Οι περισσότερες αεροπορικές εταιρείες αντιμετωπίζουν μεγάλες ελλείψεις προσωπικού μετά τις περικοπές που έγιναν εξαιτίας των περιοριστικών μέτρων αντιμετώπισης της πανδημίας, τόσο στους χώρους των αεροδρομίων όσο και στην εξυπηρέτηση των πτήσεων, ενώ αρκετές πλήττονται και από απεργιακές κινητοποιήσεις.
Προβλήματα στα αεροδρόμια της Γερμανίας
Εκατοντάδες ακυρώσεις και καθυστερήσεις πτήσεων καταγράφονται στα αεροδρόμια της Γερμανίας με τον Υπουργό Μεταφορών της χώρας να δηλώνει πως "η κατατάσταση δεν αναμένεται να βελτιωθεί σύντομα".
Σύμφωνα με τον υπουργό οι αεροπορικές εταιρίες προχώρησαν σε μεγάλες περικοπές προσωπικού κατά τη διάρκεια της πανδημίας και τώρα αδυνατούν να αντιμετωπίσουν την αυξημένη ζήτηση. Από την πλευρά των εργαζομένων, η αντιπρόεδρος της Ver.di Κριστίνε Μπέλε, η οποία είναι επίσης και αντιπρόεδρος του εποπτικού συμβουλίου της Lufthansa, δηλώνει στην Augsburger Allgemeine Zeitung ότι «το καλοκαίρι θα είναι χαοτικό», καθώς η κατάσταση θα επιδεινωθεί περαιτέρω. «Αιτία είναι ο αναγκαστικός ευρωπαϊκός ανταγωνισμός στα αεροδρόμια και οι περικοπές προσωπικού της τάξης του 30%-40%», αναφέρει.
Το lockdown της περιόδου της πανδημίας οδήγησε στη λύση της εργασίας περιορισμένου χρόνου και σε πολλές απολύσεις, ενώ πολλοί εργαζόμενοι αναζήτησαν απασχόληση σε άλλους κλάδους. Αυτό το προσωπικό λείπει πλέον σε μεγάλο βαθμό, όταν αυξάνονται οι κρατήσεις, διευκρινίζει η κυρία Μπέλε και προβλέπει ότι «η κατάσταση θα είναι δραματική».
Από την πλευρά τους οι αεροπορικές εταιρίες υπερασπίζονται τον εαυτό τους. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Γερμανικής Ένωσης Αεροπλοΐας Ματίας φον Ράντοφ υποστηρίζει ότι «οι κυβερνήσεις αποφάσισαν σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα να άρουν τους ταξιδιωτικούς περιορισμούς» και ως εκ τούτου δεν έγινε αξιόπιστος σχεδιασμός για τη στελέχωση των εταιριών και την επανέναρξη της κυκλοφορίας.
Εδώ και εβδομάδες πάντως τα προβλήματα είναι αισθητά στα αεροδρόμια της Γερμανίας. Μόνο η Lufthansa σκοπεύει να ακυρώσει 900 πτήσεις από Μόναχο και Φρανκφούρτη για τον Ιούλιο. Τα σοβαρότερα προβλήματα αναμένονται στα αεροδρόμια Φρανκφούρτης, Αμβούργου, Ντίσελντορφ και Βερολίνου, ενώ κάπως καλύτερη φαίνεται η κατάσταση στο Μόναχο, όπου το προσωπικό ασφαλείας δεν ανήκει σε ιδιωτική εταιρία, αλλά σε εταιρία του κρατιδίου της Βαυαρίας.
Χάος στα αεροδρόμια της Βρετανίας
Στη Βρετανία η κυβέρνηση και ο κλάδος των αεροπορικών εταιρειών ρίχνει ο ένας το ανάθεμα στον άλλον για το ταξιδιωτικό χάος που έχει ήδη οδηγήσει σε εκατοντάδες ακυρώσεις πτήσεων και υπερπλήρεις επιβατικούς τερματικούς σταθμούς. Και σε αυτήν τη χώρα υπάρχει έλλειψη εκπαιδευμένου προσωπικού, που τα τελευταία δύο χρόνια έχει γυρίσει τα νώτα στον συγκεκριμένο κλάδο.
Λόγω έλλειψης αεροσυνοδών η αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους EasyJet αναγκάστηκε να κάνει ένα δραστικό βήμα. Στο βρετανικό στόλο της θα αφαιρέσει αυτό το καλοκαίρι από όλα τα αεροσκάφη της Airbus A319 την πίσω σειρά καθισμάτων. Έξι λιγότερες θέσεις σημαίνει ότι η αεροπορική εταιρεία σύμφωνα με τους ισχύοντες κώδικες ασφαλείας μπορεί να χρησιμοποιεί τρεις αντί για τέσσερεις αεροσυνοδούς καμπίνας για τους υπόλοιπους 150 επιβάτες.
Προσλήψεις αστυνομικών στο αεροδρόμιο της Μαδρίτης
Στην πρόσληψη περισσότερου προσωπικού για να αντιμετωπίσει την έκρηξη της τουριστικής κίνησης μετά τη χαλάρωση των περιορισμών που είχαν επιβληθεί για την πανδημία της Covid-19, προχώρησε η Ισπανική κυβέρνηση. Σύμφωνα με το υπουργείο Εσωτερικών, περίπου 18,7 εκατομμύρια ταξιδιώτες θα διέλθουν από το αεροδρόμιο της Μαδρίτης τον Ιούνιο φέτος.
Απεργίες στα αεροδρόμια της Γαλλίας
Περίπου το ένα τέταρτο των προβλεπόμενων πτήσεων της περασμένης Πέμπτης το πρωί στο αεροδρόμιο Σαρλ ντε Γκωλ του Παρισιού ακυρώθηκε εξαιτίας απεργίας του προσωπικού του αεροδρομίου που ζητεί αύξηση των μισθών, σύμφωνα με τον όμιλο «Αεροδρόμια του Παρισιού» (ADP). Το σύνολο των συνδικάτων του αεροδρομίου του Ρουασί (CGT, FO, CFDT, CFTC, CFE-CGC, Unsa και SUD) ζήτησε να μετάσχουν στην κινητοποίηση όλοι οι μισθωτοί του κομβικού αερολιμένα με αίτημα αύξηση των αποδοχών κατά 300 ευρώ “άνευ όρων, για όλες και όλους”. Το συνδικάτο υπολογίζει σε 15.000 τον αριθμό των θέσεων εργασίας που χάθηκαν σε δύο χρόνια στον αεροπορικό τομέα λόγω της πανδημίας της COVID-19.