Jumbo: Μάχη για διατήρηση των τιμών στο ράφι
Jumbo: Μάχη για διατήρηση των τιμών στο ράφι

Jumbo: Μάχη για διατήρηση των τιμών στο ράφι

Σε ένα περιβάλλον συνεχιζόμενης αβεβαιότητας.
Share Copy Link
RE+D magazine
20.01.2022

Με σημαντικά αυξημένη συμμετοχή μετόχων που εκπροσώπησαν το 79% περίπου του συνολικού μετοχικού κεφαλαίου, πραγματοποιήθηκε εχθές 19 Ιανουαρίου 2022, η Έκτακτη Γενική Συνέλευση μετόχων του Ομίλου JUMBO.

Η διοίκηση του Ομίλου αξιοποίησε την ευκαιρία της συγκέντρωσης των μετόχων, για να αναλύσει την στρατηγική του απέναντι στις προκλήσεις της νέας χρονιάς.

Τα μεγέθη του Ομίλου κατά το 2021 αναμένεται να είναι σημαντικά βελτιωμένα σε σχέση με το 2020, λόγω της αύξησης των πωλήσεων κατά +19,87%, της αμυντικής πολιτικής που ακολουθήθηκε στο κομμάτι των αγορών καθώς και της διαχείρισης των υφιστάμενων αποθεμάτων.

Σύμφωνα με τα δημοσιευμένα αποτελέσματα του πρώτου 6μήνου 2021 το μικτό περιθώριο κέρδους ήταν βελτιωμένο σε σχέση με το αντίστοιχο 6μηνο του 2020 και η αυξητική τάση αυτή διατηρήθηκε και κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2021. Αν και τα αποτελέσματα του 2021 αποτελούν αδιαμφισβήτητη επιτυχία δεδομένων των συνθηκών, η ανάπτυξη τόσο σε επίπεδο πωλήσεων όσο και σε επίπεδο κερδοφορίας για το 2022 παραμένει ζητούμενο.

Οι έντονες αρρυθμίες στην εφοδιαστική αλυσίδα και η αύξηση στο κόστος μεταφοράς των προϊόντων έχουν ως αποτέλεσμα ένα σημαντικό κομμάτι του προϊοντολογικού μείγματος, να μην είναι πλέον διαθέσιμο στα ράφια των καταστημάτων JUMBO αφού η τελική σχέση τιμής-ποιότητας αδικεί κατάφωρα τον καταναλωτή και για τον λόγο αυτό απορρίπτεται αυτομάτως. Επιπλέον, δεν διαφαίνεται σαφής τάση όσον αφορά τη ζήτηση καθώς αυτή συνεχίζει να επηρεάζεται από τις επιδημιολογικές εξάρσεις αλλά και από το κύμα ακρίβειας.

Σε αυτό το περιβάλλον έντονης αβεβαιότητας, στόχος της διοίκησης είναι να διαφυλάξει το μοντέλο της Jumbo απέναντι στον καταναλωτή όσον αφορά την σχέση τιμής με το προσφερόμενο προϊόν. Η ισχυρή θέση του Ομίλου επιτρέπει να συμβάλει στην προσπάθεια αναχαίτισης του κύματος της ακρίβειας και τη διατήρηση δίκαιων τιμών για τους καταναλωτές οι οποίοι αποτελούν κινητήρια δύναμη της αγοράς.

Ταυτόχρονα, η διοίκηση του Ομίλου διαβεβαίωσε τους μετόχους συνεταίρους ότι όπως έχουν σήμερα τα δεδομένα, θα διατηρηθεί στο ακέραιο η μερισματική πολιτική του 2021 και κατά το 2022.

Σε πρώτο στάδιο στην Έκτακτη Γενική Συνέλευση, οι μέτοχοι ενέκριναν την πρόταση της διοίκησης για την καταβολή έκτακτης χρηματικής διανομής για το 2022 μικτού ποσού 0,3850 ευρώ ανά μετοχή, δηλαδή ποσό ίσο με το 50% του συνολικού ποσού που διανεμήθηκε για το 2021.

Ο Όμιλος Jumbo εκμεταλλευόμενος την ισχυρή χρηματοοικονομική του θέση θα συνεχίσει να επενδύει στην ενεργειακή του αυτοτέλεια, την πράσινη οικονομία και να αναπτύσσει το δίκτυο καταστημάτων του.

Πιο συγκεκριμένα:

• το 2021 ολοκληρώθηκε το τριετές πρόγραμμα αντικατάστασης συμβατικών λαμπτήρων φθορισμού με λαμπτήρες LED για 19 κτηριακές εγκαταστάσεις στην Ελλάδα και Κύπρο.

• το 2021 ξεκίνησε το τριετές πρόγραμμά για την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών συστημάτων ιδιοκατανάλωσης σε 28 κτηριακές εγκαταστάσεις στην Ελλάδα και Κύπρο με ισχύ που θα ξεπεράσει τα 9,7MW. Μέχρι στιγμής έχουν ολοκληρωθεί δύο έργα στην Κύπρο, με συνολική ισχύ 1,29MW.

Η συνολική παραγωγή των δυο συστημάτων αναμένεται να ξεπεράσει τις 1.916,78MWh και με τη χρήση τους να επιτευχθεί εξοικονόμηση στις εκπομπές του Διοξειδίου του Άνθρακα (CO2) της τάξεως των 1.369 τόνων ετησίως.

Όσον αφορά στην επέκταση του δικτύου το 2022 αναμένεται να λειτουργήσει ένα νέο κατάστημα στην Ελλάδα (10.000 τ.μ. περίπου) και ένα κατάστημα στην Κύπρο (13.000 τμ περίπου). Επίσης, προς το τέλος του έτους θα λειτουργήσουν δύο νέα καταστήματα στη Ρουμανία, ένα στην πόλη Iasi (16.000 τ.μ. περίπου) και ένα στην πόλη Sibiu (15.000 τ.μ. περίπου).