Οι νικητές και οι ηττημένοι της τουριστικής σεζόν
Οι νικητές και οι ηττημένοι της τουριστικής σεζόν

Οι νικητές και οι ηττημένοι της τουριστικής σεζόν

Σε δύο ταχύτητες κινήθηκε η ξενοδοχειακή αγορά το εννιάμηνο του 2021.
RE+D magazine
04.11.2021

Στο 57%, διαμορφώθηκε το επίπεδο ανάκαμψης της ξενοδοχειακής αγοράς στα resorts το διάστημα Ιανουάριος Σεπτέμβριος 2021, σε επίπεδο διανυκτερεύσεων σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2019, σε αντίθεση με Αθήνα και Θεσσαλονίκη όπου το ποσοστό μόλις που έφτασε το 39% σύμφωνα με την τελευταία ανάλυση της GBR Consulting

Τα Συνολικά Έσοδα ανά Κατειλημμένο Δωμάτιο στα resorts ήταν σημαντικά υψηλότερα από την ίδια περίοδο του 2019, κάτι που πιθανότατα τροφοδοτήθηκε από τις διαθέσιμες οικονομίες των καταναλωτών που συσσωρεύτηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Τον Αύγουστο η ξενοδοχειακή αγορά της Αθήνας ανέκαμψε στο 71% των διανυκτερεύσεων του 2019  και τον Σεπτέμβριο στο 66%. Η ξενοδοχειακή αγορά της Θεσσαλονίκης ανέκαμψε στο 61% των διανυκτερεύσεων του 2019 τον Αύγουστο και στο 75% τον Σεπτέμβριο. Τα resorts έφτασαν σε επίπεδα 89% και 86% κατά τη διάρκεια των μηνών Αυγούστου και Σεπτεμβρίου αντίστοιχα, σε σύγκριση με τους ίδιους μήνες του 2019.

GBR CONSULTING.jpg

Πως κινήθηκε ο ανταγωνισμός
 

Η ελληνική τουριστική αγορά δείχνει να ανακάμπτει πιο γρήγορα από την ισπανική, αλλά με πιο αργούς ρυθμούς από την τουρκική.

Περίπου 8,6 εκατομμύρια διεθνείς τουρίστες ταξίδεψαν στην Ελλάδα την περίοδο Ιανουαρίου – Αυγούστου 2021, σημειώνοντας πτώση 61%, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2019.  

Η ανταγωνιστική Ισπανία κατέγραψε 15,0 εκατομμύρια διεθνείς επισκέπτες το διάστημα Ιανουαρίου – Αυγούστου 2021, σε σύγκριση με 58,1 εκατομμύρια το 2019, καταγράφοντας πτώση 74%

Στην Τουρκία, η ανάκαμψη του τουριστικού τομέα ήταν ισχυρότερη από την Ελλάδα και την Ισπανία, καθώς η χώρα κατέγραψε πτώση 55% στις διεθνείς αφίξεις κατά την εξεταζόμενη περίοδο, υποδεχόμενη μέχρι τον Αύγουστο του 2021 14,1 εκατομμύρια διεθνείς αφίξεις, έναντι 31,0 εκατομμύρια τουριστών την ίδια περίοδο το 2019.

Screen Shot 2021-11-04 at 08.42.06.png

Παραμένουν οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί 

Τα διεθνή ταξίδια εξακολουθούν να επηρεάζονται από διάφορους παράγοντες με τους ταξιδιωτικούς περιορισμούς παγκοσμίως να παραμένουν υψηλοί, παρά την πρόοδο στον εμβολιασμό, επισημαίνουν οι αναλυτές.

Η πρόοδος του εμβολιασμού διαφέρει ανά περιοχή και ανά χώρα, με τις χώρες υψηλού εισοδήματος να εμφανίζουν τα υψηλότερα ποσοστά εμβολιασμού, ενώ οι χώρες χαμηλού εισοδήματος μένουν πίσω.

Στην Πορτογαλία και την Ισπανία το 87% και το 80% αντίστοιχα του πληθυσμού έχει εμβολιαστεί, καθιστώντας τις δύο χώρες ασφαλείς για επίσκεψη, ενώ στην Ελλάδα έχει εμβολιαστεί, μέχρι στιγμής, το 61%. Επίσης, η Τουρκία έχει μείνει πίσω με 57%, ενώ οι βαλκανικές χώρες Ρουμανία και Βουλγαρία, που είναι σημαντικές για τον ελληνικό τουριστικό τομέα, κατάφεραν να εμβολιάσουν μόνο το 31% και το 21% αντίστοιχα του πληθυσμού τους.

Μετά από πτώση του ΑΕΠ στην Ευρωζώνη κατά 6,5% το 2020, αναμένεται ανάπτυξη 5%, ακολουθούμενη από 4,5% το 2022, 2,4% το 2023 και 1,4% το 2024, σύμφωνα με την Oxford Economics. Ωστόσο, οι πληθωριστικές πιέσεις και οι αναταραχές από την πλευρά της προσφοράς επηρεάζουν, επί του παρόντος, τις προοπτικές.

Τέλος, σύμφωνα με τις προβλέψεις του Tourism Economics του Οκτωβρίου 2021, η ελληνική τουριστική αγορά θα ανακάμψει έντονα το 2022, αλλά η πλήρης ανάκαμψη αναμένεται το 2023, ενώ τα ταξίδια μεγάλων αποστάσεων στην Ελλάδα προβλέπεται να ανακάμψουν το 2024.