Ακυρώθηκε για λόγους δημοσίου συμφέροντος ο διαγωνισμός για το λιμάνι του Βόλου
Ακυρώθηκε για λόγους δημοσίου συμφέροντος ο διαγωνισμός για το λιμάνι του Βόλου

Ακυρώθηκε για λόγους δημοσίου συμφέροντος ο διαγωνισμός για το λιμάνι του Βόλου

Οι υποδομές του λιμένα ενισχύονται με σημαντικά έργα αποκατάστασης και αναβάθμισης ύψους €9 εκατ.
Share Copy Link
Ειρήνη Θεοφανίδου
20.02.2025

Την ακύρωση του διαγωνισμού για την απόκτηση του πλειοψηφικού μεριδίου συμμετοχής (67%) στο μετοχικό κεφάλαιο του ΟΛΒ ΑΕ ανακοίνωσε το Υπερταμείο.

Είναι ο δεύτερος διαγωνισμός πώλησης λιμανιού που ακυρώνεται από το ΤΑΙΠΕΔ, μετά την ακύρωση προ διετίας περίπου, του διαγωνισμού πώλησης του λιμένα της Αλεξανδρούπολης, το οποίο το ελληνικό δημόσιο επέλεξε να διατηρήσει υπό τον έλεγχό του.

Πρόκειται για ομόφωνη απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρίας και εντάσσεται σε ένα νέο πλαίσιο στρατηγικής διαχείρισης της δημόσιας περιουσίας, το οποίο διαμορφώνεται μετά την απορρόφηση του ΤΑΙΠΕΔ από το Growthfund.

Λόγοι δημοσίου συμφέροντος επιτάσσουν την αναπροσαρμογή της στρατηγικής αξιοποίησης του λιμένα, ώστε να διασφαλιστεί η βέλτιστη ανάπτυξή του προς όφελος της εθνικής οικονομίας και της τοπικής κοινωνίας. Οι υποδομές του Λιμένα Βόλου ενισχύονται με σημαντικά έργα αποκατάστασης και αναβάθμισης ύψους 9 εκατ. ευρώ από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) μετά και την κακοκαιρία “Daniel”, γεγονός που μεταβάλλει την οικονομική και λειτουργική αξία του λιμένα. 

Σημειώνεται ότι η διαγωνιστική διαδικασία βρισκόταν στο τελικό στάδιο προκειμένου η διαχείριση του λιμανιού να περάσει στον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ Α.Ε.) ο οποίος είχε ανακυρηχθεί ως Προτιμητέος Επενδυτής προσφέροντας €51 εκατ. σχεδόν διπλάσιο τίμημα από αυτό που προσέφερε η «Goldair Cargo A.E. – Goldair Handling Α.Ε.» (€26 εκατ.) η οποία ανακηρύχθηκε από το ΤΑΙΠΕΔ ως ο Επιλαχόντας Προτιμητέος Επενδυτής.

Η Σύμβαση Παραχώρησης μεταξύ του Δημοσίου και της Ο.Λ.Β. Α.Ε. θα είχε διάρκεια 60 ετών από την υπογραφή της με ημερομηνία λήξης το 2062. Οι κύριες δραστηριότητες της εταιρείας διαχείρισης, περιελάμβαναν υπηρεσίες εμπορευμάτων και εμπορευματοκιβωτίων, χάλυβα και παλιοσίδερα, ξηρό και υγρό χύδην φορτίο και υπηρεσίες επιβατών, συμπεριλαμβανομένων ferry boat προς τις Σποράδες, καθώς και δραστηριότητες κρουαζιέρας. 

Στον Ο.Λ.Β. Α.Ε. έχουν παραχωρηθεί από το ελληνικό δημόσιο το δικαίωμα αποκλειστικής χρήσης και λειτουργίας :

Των λιμενικών εγκαταστάσεων στη θέση Γορίτσα της Αγριάς (προβλήτες φορτοεκφόρτωσης «ΑΓΕΤ Ηρακλής» και «Ελινόιλ»), οι λιμενικές εγκαταστάσεις (προβλήτες) φορτοεκφόρτωσης στη θέση Τσιγγέλι στον Αλμυρό Μαγνησίας (προβλήτες φορτοεκφόρτωσης «Sovel» και της «Αειφόρος Α.Ε.»), και οι λιμενικές εγκαταστάσεις στον όρμο της Αγριάς Βόλου.

Όπως αναφέρεται στη ανακοίνωση η  διοίκηση του Υπερταμείου προχώρησε στη σχετική απόφαση λαμβάνοντας επίσης υπόψη το δημόσιο συμφέρον καθώς και ότι έχουν μεταβληθεί ουσιωδώς οι οικονομικές και οι τεχνικές παράμετροι του διαγωνισμού. Στόχος της είναι η αναβάθμιση και ανάπτυξη του Λιμένος Βόλου, ο οποίος έχει όλες τις προϋποθέσεις να διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην εμπορική και τουριστική ανάπτυξη της Θεσσαλίας, να αποτελέσει πύλη εξωστρέφειας, και μαζί με τους υπόλοιπους λιμένες της χώρας, να προκρίνει τα ελληνικά συμφέροντα στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου.