Οπως ανακοίνωσε η εταιρεία 2.000 ιδιώτες οδηγοί δεν θα μπορούν πλέον να
παραλαμβάνουν πελάτες στις Βρυξέλλες, λόγω απόφασης του
Εφετείου με την οποία διεύρυνε την εντολή παύσης χρήσης
της εφαρμογής σε επαγγελματίες οδηγούς.
Σε δήλωσή του, ο επικεφαλής της Uber για το Βέλγιο, ανέφερε ότι
«Αυτή η απόφαση ελήφθη με βάση τους απαρχαιωμένους κανονισμούς που
γράφτηκαν πριν από τα smartphone, τους οποίους η κυβέρνηση υποσχέθηκε
και δεν κατάφερε να μεταρρυθμίσει τα τελευταία επτά χρόνια».
Η απόφαση του δικαστηρίου δεν σημαίνει ότι η εφαρμογή της Uber θα κλείσει
εντελώς, καθώς οι οδηγοί με φλαμανδική άδεια εξακολουθούν να μπορούν να
λειτουργούν στις Βρυξέλλες.
Οι κάτοικοι των Βρυξελλών συγκεντρώνουν υπογραφές διαμαρτυρίας
αναφορικά με την απαγόρευση των smartphone στους οδηγούς Uber,
απόφαση η οποία άφησε την αμερικανική εταιρεία μετακίνησης να μην μπορεί
να λειτουργήσει στη βελγική πρωτεύουσα.
Οι αντιδράσεις μπροστά στην απαγόρευση αυτή ήταν ανάμεικτες, με
ορισμένους πολιτικούς να θεωρούν τη βάση της (νόμος του 1995 κατά των
«συσκευών ραδιοεπικοινωνίας») αδύναμη, ενώ άλλους να υποστηρίζουν ότι το
αμερικανικό επιχειρηματικό μοντέλο (στο οποίο οι οδηγοί είναι εργολάβοι
χωρίς βασικά δικαιώματα εργαζομένων) δεν έχει θέση σε μια προοδευτική
ευρωπαϊκή πόλη.
Η Ομοσπονδία Ταξί των Βρυξελλών εξετάζει το ενδεχόμενο λήψης
νομικών μέτρων κατά της Περιφέρειας των Βρυξελλών. Η Ομοσπονδία σκοπεύει να διεκδικήσει αποζημίωση, το ύψος της οποίας δεν έχει
καθοριστεί ακόμη.
Η ανακοίνωση της Uber για την παροχή €1 εκατ. για να βοηθήσει τους οδηγούς να ξεπεράσουν αυτή την
κρίση δημιουργεί επιπλέον πίεση στην τοπική κυβέρνηση.