Ξανά στο ΚΑΣ το Μετρό Θεσσαλονίκης
Ξανά στο ΚΑΣ το Μετρό Θεσσαλονίκης

Ξανά στο ΚΑΣ το Μετρό Θεσσαλονίκης

Οι αρχαιολογικές εργασίες έχουν ολοκληρωθεί σε όλες τις θέσεις του έργου πλην του στθμού Βενιζέλου που βρίσκονται στο 97%.
Share Copy Link
RE+D magazine
09.03.2022

Στην συνεδρίαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (ΚΑΣ) εισάγεται το θέμα της έγκρισης των μελετών για την αντιμετώπιση των υποκείμενων αρχαιοτήτων στα εργοτάξια του Μετρό Θεσσαλονίκης.

Σύμφωνα με  την εταιρεία Αττικό Μετρό ΑΕ η οποία είχε σύσκεψη παρουσία του υφυπουργού Υποδομών Γιώργου Καραγιάννη, οι αρχαιολογικές εργασίες, έχουν ολοκληρωθεί σε όλες τις θέσεις του έργου, πλην του σταθμού Βενιζέλου, όπου η πρόοδός τους βρίσκεται στο 97%.

Παράλληλα, οι εργασίες στη βασική γραμμή του έργου έχουν ολοκληρωθεί στο 82%, ενώ σε εκείνες στην επέκταση της Καλαμαριάς το ποσοστό ολοκλήρωσης ανέρχεται στο 84%.

Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης επισημάνθηκε ακόμα πως έχει ολοκληρωθεί η προμήθεια των 18 υπερσύγχρονων συρμών του Μετρό και συνεχίζεται επιτυχώς η δοκιμαστική λειτουργία τους, ενώ προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός -και η αρμόδια επιτροπή ελέγχει τα δικαιολογητικά- για την προμήθεια των 15 επιπλέον συρμών του.

Οπως λέει η εταιρεία σε ανακοίνωσή της υπάρχει ικανοποιητική εξέλιξη των κατασκευαστικών εργασιών και στους 18 σταθμούς του Μετρό Θεσσαλονίκης (βασική γραμμή και επέκταση προς Καλαμαριά), σταθερή και επιτυχημένη εξέλιξη των δοκιμών των συρμών και των συστημάτων στο Τμήμα Συντριβάνι - Αμαξοστάσιο Πυλαίας, καθώς και εξέλιξη των αρχαιολογικών εργασιών στο σταθμό Βενιζέλου αλλά και στον σταθμό Αγία Σοφία.

"Η πρόοδος του έργου είναι πλέον ορατή και σε επίπεδο οδών καθώς έχει απελευθερωθεί και αποδοθεί στη πόλη το μεγαλύτερο μέρος των χώρων που καταλάμβαναν τα εργοτάξια του Μετρό" επισημαίνεται στην ανακοίνωση.

Yπενθυμίζεται ότι το έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης, που προβλέπεται να ολοκληρωθεί στις 31/12/2023, περιλαμβάνει:

   -13 σύγχρονους σταθμούς με κεντρική αποβάθρα (απόσταση μεταξύ σταθμών: 500-600 μέτρων, μήκος κεντρικής αποβάθρας: 60 μ.)

   -9,6 χλμ. γραμμής με δυο ανεξάρτητες σήραγγες μονής τροχιάς

   -18 υπεραυτόματους συρμούς τελευταίας τεχνολογίας, πλήρως κλιματιζόμενους, οι οποίοι θα κινούνται χωρίς οδηγό αλλά με συνοδό και χωρητικότητα 450 ατόμων

   -Θα έχει μέγιστη ικανότητα μεταφοράς : 18.000 επιβάτες / ώρα / κατεύθυνση

   -Θα διαθέτει αμαξοστάσιο έκτασης 50.000 τμ. στη περιοχή της Πυλαίας

   -Θα υπάρχει σύστημα αυτόματων θυρών επί των αποβαθρών σε κάθε σταθμό, για να λειτουργήσει σε συντονισμό με τους συρμούς, μέσω του συστήματος σηματοδότησης

  -Η εκτιμώμενη ημερήσια επιβατική κίνηση ανέρχεται σε 250.000 επιβάτες.