Τα σιδηροδρομικά έργα θα έχουν την μερίδα του λέοντος στα έργα υποδομής που θα γίνουν στην Ελλάδα τα επόμενα χρόνια καθώς η ΕΕ αποφάσισε να περιορίσει σημαντικά την χρηματοδότηση των οδικών έργων
Τα έργα, που θα προκηρυχθούν μέσω της διαδικασίας του ανταγωνιστικού διαλόγου από την ΕΡΓΟΣΕ, εξήγγειλε ο Χρήστος Βίνης, Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ από το βήμα του 8ου Περιφερειακού Αναπτυξιακού Συνεδρίου στην Πάτρα, (που διοργάνωσε η εφημερίδα Πελοπόννησος), και είναι τα εξής:
Στην βόρεια Ελλάδα
Προχωρά η κατασκευή νέας σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Θεσσαλονίκη - Τοξότες, συνολικού μήκους 206χλμ, σε νέα χάραξη (νότια χάραξη) μέσω Αμφιπόλης και Ν. Καρβάλης
Αναβαθμιζεται η υφιστάμενη μονή σιδηροδρομική γραμμή Αλεξανδρούπολης - Ορμένιου - Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα, μήκους 178 χλμ
Δρομολογείται η κατασκευή νέας σιδηροδρομικής γραμμής για τη δυτική σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου Προβλήτα του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) με την υφιστάμενη Σιδηροδρομική Γραμμή που συνδέει το Σταθμό Διαλογής Θεσσαλονίκης με τον Εμπορικό Σταθμό και τον Λιμένα.
Κατασκευάζεται Προαστιακός Σιδηρόδρομος στη Δυτική Θεσσαλονίκη, επί υφιστάμενων σιδηροδρομικών γραμμών ή/και νέων τμημάτων γραμμών.
Στην Πάτρα
Προχωρά η υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής προκειμένου το τρένο να φτάσει στο λιμάνι της Πάτρας σε 5,1 χλμ από τα 9 χλμ που ήταν στον αρχικό σχεδιασμό μετά την απόρριψη του έργου από την Κομισιόν. Το έργο θα προχωρήσει με το σύστημα της μελετοκατασκευής και θα έχει ολοκληρωθεί μέσα στην επόμενη εξαετία.
Στην Αττική
Σε τροχιά υλοποίησης είναι και τα δύο μεγάλα σιδηροδρομικά έργα επέκτασης του Προαστιακού της Αθήνας που συνδέουν με το τρένο τα δύο μεγάλα λιμάνια της Ραφήνας και του Λαυρίου.
Το έργο αφορά στη σιδηροδρομική σύνδεση της πόλης και του λιμένα Ραφήνας με την υφιστάμενη σιδηροδρομική προαστιακή γραμμή, συνολικού μήκους 17χλμ περίπου, και του λιμένα Λαυρίου με την υφιστάμενη σιδηροδρομική προαστιακή γραμμή από τον Σιδηροδρομικό Σταθμό (Σ.Σ.) Κορωπίου συνολικού μήκους 31,7χλμ.
Σταματά η χρηματοδότηση οδικών έργων από ΕΕ
Ελάχιστα θα είναι τα κονδύλια που θα διαθέτει η Ευρωπαϊκή Ένωση μετά από επτά με δέκα χρόνια για οδικά έργα προκειμένου να μειωθούν οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση σε νέες υποδομές, που έχουν να κάνουν με το σιδηρόδρομο.
Όπως επεσήμανε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών μιλώντας στο
Συνέδριο, το Πάτρα – Πύργος και ο ΒΟΑΚ, θα είναι από τα τελευταία οδικά
έργα που θα γίνουν στη χώρα