Αλλάζει όψη το λιμάνι της Θεσσαλονίκης
Αλλάζει όψη το λιμάνι της Θεσσαλονίκης

Αλλάζει όψη το λιμάνι της Θεσσαλονίκης

Πράσινο φως από το δημοτικό συμβούλιο Θεσσαλονίκης για το αναθεωρημένο master plan του λιμανιού της συμπρωτεύουσας
RE+D magazine
19.07.2023

Εγκρίθηκε, κατά πλειοψηφία από το δημοτικό συμβούλιο Θεσσαλονίκης, η εισήγηση της αρμόδιας υπηρεσίας για το master plan του λιμανιού το οποίο προβλέπει την υλοποίηση μιας σειράς΄έργων με χρονικό ορίζοντα τα 25 έτη με στόχο την αναβάθμιση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, και την μετατροπή του διεθνή κόμβο εμπορευματικών μεταφορών.

Ο συνολικός προυπολογισμός των έργων ανέρχεται σε €300 εκατ. από τα οποία τα €180 εκατ. προβλέπονται ως υποχρεωτικές επενδύσεις βάσει της σύμβασης παραχώρησης

Συγκεκριμένα η περιοχή που είναι υπό την ευθύνη διαχείρισης του ΟΛΘ να χωριστεί σε δύο Ζώνες, την  Ζώνη Α, στο ανατολικό τμήμα του Λιμένα που περιλαμβάνει τον 1ο, τον 2ο και τον 3ο Προβλήτα με προβλέπονται χρήσεις γης σχετικές με τον τουρισμό, την ψυχαγωγία και τον πολιτισμό και την  Ζώνη Β, στο δυτικό τμήμα του Λιμένα περιλαμβάνει τον 4ο, τον 5ο και τον 6ο Προβλήτα όπου προτείνονται χρήσεις σχετικές με την μεταφορά, διακίνηση, διαχείριση και αποθήκευση συμβατικών, χύδην φορτίων και εμπορευματοκιβωτίων.

Ανάμεσα στα έργα που προτείνονται είναι:

  • Η ανακατασκευή προς αξιοποίηση του Κτηρίου Παλαιού Τελωνειακού Σταθμού (νυν Επιβατικού Σταθμού) συνολικής επιφάνειας περίπου 12.250 m2 με αλλαγή της υφιστάμενης χρήσης του σε χρήση ξενοδοχείου με εμπορικά καταστήματα, εστιατόρια και γραφεία.

  • Η αναστήλωση και αποκατάσταση των διατηρητέων κτισμάτων του συγκροτήματος Στάβλων, και η επανάχρηση τους για τη φιλοξενία λειτουργιών πολιτιστικού χαρακτήρα, κέντρων έρευνας και καινοτομίας, γραφειακών χώρων και θερμοκοιτίδες επιχειρήσεων. 

  • Η κατασκευή νέου Επιβατικού Σταθμού κρουαζιέρας και ακτοπλοΐας

  • Επέκταση του κρηπιδώματος 26 του Προβλήτα 6 κατά περίπου 990m προς τα νότια και επέκταση του κρηπιδώματος 24 του Προβλήτα 6 κατά περίπου 800m προς τα νότια. Το έργο της επέκτασης του Προβλήτα 6, περιλαμβάνει επίσης επέκταση του χερσαίου χώρου με επίχωση σε όλο το πλάτος του, κατά μήκος και πίσω του νέου κρηπιδώματος. 

  • Η κατασκευή νέου Logistics Center (αποθήκες Logistics) στη βάση του 6ου Προβλήτα μέγιστης επιφάνειας 60.000 m2 και χώρων στάθμευσης που θα εξυπηρετούν το εν λόγω κτήριο

  • Η κατασκευή νέων ΣΙΛΟ για την αποθήκευση δημητριακών στην περιοχή του 4ου Προβλήτα

  • Η κατασκευή νέων δεξαμενών για την αποθήκευση υγρού φορτίου στην περιοχή του 3ου, του 4ου Προβλήτα και στην περιοχή της βάσης του 6ου Προβλήτα

  • Η κατασκευή νέων δεξαμενών πετρελαιοειδών στην περιοχή της βάσης του 6ου Προβλήτα

  • Η κατασκευή κτηριακών Εγκαταστάσεων στο Σταθμό Ε/Κ που θα αφορούν τη διοικητική και λειτουργική χρήση του ΣΕΜΠΟ καθώς και στον Τερματικό Σταθμό Συμβατικού Φορτίου που θα αφορούν τη διοικητική και λειτουργική χρήση του Σταθμού Συμβατικού Φορτίου

Το master plan προβλέπει επίσης έργα υποδομής στη χερσαία και θαλάσσια ζώνη του Λιμένα στο πλαίσιο της βέλτιστης εξυπηρέτησης διαφορετικών κατηγοριών και τύπων φορτίων και των αντίστοιχων τύπων πλοίων. Σε αυτά υπάγεται και η βυθοκόρηση για την εξασφάλιση του αναγκαίου ωφέλιμου βάθους, έτσι ώστε να είναι δυνατή η ασφαλής προσέγγιση και παραβολή των πλοίων.