Στα ύψη οι ηλεκτρονικές συναλλαγές και οι... απάτες
Στα ύψη οι ηλεκτρονικές συναλλαγές και οι... απάτες

Στα ύψη οι ηλεκτρονικές συναλλαγές και οι... απάτες

RE+D magazine
08.11.2021

Σημαντική άνοδο σημειώνουν οι ηλεκτρονικές συναλλαγές αλλά και οι απάτες που γίνονται το τελευταίο διάστημα στο διαδίκτυο.

Στην χώρα μας οι τρόποι προστασίας των καταναλωτών έχουν ήδη αρχίσει να γίνονται γνωστοί στο ευρύ κοινό τόσο μέσω της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών και της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος που έχουν προχωρήσει σε σχετικές ανακοινώσεις, όσο και μέσω αρμοδίων τραπεζικών στελεχών που με δημόσιες παρεμβάσεις ενημερώνουν τους συναλλασσόμενους, αλλά και ανακοινώσεις τραπεζών στις ιστοσελίδες τους.

Στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Μήνα Ασφάλειας στον Κυβερνοχώρο, η Europol, σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Τραπεζική Ομοσπονδία (ΕΤΟ), παρουσίασε πρόσφατα την εκστρατεία ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης του κοινού για τις απάτες στον «κυβερνοχώρο» (cyber scams).

Στο ενημερωτικό υλικό με την τυπολογία των απατών στον «κυβερνοχώρο» και τους τρόπους πρόληψης, πέραν των ακόλουθων περιπτώσεων:

  • απάτη του CEO (CEO Fraud),
  • απάτη μέσω τιμολογίων και λοιπών παραστατικών (invoice Fraud),
  • απατηλές τηλεφωνικές κλήσεις (vishing), απατηλά μηνύματα SMS (smishing), απατηλά μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (phishing),
  • απατηλές ιστοσελίδες τραπεζών (spoofed bank websites),
  • απάτη μέσω διαδικτυακών ραντεβού (romance scam),
  • κλοπή δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα (personal data theft),
  • απάτες σχετιζόμενες με επενδύσεις (investment scams),
  • απάτες σε αγορές μέσω διαδικτύου (online shopping scams),

προστέθηκαν και οι ακόλουθες:

  • απάτες υποτιθέμενης τεχνικής υποστήριξης,
  • ηλεκτρονικές απάτες μέσω τηλεφωνικής επικοινωνίας,
  • κλοπές στοιχείων ταυτότητας, και
  • απάτες μέσω αλλαγής κάρτας SIM (SIM Swapping).