώτα και κύρια ολοκληρώνεται το τμήμα Αθήνα-Θεσσαλονίκη όπου
εκτελούνται οι εργασίες ηλεκτροκίνησης και σηματοδότησης, ώστε το 2023 η
διαδρομή να εκτελείται σε 3 ώρες και 15 λεπτά. Το τμήμα Θεσσαλονίκη -
Ειδομένη θα συμβασιοποιηθεί εντός του έτους και θα ολοκληρωθεί εντός του
2024.
Για τον άξονα ως την Πάτρα, τους επόμενους μήνες θα προκηρυχθεί η εργολαβία που θα κλείσει κάθε εκκρεμότητα από τη Ροδοδάφνη ως το Ρίο και ταυτόχρονα θα ξεκινήσει και το μεγάλο έργο του Ρίο-Πάτρα μέσω ανταγωνιστικού διαλόγου. Το μεγαλύτερο μέρος της γραμμής θα είναι υπογειοποιημένο και θα αποδοθούν ελεύθεροι χώροι για ανάπλαση και δημιουργία χώρων πρασίνου εντός του πυκνού αστικού ιστού.