Σύμφωνα με το ειδησεογραφικό
πρακτορείο Reuters η
ΙΚΕΑ είχε δηλώσει προηγουμένως ότι μίσθωσε περισσότερα πλοία, αγόρασε κοντέινερ
και ενίσχυσε τα δρομολόγια μεταξύ των αποθηκών της για να μετριάσει τα
προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας, αλλά όπως φαίνεται οι κινήσεις αυτές δεν
αρκούν και τώρα πρέπει να μετακυλίσει το κόστος στους πελάτες καθώς προβλέπει
ότι η διεθνής αναταραχή θα συνεχιστεί.
Ο όμιλος Ingka είπε ότι οι τιμές θα ανέβουν
περίπου 9% κατά μέσο όρο στις αγορές που δραστηριοποιείται με τις τοπικές
διακυμάνσεις να αντικατοπτρίζουν τις διαφορετικές πληθωριστικές πιέσεις
συμπεριλαμβανομένων των προβλημάτων στην εφοδιαστική αλυσίδα.
«Δυστυχώς τώρα,
για πρώτη φορά από τότε που το υψηλότερο κόστος έχει αρχίσει να επηρεάζει την
παγκόσμια οικονομία, πρέπει να μεταφέρουμε μέρος αυτού στους πελάτες μας»
δήλωσε ο Tolga Oncu, υπεύθυνος του τομέα λιανικής. Ο ίδιος αναφέρει
σύμφωνα με το Reuters ότι
«η ΙΚΕΑ συνεχίζει να αντιμετωπίζει σημαντικούς περιορισμούς στις μεταφορές και
τις πρώτες ύλες που αυξάνουν το κόστος, χωρίς να αναμένεται κάποια αλλαγή στο
άμεσο μέλλον».
Πρέπει, πάντως, να σημειωθεί ότι ο Όμιλος Ingka έχει καταγράψει ισχυρή ζήτηση κατά τη διάρκεια της πανδημίας το προηγούμενο διάστημα, καθώς οι καταναλωτές που έμειναν στο σπίτι προχώρησαν σε διαδικτυακές αγορές για να ανανεώσουν τον χώρο τους.
Ο όμιλος λειτουργεί μέσω franchise, με την Ingka να είναι ο κύριος δικαιοδόχος του brand ιδιοκτήτη της Inter IKEA με 392 καταστήματα, συμπεριλαμβανομένων καταστημάτων πόλης, και 73 "μικρών" ΙΚΕΑ.