Παραμένουν στην κορυφή των καταναλωτών τα Private label
Παραμένουν στην κορυφή των καταναλωτών τα Private label

Παραμένουν στην κορυφή των καταναλωτών τα Private label

Τι δείχνει έρευνα της Focus Bari που πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 1.114 ατόμων.
RE+D magazine
13.09.2021

Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας που ξεκίνησαν να βάζουν στο καλάθι τους οι καταναλωτές από τα χρόνια της κρίσης συνεχίζουν να έχουν και σήμερα "πρωταγωνιστικό" ρόλο.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, που πραγματοποίησε τον μήνα Ιούλιο η Focus Bari μέσω του Online panel Focus Bari / YouGov σε ποσοστό 94% οι εγχώριοι καταναλωτές απάντησαν ότι ψωνίζουν συστηματικά / τακτικά τουλάχιστον μια προϊοντική κατηγορία σε private label.

Η αγορά αυτή φαίνεται να έχει εξελιχθεί «γεωμετρικά» μέσα στην τελευταία 20ετία, συγκρίνοντας αντίστοιχες έρευνες της Focus Bari του 2000-2010-2021 που δείχνουν ότι το 2000, ένας στους δύο Έλληνες καταναλωτές (50%) αγόραζε τακτικά / συστηματικά τουλάχιστον ένα είδος σε private label.

Η αναλογία αυτή εντοπίζεται στο 77% στην έρευνα του 2010 και φτάνει σήμερα στο 94%. Αυτό που επίσης παρουσιάζει μεγάλη διαφοροποίηση είναι η ποικιλία των διαφορετικών ειδών που σήμερα οι καταναλωτές δηλώνουν ότι αγοράζουν συστηματικά σε private label, με τα χαρτικά να προηγούνται, να ακολουθούν τα απορρυπαντικά / καθαριστικά, καθώς και 40 περίπου άλλα είδη.

Αξιοσημείωτο είναι ότι στην παρούσα έρευνα, που πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 1.114 ατόμων η πλειονότητα των καταναλωτών (ποσοστό 71%) θεωρεί ότι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας αξίζουν τα λεφτά τους (value for money). Το αντίστοιχο ποσοστό το 2010 ήταν 64%. Αν και η μεγάλη πλειονότητα εξακολουθεί να προτιμά τα brands όταν τα βρει σε προσφορές/τιμές που πλησιάζουν εκείνες των private labels.