Οπως αναφέρεται στο νομοσχέδιο, με επισπεύδον το υπουργείο Υγείας, που κατατέθηκε πρόσφατα στη Βουλή περιλαμβάνοντας τέσσερις διατάξεις του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στις αρχές του νέου έτους θα πέσουν οι υπογραφές και για τη σύμβαση που αφορά στις άγονες σιδηροδρομικές γραμμές (Υποχρέωσης Δημόσιας Υπηρεσίας (ΥΔΥ)) ενώ σύντομα πρόκειται να υπογραφεί νέα πολυετής σύμβαση από την οποία το δημόσιο θα αποκομίσει όφελος περί το €1 δισ.
Το κόστος για κάθε ένα τρένο υδρογόνου υπολογίζεται σε €12 με €13 εκατ. και η συνολική αγορά θα χρηματοδοτηθεί περίπου κατά 60% από τη ΓΑΙΑΟΣΕ και 40% από την Ε.Ε.
Σήμερα οι Υποχρεώσεις
Δημόσιας Υπηρεσίας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (δηλαδή τα αποκαλούμενα «άγονα
δρομολόγια») καθορίζονται από τη συμφωνία που υπογράφηκε στις 17.12.2015
και παρατάθηκε κατά ένα έτος με τον 3891/2010. Η σύμβαση είχε συναφθεί
μεταξύ του ελληνικού Δημοσίου και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ πριν από την
ιδιωτικοποίηση της εταιρείας, το 2017.