Η υπογραφή πραγματοποιήθηκε παρουσία του γενικού γραμματέα Υποδομών,
Γιώργου Καραγιάννη και του προέδρου και διευθύνοντα συμβούλου του Ομίλου
ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Γιώργου Περιστέρη.
Έτσι ξεκινά η κατασκευή του εμβληματικού αυτού έργου, που θα συνδέει την
Αθήνα με τη Δυτική Μακεδονία, αλλά και με την Ιταλία μέσω του Λιμένα
της Ηγουμενίτσας, καθώς και με τα Δυτικά Βαλκάνια και από εκεί, με την
κεντρική και βόρεια Ευρώπη. Με την ολοκλήρωσή του Ε65 το ταξίδι από
Λαμία έως και Εγνατία θα διαρκεί μια ώρα και τριάντα λεπτά, αντί των δύο
ωρών και τριάντα λεπτά, που απαιτούνται σήμερα.
Η υλοποίηση του Βόρειου Τμήματος του Ε65 αποτελεί επίσης ίσως την πιο
ουσιαστική δράση για τη στήριξη της Δυτικής Μακεδονίας στην κρίσιμη
περίοδο της απολιγνιτοποίησης. Και αυτό καθώς ένας νέος, σύγχρονος
δρόμος και η αναβάθμιση της σύνδεσης της Δυτικής Μακεδονίας με την Αθήνα
και την Κεντρική Ελλάδα, σημαίνει στήριξη στην πράξη των επιχειρήσεων
που ήδη δραστηριοποιούνται στην περιοχή και την προσέλκυση νέων
επενδύσεων. Με λίγα λόγια, με τον Ε65 ολόκληρες περιοχές θα βγουν από
την απομόνωση.
Το ιστορικό του έργου
Ο Ε65 σχεδιάστηκε ως νέος αυτοκινητόδρομος 181 χιλιομέτρων, που ενώνει
τον υφιστάμενο αυτοκινητόδρομο Αθηνών – Θεσσαλονίκης (στο ύψος της
Λαμίας) με την Εγνατία Οδό.
Ήταν ένας από πέντε αυτοκινητοδρόμους που δημοπρατήθηκαν με Σύμβαση
Παραχώρησης το 2007. Εξαιτίας της οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα, το
2011, αποφασίστηκε, σε συνεννόηση με την Ευρωπαϊκή Ένωση, να υλοποιηθεί
το ενδιάμεσο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου (Ξυνιάδα – Τρίκαλα) μήκους 77,5
χιλιομέτρων, που δόθηκε σε κυκλοφορία το 2017, και να μετατεθεί η
κατασκευή των άλλων δύο τμημάτων (Βόρειο και Νότιο).
Βόρειο Τμήμα (Τρίκαλα – Εγνατία)
Με την κατασκευή του Βόρειου τμήματος, μήκους 70,5 χλμ, θα ολοκληρωθεί ο
Ε65, ενώνοντας δύο κύριους οδικούς άξονες, δηλαδή, την Εγνατία οδό με
την ΠΑΘΕ.
Το έργο έχει προϋπολογισμό 442 εκατομμύρια ευρώ και η κατασκευή του
προβλέπεται να ολοκληρωθεί σε τρία χρόνια. Ο νέος αυτοκινητόδρομος θα
έχει δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και ΛΕΑ.
Συγκεκριμένα θα κατασκευασθούν:
- Δύο σήραγγες με συνολικό μήκος 65μ και 400μ.
- Δύο σήραγγες με εκσκαφή και επανεπίχωση ( Cut & Cover ) με συνολικό μήκος 264μ και 180μ ανά διεύθυνση.
- 31 γέφυρες/ άνω διαβάσεις.
- Έξι κόμβοι (Βασιλική, Καλαμπάκα, Γρεβενών, Οξύνεια, Αγιόφυλλο – Καρπερό, Εγνατία), ενώ θα ολοκληρωθεί ο κόμβος Τρικάλων.
- Δύο κέντρα Εκμετάλλευσης και Συντήρησης (ΚΕΣ).
- Ένας Μετωπικός Σταθμός Διοδίων (Οξύνεια) και τρεις πλευρικοί σταθμοί.
Σε όλο το μήκος του έργου θα κατασκευασθούν και χώροι Στάθμευσης και
Ανάπαυσης, καθώς και νέο δευτερεύον οδικό δίκτυο (εξυπηρέτησης και
κάθετων αξόνων) για την εξυπηρέτηση των γειτονικών περιοχών.
Νότιο Τμήμα (Λαμία – Ξυνιάδα)
Η κατασκευή του τμήματος Λαμία – Ξυνιάδα, μήκους 32,5 χιλιομέτρων,
ξεκίνησε το 2018 και έχει εκτελεστεί το 63% του έργου. Το έργο ξεκίνησε
τον Δεκέμβριο 2018 και θα ολοκληρωθεί το 2022. Η πρόοδος των εργασιών
βρίσκεται στο 72% του έργου και μάλιστα τις επόμενες ημέρες θα δοθούν σε
κυκλοφορία τα πρώτα 14 χιλιόμετρα. Το κόστος του Νοτίου Τμήματος είναι
300 εκατ. ευρώ και χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ 2014-2020.
Ο Ε 65 βάζει την Ηπειρο στο "χάρτη"
Ο Ε 65 βάζει την Ηπειρο στο "χάρτη"
Υπεγράφη η σύμβαση για την κατασκευή του Βόρειου Τμήματος του αυτοκινητόδρομου Ε65, από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή και από τον διευθύνοντα σύμβουλο της «Οδός Κεντρικής Ελλάδας και Νέα Οδός», Ροδιανό Αντωνακόπουλο.
Share
Copy Link
RE+D magazine
25.06.2021