Συγκεκριμένα, η DG GROW (Γενική Διεύθυνση για την Εσωτερική Αγορά, τη Βιομηχανία, την Επιχειρηματικότητα και τις Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής απεφάνθη ότι η εκ νέου ενσωμάτωση του έργου Πάτρα - Πύργος στη Σύμβαση Παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού είναι συμβατή με το Κοινοτικό Δίκαιο.
Έτσι, έδωσε το «πράσινο φως» στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να προχωρήσει, στο επόμενο και τελικό βήμα της διαδικασίας, που είναι η γνωστοποίηση στην Επιτροπή Ανταγωνισμού, ώστε στη συνέχεια να ξεκινήσει το έργο.
Το επόμενο βήμα είναι η έγκριση του έργου από την αρμόδια Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού (DG COMP). Ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα - Πύργος μήκους περίπου 75 χλμ., συνδέει την Περιμετρική Πάτρας με τη βόρεια είσοδο της πόλης του Πύργου έχει προϋπολογισμό ύψους 355 εκατ. ευρώ Η συμμετοχή των ιδιωτών της Ολυμπίας Οδού θα φτάσει τα 80 εκατομμύρια ευρώ εκ των οποίων 10 εκατομμύρια θα προέλθουν από ίδια κεφάλαια, ενώ τα υπόλοιπα θα εξασφαλιστούν μέσω δανεισμού από τις συστημικές τράπεζες. Το πρώτο τμήμα των 13 χλμ. από το Μιντιλόγλι έως την Κάτω Αχαΐα, αφορά ανακατασκευή με διεύρυνση της υπάρχουσας εθνικής οδού Πάτρα- Πύργος. Το υπόλοιπο τμήμα, από την Κάτω Αχαϊά, μέχρι τον Πύργο, είναι νέα κατασκευή (νέα χάραξη μέσω της κοιλάδας της Ήλιδας). Ο αυτοκινητόδρομος έχει 2 λωρίδες και ΛΕΑ ανά κατεύθυνση, με ενδιάμεση κεντρική διαχωριστική νησίδα. Θα κατασκευαστούν 8 κόμβοι και 9 γέφυρες για την σύνδεση με παρακείμενα χωριά και πόλεις καθώς και με τη βιομηχανική ζώνη της Πάτρας. Θα έχει 2 μετωπικούς σταθμούς διοδίων σε κάτω Αχαϊά (ζώνη χρέωσης διοδίων Μιντιλόγλι / Κυλλήνη) και Χανάκια (ζώνη χρέωσης διοδίων Κυλλήνη / Πύργος) και 2 πλευρικούς σταθμούς διοδίων στην Κάτω Αχαΐα και την Αμαλιάδα