Ήταν σχεδόν ένα μήνα πριν, στις 10 Οκτωβρίου, όταν στην Διεύθυνση
Διαχείρησης Μητροπολιτικών Υποδομών της Περιφέρειας Αττικής «χτύπησε
καμπανάκι». Μετά την κακοκαιρία «Ιανός», η οποία στο λεκανοπέδιο έπληξε
τα ανατολικά προάστια, οι αρμόδιες υπηρεσίες που διενεργούν ελέγχους
κάθε δεκαπέντε ημέρες βάσει νόμου, διαπίστωσαν πως μια τριχοειδής ρωγμή
στο βράχο είχε βαθύνει επικίνδυνα.
Αμέσως κλήθηκε ειδικός γεωτεχνικός ο οποίος πήγε επι τόπου στη Βάρκιζα και επιβεβαίωσε ότι υπήρχε μεγάλη πιθανότητα ο βράχος να αποκοληθεί. Ο περιφερειάρχης Αττικής, Γιώργος Πατούλης έδωσε εντολή να κλείσει ο δρόμος και να ξεκινήσουν γρήγορα τα έργα.
Την επόμενη μέρα οργανώθηκε έκτακτη σύσκεψη. Εκεί διαπιστώθηκε ότι το εγχείρημα ήταν εξαιρετικά δύσκολο λόγω της μάζας των εκατό τόνων. Αλλά, και διότι το πέτρωμα δεν μπορούσε να αποκοπεί με εκρηκτικά γιατί θα επηρεαζόταν το σύνολο του βράχου και ενδεχομένως να καταστρεφόταν η σήραγγα που άρχισε να κατασκευάζεται το 1954, επί υπουργίας του αείμνηστου Κωνσταντίνου Καραμανλή.
Πώς κόπηκε ο βράχος των 100 τόνων που ήταν έτοιμος να πέσει στο δρόμο
Οι ειδικοί κατέληξαν στην μέθοδο της αδιατάραχτης κοπής, με ένα ειδικό τρυπάνι που λέγεται wagon drill. Το ευτύχημα ήταν ότι το εσωτερικό του βράχου είναι υγιές και έτσι το τοπόσημο, που ενώνει παραλιακά την πρωτεύουσα με το Σούνιο, παρέμεινε ακέραιο.
Η αποκολλημένη μάζα με τη βοήθεια της τεχνολογίας και των χειριστών του μηχανήματος, έπεσε στο οδόστρωμα και τεμαχίστηκε. Τα τεμάχια του βράχου χρησιμοποιήθηκαν για τα συρματοκιβώτια, τα λεγόμενα ζαρζανέτια. Με αυτά χτίστηκε ένας τοίχος ύψους τεσσάρων μέτρων και από τις δυο μεριές του δρόμου, ώστε να συγκρατεί νερά και πέτρες.
Πάνω από τη σύραγγα τοποθετήθηκε ένας πτερυγότοιχος. Δηλαδή, ένας φράχτης προκειμένου να αποκλειστεί και η παραμικρή πιθανότητα κάθε πετραδάκι που ξέμεινε από το καθάρισμα, να πέσει.
Σύμφωνα με τη Διεύθυνση Διαχείρησης Μητροπολιτικών Υποδομών της Περιφέρειας Αττικής στις εργασίες που ξεκίνησαν στις 18 Οκτωβρίου δούλεψαν τουλάχιστον σαράντα άτομα από διαφορετικά συνεργεία. Οι αρμόδιοι αναφέρουν ότι πρόκειται για χρόνο ρεκόρ ολοκλήρωσης του έργου, παρόλες τις δυσκολίες που έχει επιφέρει η πανδημία.
Επί τη ευκαιρία, η Περιφέρεια τοποθέτησε στηθαία ασφαλείας και νέα κράσπεδα, διόρθωσε την ανάποδη κλίση που είχε ο δρόμος, διαμόρφωσε πεζοδρόμια και εγκατέστησε φωτισμό led μέσα και έξω από τις σήραγγες.