Τέλη του 2021 ο διαγωνισμός για την επέκταση της Γραμμής 2
Τέλη του 2021 ο διαγωνισμός για την επέκταση της Γραμμής 2

Τέλη του 2021 ο διαγωνισμός για την επέκταση της Γραμμής 2

Την επέκταση της γραμμής 2 του Μετρό ανακοίνωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, μιλώντας σε διαδικτυακή εκδήλωση του Economist για τη χρηματοδότηση προς την Ελλάδα από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Ανάκαμψης.
Δημήτρης Ι. Παπαδομαρκάκης
10.12.2020

Προχωρούν μεγάλα έργα υποδομών όπως ο ΒΟΑΚ, η Γραμμή 4 του Μετρό και οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού.

Για την επέκταση της Γραμμής 2 του μετρό προς τα δυτικά προάστια (στο τμήμα Ανθούπολη - Ιλιον) για την οποία είναι έτοιμη η προκαταρκτική χάραξη θα προκηρυχθεί ο διαγωνισμός στα τέλη του 2021


Η γραμμή 2 θα επεκταθεί κατά περίπου 4 χιλιόμετρα από την Ανθούπολη με την κατασκευή δύο νέων σταθμών.

Πρόκειται για τους σταθμούς Παλατιανή, ο οποίος θα κατασκευαστεί στη συμβολή των λεωφόρων Θηβών και Καππαδοκίας, και τον σταθμό του Αγίου Νικολάου ο οποίος θα κατασκευαστεί στην συμβολή της Λεωφόρου Αγ. Νικολάου και Παραμυθιάς. Το κόστος για την επέκταση της γραμμής 2 υπολογίζεται σε περίπου 350 εκατομμύρια ευρώ και μόλις ολοκληρωθεί θα εξυπηρετούνται πάνω από 50.000 επιβάτες την ημέρα.Υπενθυμίζεται ότι η αρχική χάραξη προέβλεπε την επέκταση της γραμμής προς Αγ. Ιερόθεο και Πετρούπολη Ομως ο σχεδιασμός αυτός αναθεωρήθηκε καθώς η γεωλογική μελέτη της περιοχής ανέδειξε την ύπαρξη παλαιών λιγνιτωρυχείων σε διάφορα βάθη τα οποία έθεταν σε κίνδυνο την εφικτότητα του έργου και την ασφάλεια των οικοδομών στο σημείο αυτό της πόλης.Πλάνο έργων συνολικού ύψους πάνω από 13 δισ. ευρώ.

Ο υπουργός αναφέρθηκε στη νέα γενιά μεγάλων έργων που βρίσκονται σε εξέλιξη συνολικού προϋπολογισμού πάνω από 13 δισ. ευρώ στα οποία συγκαταλέγεται και η νέα αναβαθμισμένη Περιφερειακή Θεσσαλονίκης (Flyover), ο σχεδιασμός για την υλοποίηση της οποίας προχώρησε με ΣΔΙΤ (Διαβάστε εδώ το σχετικό θέμα).

Ο Κώστας Καραμανλής αναφέρθηκε επίσης στις επεκτάσεις της Αττικής Οδού, αλλά και σε σημαντικά έργα σε όλη την Ελλάδα, όπως είναι τα μεγάλα έργα αντιπλημμυρικής θωράκισης, ύψους 1,2 δισ., το νέο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων ύψους 3,3 δισ. καθώς και το νέο Πρόγραμμα Επεμβάσεων Βελτίωσης Οδικής Ασφάλειας που περιλαμβάνει σημειακές παρεμβάσεις σε 7.000 επικίνδυνα σημεία σε όλη τη χώρα.

Υπογράμμισε δε ότι προχωρούν παράλληλα έργα, που ήταν «κολλημένα» εδώ και χρόνια, όπως ο ΒΟΑΚ, η Γραμμή 4 του Μετρό (το μεγαλύτερο έργο που θα γίνει στη χώρα, ύψους 1,5 δισ. ευρώ), το βόρειο τμήμα του Ε-65 και ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος.

Σημείωσε ότι η χώρα μας πρέπει να επενδύσει σε τομείς, όπως τα logistics, οι συνδυασμένες μεταφορές, με τα σιδηροδρομικά έργα και τα λιμάνια μας που μπορούν να γίνουν μεγάλα εμπορευματικά κέντρα, η νέα γενιά έργων υποδομών που θα αναζωογονήσουν την αγορά και θα αλλάξουν την εικόνα της χώρας. Έργα, τα οποία όπως επεσήμανε υπηρετούν το νέο παραγωγικό μοντέλο.