Τις πρόδρομες εργασίες προυπολογισμού 48,3 εκατ. ευρώ (ποσό με ΦΠΑ) έχει αναλάβει να εκτελέσει η εταιρεία ΕΡΕΤΒΟ πλειοδοτώντας στον σχετικό διαγωνισμό της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ. Στο αντικείμενο του έργου συμπεριλαμβάνονται οι αρχαιολογικές εργασίες και οι μετατοπίσεις των δικτύων κοινής ωφέλειας.
Οπως επεσήμανε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κωνσταντίνος
Καραμανλής, στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, η Γραμμή 4
του μετρό «είναι ένα σπουδαίο έργο που θα αλλάξει την καθημερινότητα του
πολίτη στο λεκανοπέδιο και θα δώσει τεράστια αναπτυξιακή ώθηση στην
οικονομία».
Το Α’ Τμήμα της Γραμμής 4 «Άλσος Βεΐκου – Γουδή», το οποίο προγραμματίζεται να υλοποιηθεί με την παρούσα δημοπράτηση, έχει σχεδιαστεί με σκοπό την εξυπηρέτηση πολλών πυκνοκατοικημένων περιοχών του Λεκανοπεδίου, του κέντρου της Αθήνας με την κατασκευή τεσσάρων νέων σταθμών (Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός). Ταυτόχρονα θα συμβάλλει στην αποσυμφόρηση υφιστάμενων κεντρικών σταθμών Μετρό από την συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση του επιβατικού κοινού, στην εξυπηρέτηση πολλών σημαντικών κτηρίων και εγκαταστάσεων, όπως Νοσοκομεία, Εκπαιδευτικά Ιδρύματα κλπ. καθώς και στην αύξηση της δικτύωσης των υφιστάμενων Γραμμών Μετρό με δύο σταθμούς ανταπόκρισης (Πανεπιστήμιο/Ακαδημία, Ευαγγελισμός).
Η χάραξή του εκτείνεται από την περιοχή του Άλσους Βεΐκου στο Γαλάτσι μέχρι το Γουδή και το Φρέαρ TBM Κατεχάκη και υπάγεται στα διοικητικά όρια των Δήμων Αθήνας, Γαλατσίου, Καισαριανής και Ζωγράφου. Έχει μήκος περίπου 12,8 χλμ. και περιλαμβάνει 15 νέους υπόγειους σταθμούς: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου και Γουδή,
Ο κ. Καραμανλής έκανε ιδιαίτερη αναφορά στα Εξάρχεια όπου πρόκειται να στηθεί εργοτάξιο στην πλατεία. «Δεν έχουμε δικαίωμα να αφήσουμε καμία περιοχή της Αθήνας χωρίς να της δώσουμε πραγματική ευκαιρία για ανάπτυξη. Αν οι πολίτες έχουν δικαίωμα στην ανάπτυξη, η Πολιτεία έχει υποχρέωση να μην αφήσει οποιαδήποτε περιοχή στο ημίφως της γκετοποίησης, και στο σκοτάδι κάποιων ιδεολογικών εμμονών. Το επόμενο τρίμηνο θα στηθούν τα πρώτα συνεργεία σε διάφορες περιοχές της Αθήνας και μια από αυτές είναι η πλατεία Εξαρχείων. Θέλουμε τη συμπαράσταση όλων των κομμάτων ώστε να ξεπεράσουμε τις όποιες αντιδράσεις μπορεί να εκδηλωθούν», είπε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών και ενημέρωσε ότι σε Κατεχάκη και Βεΐκου θα τοποθετηθούν επίσης τα πρώτα εργοτάξια.
H διάρκεια κατασκευής είναι 8 χρόνια