Κοντά στα προ-Covid19 επίπεδα ο κλάδος ένδυσης-κλωστοϋφαντουργίας
 Κοντά στα προ-Covid19 επίπεδα ο κλάδος ένδυσης-κλωστοϋφαντουργίας
  Data Data

Κοντά στα προ-Covid19 επίπεδα ο κλάδος ένδυσης-κλωστοϋφαντουργίας

Οι εξαγωγές έφθασαν τα €2 δισ. για το 2021.
RE+D magazine
24.02.2022

Μια ανάσα από τα προ πανδημίας επίπεδα, βρίσκεται ο κλάδος ένδυσης - κλωστοϋφαντουργίας στην Ελλάδα με τις εξαγωγές να "εκτοξεύονται" στα €2 δισ. για το 2021.

Σύμφωνα με ανακοίνωση του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πλεκτικής -Ετοίμου Ενδύματος Ελλάδος (ΣΕΠΕΕ) οι εξαγωγές της αλυσίδας ένδυσης - κλωστοϋφαντουργίας ενισχύθηκαν κατά 33,8% το 2021, με τις λιανικές πωλήσεις να «τρέχουν» με θετικό ρυθμό 43,4%. 

Ο δείκτης βιομηχανικής παραγωγής σημείωσε άνοδο 24,6% στην ένδυση και 8,6% στην κλωστοϋφαντουργία. Οι εξαγωγές, που σύμφωνα με τον σύνδεσμο αποτελούν την ατμομηχανή του κλάδου, κατέγραψαν πέρυσι σημαντική ανάκαμψη κατά 33,8% και ξεπέρασαν τα 2,1 δισ. ευρώ, έναντι των 1,58 δισ. ευρώ το 2020.

Οι εξαγωγές ενδυμάτων σημείωσαν αύξηση 23,4% και διαμορφώθηκαν στα 950 εκατ. ευρώ, με την επίδοση αυτή να «υπολείπεται μόνο κατά 5% των εξαγωγών του 2019, δηλαδή προ πανδημίας», υπογραμμίζει ο ΣΕΠΕΕ.


Στην κλωστοϋφαντουργία, οι εξαγωγές αυξήθηκαν κατά 16,2% και ανήλθαν στα 450 εκατ. ευρώ. Σημαντική συμβολή σε αυτή τη θετική πορεία της αλυσίδας, έχουν κατά τον σύνδεσμο οι εξαγωγές του πρωτογενούς τομέα, του βαμβακιού, οι οποίες κατέγραψαν άνοδο ρεκόρ 68% και ανήλθαν στα 720 εκατ. ευρώ. Βέβαια, όπως επισημαίνει ο ΣΕΠΕΕ, «η πολύ μεγάλη αύξηση στις εξαγωγές του βαμβακιού, οφείλεται κυρίως στη σημαντική άνοδο της τιμής του προϊόντος». 


Άνοδο 16,7% παρουσίασαν το 2021 οι εισαγωγές, με την αύξηση να καταγράφεται μεγαλύτερη σε αυτές των κλωστοϋφαντουργικών (24%), ενώ των ενδυμάτων παρουσίασαν θετική ποσοστιαία μεταβολή κατά 14%. 


Θετική πορεία ακολούθησαν το 2021 και οι λιανικές πωλήσεις ενδυμάτων στην εγχώρια αγορά (+43,4%) και σε αξία διαμορφώθηκαν στα 2,6 δισ. ευρώ για τις επιχειρήσεις που τηρούν διπλογραφικά βιβλία. Με βάση δε τα στοιχεία του συνδέσμου, στο τελευταίο τρίμηνο, οι λιανικές πωλήσεις ενδυμάτων αυξήθηκαν κατά 110% σε σύγκριση με το τελευταίο τρίμηνο του 2020.