Σύμφωνα με τα ευρήματα της «Έρευνα Διαφάνειας» που διεξήγαγε για δεύτερη χρονιά η δημοφιλής πλατφόρμα οι χρήστες υπέβαλαν περισσότερες από 26 εκατομμύρια κριτικές συνολικά πέρυσι, εκ των οποίων περισσότερες από 8 εκατομμύρια αφορούσαν ξενοδοχεία και ακόμη 12 εκατομμύρια εστιατόρια.
Από το σύνολο των ψεύτικων αξιολογήσεων το 67,1% εντοπίστηκαν προτού δημοσιευθούν, με τη βοήθεια του αντίστοιχου αλγορίθμου. Στην εν λόγω έρευνα, ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στις πληρωμένες αξιολογήσεις, μία δόλια πρακτική που υιοθετούν συχνά πολλές επιχειρήσεις και επιχειρηματίες προκειμένου να επωφεληθούν από μια καλύτερη κατάταξη.
Το Tripadvisor αφαίρεσε πέρυσι πληρωμένες κριτικές από 131 χώρες. Σημειώνεται μάλιστα, σύμφωνα με τον guardian, πως στην κορυφή της λίστας με τις χώρες από τις οποίες έγιναν οι περισσότερες πληρωμένες αξιολογήσεις, βρίσκεται η Ινδία.
«Αν και ο συνολικός αριθμός των αξιολογήσεων που πραγματοποιήθηκαν μειώθηκε, λόγω του κορωνοϊού αλλά και της απαγόρευσης των ταξιδιών, οι απατηλές προτάσεις – που βέβαια, δεν βασίζονται σε πραγματικές εμπειρίες πελατών – δεν ακολούθησαν την ίδια τάση. Η ομάδα μας παρέμεινε σε επιφυλακή και αποτελεσματική στον εντοπισμό των επίδοξων απατεώνων και ως αποτέλεσμα το ποσοστό των αξιολογήσεων που απορρίψαμε ή αφαιρέσαμε αυξήθηκε σε σχέση με τα προ πανδημίας στοιχεία για το 2018» επισημαίνει η εταιρεία.
Παρόλα αυτά όμως, η μείωση των αξιολογήσεων – περίπου 4 εκατομμύρια τον περσινό Αύγουστο, οι μισές δηλαδή σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα για το έτος 2018 – δεν ήταν το μόνο πρόβλημα που έφερε η πανδημία. Αν και αποτελούν τη μεγαλύτερη απειλή για την αξιοπιστία της πλατφόρμας, οι ψευδείς αξιολογήσεις δεν είναι οι μοναδικές που διαγράφει το Tripadvisor. Από την πλατφόρμα αφαιρέθηκαν επίσης 46.145 αξιολογήσεις, λόγω παραβιάσεων των κανόνων της δημοφιλούς ιστοσελίδας.
Συνολικά, περισσότερες από 2 εκατομμύρια δημοσιεύσεις (8,6%) απορρίφθηκαν ή αφαιρέθηκαν από τα στελέχη της εταιρείας, για διάφορους ακόμη λόγους μεταξύ αυτών και η χρήση ανάρμοστου λεξιλογίου.
Ορισμένες κριτικές αφαιρέθηκαν επίσης, από τη σελίδα διότι παρότρυναν τους πολίτες να αγνοήσουν τις κυβερνητικές οδηγίες για τον κορωνοϊό. Άλλες πάλι εξέφραζαν απόψεις κατά των τεστ ανίχνευσης του κορωνοϊού, επέκριναν τις επιχειρήσεις που επέβαλαν μέτρα προστασίας ή αναφέρονταν στον ιό της Κίνας ή της Γουχάν.
Οι χρήστες υπέβαλαν περισσότερες από 26 εκατομμύρια κριτικές συνολικά πέρυσι, εκ των οποίων περισσότερες από 8 εκατομμύρια αφορούσαν ξενοδοχεία και ακόμη 12 εκατομμύρια εστιατόρια. Πάνω από τις μισές (54,1%) κριτικές αφορούσαν εμπειρίες πελατών στην Ευρώπη ενώ το 23,5% αφορούσε μέρη στη Βόρεια Αμερική.
Συνολικά, η πλατφόρμα επέβαλε κυρώσεις σε 34.605 επιχειρήσεις για μη σύννομη δραστηριότητα και απαγόρευσε την είσοδο στην ιστοσελίδα της σε 20.299 μέλη της που δεν τηρούσαν τους όρους χρήσης πέρυσι.