Όπως λένε παράγοντες της αγοράς με «φόντο» τις ραγδαίες εξελίξεις στον
όμιλο ΕΛΛΑΚΤΩΡ, αλλά και το ενδιαφέρον που φέρεται να δείχνουν άλλοι
μεγάλοι όμιλοι, η 1η Απριλίου 2021 θα συγκεντρώσει όλα τα βλέμματα αφού
οι δεσμευτικές προσφορές που θα κατατεθούν θα καθορίσουν και την
συνέχεια της ιδιωτικοποίησης του αυτοκινητόδρομου. Υπενθυμίζεται ότι
στις 11 Δεκεμβρίου 2020 είχε κατατεθεί μια δεσμευτική προσφορά για την
παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης και εκμετάλλευσης της Εγνατίας Οδού
και τριών κάθετων οδικών αξόνων της, από την κοινοπραξία «ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Α.Ε.- EGIS PROJECTS S.A.».
Ωστόσο, όπως έγινε γνωστό, το Ταμείο δεν θα προχώρησε στην αποσφράγισή της, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στις από 10/12/2020 προσωρινές διαταγές της προέδρου του Δ' Τμήματος του Συμβουλίου της Επικρατείας, οι οποίες χορηγήθηκαν κατόπιν των ασκηθεισών, ενώπιον της Επιτροπής Αναστολών του ΣτΕ, αιτήσεων ασφαλιστικών μέτρων από τους προεπιλεγέντες επενδυτές «ROADIS Transportation Holding S.L.U.- ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε.» και «VINCI HIGHWAYS S.A.S. - VINCI CONCESIONES S.A.S- ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε».
Το έργο
Η Εγνατία Οδός είναι οδικός άξονας μήκους 658 χιλιομέτρων με πλήρη έλεγχο προσβάσεων και διαχωρισμένο οδόστρωμα, που έχει ήδη κατασκευασθεί και βρίσκεται σε λειτουργία. Εκτείνεται από την Ηγουμενίτσα στην Περιφέρεια της Θεσπρωτίας (βορειοδυτική ακτή της Ελλάδας) μέχρι τους Κήπους στην Περιφέρεια του Έβρου (στον συνοριακό σταθμό με την Τουρκία).
Οι τρεις κάθετοι οδικοί άξονες, συνολικού μήκους 225 χιλιομέτρων,
αποτελούν συνδέσεις της Εγνατίας Οδού με τις γειτονικές χώρες (Αλβανία,
Βόρεια Μακεδονία και Βουλγαρία). Η σύμβαση παραχώρησης αφορά στη
χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Εγνατίας Οδού
και των τριών καθέτων οδικών αξόνων για χρονική περίοδο κατ' ανώτατο
όριο έως 40 έτη.