Μέσα στο 2022 τα πρώτα εργοτάξια στον ΒΟΑΚ
Μέσα στο 2022 τα πρώτα εργοτάξια στον ΒΟΑΚ

Μέσα στο 2022 τα πρώτα εργοτάξια στον ΒΟΑΚ

Ποια μεγάλα έργα υλοποιούνται στο νησί.
Share Copy Link
RE+D magazine
09.12.2021

Θετική γνωμοδότηση έδωσε το Περιφερειακό Συμβούλιο για το μεγαλύτερο τμήμα του ΒΟΑΚ, Χανιά - Ηράκλειο, μήκους 157χλμ. και σύντομα θα έχει το έργο και την περιβαλλοντική αδειοδότηση από το Υπουργείο Περιβάλλοντος. Έτσι, ανοίγει ο δρόμος για την υλοποίηση του μεγαλύτερου αυτοκινητόδρομου που θα κατασκευαστεί στην Ελλάδα και ενός από τους μεγαλύτερους στην Ευρώπη.

Σύμφωνα με τον Υφυπουργό Υποδομών, κ. Γιώργος Καραγιάννης ο οποίος παραχώρησε συνέντευξη στο δελτίο ειδήσεων του «Κρήτη TV» και τη δημοσιογράφο Κατερίνα Σαλαπάτα, μέσα στο 2022 υπογράφονται οι συμβάσεις και στήνονται τα πρώτα εργοτάξια στα τμήματα:

  • «Χερσόνησος-Νεάπολη» μήκους 22,5χλμ., προϋπολογισμού 290 εκατ. ευρώ. Το έργο υλοποιείται μέσω ΣΔΙΤ.
  • «Νεάπολη-Αγ. Νικόλαος» μήκους 14χλμ., προϋπολογισμού 147 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για Δημόσιο Έργο το οποίο χρηματοδοτείται μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης.

«Είναι η πρώτη και μοναδική φορά που παρουσιάζεται ενοποιημένη χάραξη για τον ΒΟΑΚ και η Κρήτη θα αποκτήσει έναν αυτοκινητόδρομο που της αξίζει» τόνισε ο Υφυπουργός Υποδομών.

Μάλιστα, σημείωσε ότι θα υπάρξει βελτίωση μεγάλου κομματιού του παράπλευρου δικτύου για να εξασφαλιστούν οι μετακινήσεις των πολιτών και των επισκεπτών του νησιού.

Ο κ. Καραγιάννης έκανε ιδιαίτερη αναφορά στην οδική ασφάλεια, σημειώνοντας ότι στην Κρήτη καταγράφονται τα περισσότερα θανατηφόρα τροχαία. Υπογράμμισε τη σημασία που δίνει η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη στα ζητήματα της οδικής ασφάλειας και στην κατεύθυνση αυτή εκτελούνται είτε δημοπρατούνται έργα προϋπολογισμού 20 εκατ. ευρώ.

Το δίδυμο έργο αεροδρόμιο Καστέλι και ανάπλαση της έκτασης του αεροδρομίου «Καζαντζάκης»

Εκτενής ήταν η αναφορά του κ. Καραγιάννη και στις εξελίξεις που υπάρχουν στο αεροδρόμιο στο Καστέλι, αλλά και για τα σχέδια αξιοποίησης του αεροδρομίου «Καζαντζάκης».

Υπενθυμίζεται βάσει της δανειακής σύμβασης που υπέγραψε το ελληνικό δημόσιο στις 23/1/20 με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων – ΕΤΕΠ, ύψους €180.000.000 για να καλυφθεί η συμβολή του ελληνικού δημοσίου στο έργο του Καστελίου ορίζεται μέσα από συγκεκριμένα ορόσημα και υποχρεώσεις της ελληνικής πλευράς, ότι οι εκταμιεύσεις των δόσεων του δανείου έχουν ως αναβλητική αίρεση την μελετητική ωρίμανση της «αστικής ανάπλασης» για την περιοχή του σημερινού αεροδρομίου Ηρακλείου, “Νίκος Καζαντζάκης”.

Σύμφωνα με τα χρονοδιαγράμματα, για την καταβολή των δύο πρώτων δόσεων του δανείου, ύψους €70 και €30 εκατομμυρίων ευρώ αντίστοιχα, το Δημόσιο πρέπει αφενός να δεσμευθεί ότι θα αξιοποιήσει την έκταση του υφιστάμενου αεροδρομίου και αφετέρου να ξεκαθαρίσει το ιδιοκτησιακό καθεστώς.

Τώρα η έκταση χρησιμοποιείται από το υπουργείο Εθνικής Άμυνας (ΥΠΕΘΑ) και την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. Το πλαίσιο για τη λειτουργία του σημερινού αεροδρομίου προβλέπει ότι το ΥΠΕΘΑ έχει το δικαίωμα να χρησιμοποιεί περίπου το 85% της έκτασης των 3.000 στρεμμάτων, ωστόσο η στρατιωτική δραστηριότητα στο «Νίκος Καζαντζάκης» έχει σταματήσει από το 2015.

Σύμφωνα με τη δανειακή σύμβαση Δημοσίου – ΕΤΕπ, το ΥΠΕΘΑ θα μπορεί να χρησιμοποιεί στο μέλλον τμήμα της έκτασης το οποίο δε θα υπερβαίνει το 15%.