Ολοκληρώνεται η σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο-Ροδοδάφνη
Ολοκληρώνεται η σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο-Ροδοδάφνη

Ολοκληρώνεται η σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο-Ροδοδάφνη

Σε φάση ολοκλήρωσης μπαίνει μετά από 14 χρόνια η σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο - Ροδοδάφνη σύμφωνα με ανακοίνωση του αρμόδιου Υπουργού, Κώστα Αχ. Καραμανλή.
Share Copy Link
RE+D magazine
25.06.2021

Έχει έξι σήραγγες μήκους 11 χλμ, 8 σήραγγες διαφυγής μήκους άνω των 2 χλμ, 13 cut & cover, 18 γέφυρες και 60 ανισόπεδες διαβάσεις.

Ενημερώνοντας τα μέλη της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε ότι "πρόκειται για ένα έργο το οποίο ξεκίνησε το 2006 και με πολλά προβλήματα, έφτασε επιτέλους στην ολοκλήρωσή του. Το παραλάβαμε με αρκετά προβλήματα και γνωρίζαμε ότι τυχόν περαιτέρω καθυστέρηση στην ολοκλήρωσή του θα σήμαινε επιστροφή ευρωπαϊκών κονδυλίων από τη χώρα μας ύψους 240 εκατομμυρίων ευρώ".

Παράλληλα, υπογράμμισε ότι τα μεγάλα έργα δεν ανήκουν σε καμία κυβέρνηση και σε κανένα κόμμα, αλλά ανήκουν στον ελληνικό λαό, γιατί με τις δικές του θυσίες και για το δικό του μέλλον γίνονται πραγματικότητα. «Κάθε κυβέρνηση έχει υποχρέωση να βάζει το δικό της λιθαράκι για να υπηρετήσει αυτόν το σκοπό» συμπλήρωσε, επισημαίνοντας ότι η καπηλεία των μεγάλων έργων για μικροπολιτική εκμετάλλευση αποτελεί ύβρι.

Ο κ. Καραμανλής εξήγησε ότι πρόκειται για μια διπλή σιδηροδρομική γραμμή, υψηλής ταχύτητας και ασφάλειας, συνολικού μήκους περίπου 71 χιλιομέτρων. Το έργο εξυπηρετεί τρεις νέους, σύγχρονους σιδηροδρομικούς σταθμούς: το σταθμό του Ξυλοκάστρου, της Ακράτας και του Αιγίου και παράλληλα έξι στάσεις: Διμηνιού, Λυκοποριάς, Λυγιάς, Πλατάνου, Διακοπτού και Ελίκης.

Επίσης, έχει έξι σήραγγες συνολικού μήκους 11 χιλιομέτρων περίπου, 8 σήραγγες διαφυγής συνολικού μήκους άνω των 2 χιλιομέτρων, 13 cut & cover, 18 σιδηροδρομικές γέφυρες και 60 ανισόπεδες διαβάσεις. Διαθέτει τα πιο σύγχρονα συστήματα σηματοδότησης και τηλεπικοινωνιών, που εκτός των άλλων εξασφαλίζουν τη λειτουργία της γραμμής με απόλυτη ασφάλεια για όλους και παρέχει τη δυνατότητα οι συρμοί να φτάνουν σε ταχύτητα 200 χιλιομέτρων την ώρα.