Το μεγαλύτερο ελληνικό λιμάνι, που κατέκτησε την πρώτη θέση στη Μεσόγειο το 2019, συνεχίζει την εντυπωσιακή πορεία του ξεπερνώντας με επιτυχία τα εμπόδια που προκλήθηκαν στη διακίνηση εμπορευμάτων εξαιτίας του COVID 19.
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιεύει η COSCO
Shipping Ports, κατά το γ’ τρίμηνο του έτους από τον Πειραιά
διακινήθηκαν 1,287 εκατ. TEU τα οποία προστέθηκαν στα 2,569 εκατ. TEU
του πρώτου εξαμήνου, με αποτέλεσμα στο 9μηνο του έτους η διακίνηση
εμπορευματοκιβωτίων να φτάνει τα 3,687 εκατ. TEU.
Η επίδοση αυτή κατά τη διάρκεια του 9μήνου του 2020 στάθηκε αρκετή,
σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύει το Porteconomics, ώστε το λιμάνι του
Πειραιά να διατηρήσει την πρωτιά στην περιοχή της Μεσογείου παραμένοντας
στην 4η θέση μεταξύ των μεγαλύτερων λιμανιών σε όλη την Ευρώπη.
Συγκεκριμένα για το λιμάνι του Πειραιά η μείωση σε σχέση με το 2019
φτάνει το 5,5%, την ίδια στιγμή που το άμεσα ανταγωνιστικό λιμάνι της
Βαλένθια υποχώρησε σε σχέση με το 2019 κατά 5,4%. Υπενθυμίζεται ότι το
2019 διακινήθηκαν συνολικά στον Πειραιά 5,65 εκατ. TEU, δηλαδή 209
χιλιάδες TEU περισσότερα από το δεύτερο μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου
το λιμάνι της Βαλένθια. Στις πρώτες 3 θέσεις της ευρωπαϊκής κατάταξης
παραμένουν πάντα τα λιμάνια του Ρότερνταμ, της Αμβέρσας και του
Αμβούργου.
Σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις του Πειραιά αξίζει να τονιστεί ότι βρέθηκε
στην πρώτη θέση της Μεσογείου για πρώτη φορά το 2019, ξεπερνώντας τη
Βαλένθια που είναι το μεγαλύτερο ισπανικό λιμάνι. Για να γίνει αντιληπτή
η ραγδαία ανάπτυξη που έχει σημειωθεί στο λιμάνι, την περίοδο που η
COSCO ανέλαβε τη διαχείριση των terminal 2 και 3, ο Πειραιάς βρισκόταν
εκτός των 15 πρώτων λιμανιών της Ευρώπης.
Σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία του Porteconomics ο Πειραιάς έχει αναπτυχθεί ραγδαία και είναι το λιμάνι που εμφανίζει τη μεγαλύτερη άνοδο πανευρωπαϊκά από το 2008, παρά τη διεθνή αλλά και την ελληνική οικονομική κρίση. Επιπρόσθετα σε παγκόσμιο επίπεδο, ο Πειραιάς έχει πλέον αναρριχηθεί στην 26η θέση σε ολόκληρο τον κόσμο όταν πριν από 10 χρόνια βρισκόταν στην 93η θέση, πραγματοποιώντας ένα άλμα 67 θέσεων.
Σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις του Πειραιά αξίζει να τονιστεί ότι βρέθηκε στην πρώτη θέση της Μεσογείου για πρώτη φορά το 2019, ξεπερνώντας τη Βαλένθια που είναι το μεγαλύτερο ισπανικό λιμάνι. Για να γίνει αντιληπτή η ραγδαία ανάπτυξη που έχει σημειωθεί στο λιμάνι, την περίοδο που η COSCO ανέλαβε τη διαχείριση των terminal 2 και 3, ο Πειραιάς βρισκόταν εκτός των 15 πρώτων λιμανιών της Ευρώπης. Σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία του Porteconomics ο Πειραιάς έχει αναπτυχθεί ραγδαία και είναι το λιμάνι που εμφανίζει τη μεγαλύτερη άνοδο πανευρωπαϊκά από το 2008, παρά τη διεθνή αλλά και την ελληνική οικονομική κρίση. Επιπρόσθετα σε παγκόσμιο επίπεδο, ο Πειραιάς έχει πλέον αναρριχηθεί στην 26η θέση σε ολόκληρο τον κόσμο όταν πριν από 10 χρόνια βρισκόταν στην 93η θέση, πραγματοποιώντας ένα άλμα 67 θέσεων.