Τα μέτρα κατά της εξάπλωσης της πανδημίας «έκλεισαν» καταστήματα, εκατομμύρια εργαζόμενοι μπήκαν στον… «πάγο» ή και απολύθηκαν ενώ το κομμάτι της εφοδιαστικής αλυσίδας δέχθηκε ισχυρούς τριγμούς. Η δραματική στροφή προς το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει αναμφίβολα αλλάξει την καταναλωτική συμπεριφορά επιταχύνοντας μια ακόμη μεγαλύτερη συστημική αλλαγή τα τελευταία δυο χρόνια. Η ευκολία του «κλίκ» και της αποστολής προϊόντων στο σπίτι με σχεδόν μηδενικό κίνδυνο για την υγεία ωθεί τους καταναλωτές να ψωνίζουν από το διαδίκτυο και να αξιοποιούν σε ορισμένες περιπτώσεις τα σημεία παραλαβής (pickup spots) των καταστημάτων. Με το πρώτο μισό του 2021 να έχει περάσει, οι καταναλωτές φαίνεται ότι συνεχίζουν να δείχνουν πρόθυμοι να ψωνίζουν μέσω διαδικτύου τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Ευρωζώνη.
Σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας McKinsey, το 25% των καταναλωτών που έχουν ήδη αγοράσει διαδικτυακά τουλάχιστον περιστασιακά θέλει να αυξήσει ακόμη περισσότερο τις διαδικτυακές αγορές του. "Οσο πιο συχνά οι καταναλωτές αγοράζουν μέσω online προϊόντα τόσο πιο πιθανό είναι να τις αυξήσουν στο μέλλον", αναφ