Δύο οι κυριότερες μορφές απάτης στην ηλεκτρονική τραπεζική
Δύο οι κυριότερες μορφές απάτης στην ηλεκτρονική τραπεζική

Δύο οι κυριότερες μορφές απάτης στην ηλεκτρονική τραπεζική

Τι αναφέρει η ΕΕΤ στο ενημερωτικό υλικό με την τυπολογία της απάτης στον «κυβερνοχώρο»
Share Copy Link
RE+D magazine
19.11.2021

Ενημερωτικό υλικό με οδηγίες αναγνώρισης και προστασίας για δύο τύπους ηλεκτρονικής απάτης, την υποτιθέμενη τεχνική υποστήριξη και την κλοπή στοιχείων ταυτότητας, ανήρτησε στην ιστοσελίδα της η Ελληνική Ένωση Τραπεζών (EET), στο πλαίσιο της εκστρατείας ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης του κοινού για θέματα κυβερνοασφάλειας, αλλά και του ευρωπαϊκού μήνα ασφάλειας στον κυβερνοχώρο.

Όπως έχει αναφέρει η ΕΕΤ στο ενημερωτικό υλικό με την τυπολογία της απάτης στον «κυβερνοχώρο» και τους τρόπους πρόληψης, πέραν των περιπτώσεων απάτη του CEO (CEO Fraud), απάτη μέσω τιμολογίων και λοιπών παραστατικών (invoice Fraud), απατηλές τηλεφωνικές κλήσεις (vishing), απατηλά μηνύματα SMS (smishing), απατηλά μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (phishing), απατηλές ιστοσελίδες τραπεζών (spoofed bank websites), απάτη μέσω διαδικτυακών ραντεβού (romance scam), κλοπή δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα (personal data theft), απάτες σχετιζόμενες με επενδύσεις (investment scams), απάτες σε αγορές μέσω διαδικτύου (online shopping scams), προστέθηκαν και οι απάτες υποτιθέμενης τεχνικής υποστήριξης, ηλεκτρονικές απάτες μέσω τηλεφωνικής επικοινωνίας, κλοπές στοιχείων ταυτότητας, και απάτες μέσω αλλαγής κάρτας SIM (SIM Swapping).

Η εκστρατεία ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης του κοινού για τις απάτες στον «κυβερνοχώρο» (cyber scams) έχει εγκαινιαστεί από Europol, σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Τραπεζική Ομοσπονδία (ΕΤΟ) στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού μήνα ασφάλειας στον κυβερνοχώρο.