Το σχέδιο της κυβέρνησης για να επιταχυνθούν τα έργα υποδομών
Το σχέδιο της κυβέρνησης για να επιταχυνθούν τα έργα υποδομών

Το σχέδιο της κυβέρνησης για να επιταχυνθούν τα έργα υποδομών

Προτεραιότητα η Θεσσαλονίκη και η Κεντρική Μακεδονία. Ποια έργα "ξεκλειδώνουν".
Share Copy Link
RE+D magazine
24.02.2022

Σε τρεις βασικούς πυλώνες στηρίζεται το σχέδιο της κυβέρνησης και του αρμόδιου υπουργείου για τις υποδομές στην χώρα μας.

Οπως ανέφερε ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Κ. Αχ. Καραμανλής μιλώντας σε διαδικτυακή εκδήλωση του ΤΕΕ Κεντρικής Μακεδονίας, με θέμα «Κεντρική Μακεδονία 2022: Έτος ανασυγκρότησης και δημιουργίας» πρώτος πυλώνας είναι η αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου των δημοσίων συμβάσεων, ενώ επιπλέον συζητείται, αυτές τις ημέρες, στη Βουλή και το νομοσχέδιο για τις πρότυπες προτάσεις. Δεύτερος πυλώνας: Εκπονήθηκε για πρώτη φορά ένας ενιαίος Εθνικός Στρατηγικός Σχεδιασμός Υποδομών και τρίτος πυλώνας η κοστολόγηση και αξιοποίηση κάθε διαθέσιμου χρηματοδοτικού εργαλείου.

Με παραπάνω τρία "όπλα" τα τελευταία δυόμιση χρόνια κατέστη εφικτό εμβληματικά έργα να «ξεμπλοκάρουν» μετά από χρόνια και νέα έργα να ξεκινούν. 

Συγκεκριμένα, ανέφερε ο Υπουργός την οριστική λύση στο ζήτημα του μετρό της Θεσσαλονίκης, την κατασκευή της Γραμμής 4 του μετρό της Αθήνας, τις επεκτάσεις της Γραμμής 3 προς Πειραιά, την Πατρών-Πύργου, το Βόρειο Τμήμα του Ε65 και την επιτάχυνση εργασιών του Νότιου Τμήματος, τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης και το Άκτιο-Αμβρακία, αλλά και στα έργα σε κάθε γωνιά της Ελλάδας: Οδικός Άξονας Νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, Μπράλος-Άμφισσα, Παράκαμψη Χαλκίδας και Ψαχνών, Ανατολική Περιφερειακή Αλεξανδρούπολης, ολοκλήρωση των κάθετων αξόνων της Εγνατίας Οδού.


Προτεραιότητα σε Θεσσαλονίκη και Κεντρική Μακεδονία


Ο κ. Καρμανλής επεσήμανε ότι στον σχεδιασμό της κυβέρνησης η Θεσσαλονίκη και ευρύτερα η Κεντρική Μακεδονία έχουν προτεραιότητα. υπογραμμίζοντας πως είναι η πρώτη φορά που, ειδικά για την περιοχή της Θεσσαλονίκης, παρουσιάζεται ένα τόσο ολοκληρωμένο σχέδιο που περιλαμβάνει τα εξής μεγάλα έργα:


   - Την Ανατολική Περιφερειακή Θεσσαλονίκης, το λεγόμενο Flyover.

   - Την οδική και σιδηροδρομική σύνδεση 6ου προβλήτα.

   - Την επέκταση του μετρό προς Καλαμαριά.

   - Τους οδικούς άξονες Θεσσαλονίκης-Έδεσσας και Δράμας-Αμφίπολης.


Αλλά και μία σειρά από μικρότερα, αλλά πολύ σημαντικά έργα, που θα συμβάλλουν καθοριστικά στην ουσιαστική αναβάθμιση της πόλης: Κατασκευή 16 νέων σχολικών μονάδων, ανακατασκευή του Δικαστικού Μεγάρου, οδική σύνδεση με το νέο Παιδιατρικό Νοσοκομείο στο Φίλυρο, οδικός άξονας Θέρμη-Γαλάτιστα, το ορφανό χιλιόμετρο της Ποτίδαιας, αλλά και τα αντιπλημμυρικά έργα στην περιοχή της λαχαναγοράς, η διευθέτηση των ρεμάτων στο Ωραιόκαστρο και η αποχέτευση των ομβρίων στον Δήμο Καλαμαριάς.


Η νέα γενιά έργων 


Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναφέρθηκε και στη νέα γενιά έργων που θα αλλάξουν το παραγωγικό μοντέλο της χώρας μας. «Τώρα, που έχουν πάρει τον δρόμο τους όλα τα αναγκαία μεγάλα οδικά έργα, σειρά έχει η ανάπτυξη, επιτέλους, του σιδηροδρομικού μας δικτύου. Τα σιδηροδρομικά είναι τα έργα τού αύριο. Έχουν διπλό στόχο. Από τη μία αναβαθμίζουν την Ελλάδα στον χάρτη των εμπορευματικών μεταφορών. Γίνεται η Ελλάδα ένα logistic hub. Αλλά είναι και σε πλήρη αρμονία με την ατζέντα της ΕΕ για την πράσινη ανάπτυξη. Γι' αυτό και ανακοινώσαμε το μεγαλύτερο πακέτο σιδηροδρομικών έργων που έχει γίνει ποτέ στην Ελλάδα, ύψους 4 δισ. ευρώ, με τη διαδικασία της μελετοκατασκευής. Ενώ παράλληλα βρίσκεται σε εξέλιξη και το πρόγραμμα αναβάθμισης και εξηλεκτρισμού του υφιστάμενου δικτύου του ΟΣΕ, ύψους 1,2 δισ. ευρώ», τόνισε.


Όπως εξήγησε, στόχος είναι να ενωθούν όλα τα μεγάλα λιμάνια της χώρας με ένα σύγχρονο και αξιόπιστο σιδηροδρομικό δίκτυο. Και να δημιουργηθούν κοντά σε αυτά σύγχρονα εμπορευματικά κέντρα. «Μόνο έτσι θα καταστεί η Ελλάδα κόμβος υποδομών και συνδυασμένων μεταφορών της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Μόνο έτσι θα συμβάλλουμε στην αλλαγή του παραγωγικού μοντέλου της χώρας και θα βγούμε επιτέλους από έναν φαύλο κύκλο αποεπένδυσης και έλλειψης ανταγωνιστικών υπηρεσιών, ειδικά στον τομέα των μεταφορών», εξήγησε ο κ. Καραμανλής, επισημαίνοντας ότι με αυτόν τον τρόπο δημιουργούνται και χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας.