Ανοίγει ο δρόμος για πτήσεις υδροπλάνων στα ελληνικά νησιά
Ανοίγει ο δρόμος για πτήσεις υδροπλάνων στα ελληνικά νησιά

Ανοίγει ο δρόμος για πτήσεις υδροπλάνων στα ελληνικά νησιά

Μετά και την υπογραφή της σχετικής Κοινής Υπουργικής Απόφασης.
RE+D magazine
14.03.2022

Επιταχύνεται η περιβαλλοντική αδειοδότηση των υδατοδρομίων μετά την υπογραφή της σχετικής Κοινής Υπουργικής Απόφασης.

Μάλιστα, πρόσφατα είχαν συνάντηση εργασίας για τις περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις των υδατοδρομίων ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, αρμόδιος για θέματα Χωροταξίας, Αστικού Περιβάλλοντος και Περιβαλλοντικών Αδειοδοτήσεων, Νίκος Ταγαράς και η εκπρόσωπος των Γερμανών επενδυτών και μέτοχος της Grecian Air Seaplanes και της «Ελληνικά Υδατοδρόμια» που ειδικεύεται στην μελέτη, κατασκευή, αδειοδότηση και λειτουργία υδατοδρομίων, Μαρία Τόκτωρ.

Κατά τη συνάντηση η κυρία Τόκτωρ ενημέρωσε τον Υφυπουργό ότι στρατηγικός στόχος του Ομίλου, “Grecian Air Seaplanes” & «Ελληνικά Υδατοδρόμια», παραμένει η συνεργασία με όλα τα συναρμόδια Υπουργεία και η συνεισφορά, μέσω των έμπειρων στελεχών του, στην επίλυση των προβλημάτων που καθυστερούν την έναρξη των πτήσεων υδροπλάνων στην Ελλάδα.

Ειδικά για το θέμα της επίσπευσης των περιβαλλοντικών αδειοδοτήσεων υδατοδρομίων, ο Όμιλος έχει παρουσιάσει στοιχεία διεθνών μελετών που έχουν διενεργηθεί σε χώρες όπου τα υδροπλάνα λειτουργούν πολλές δεκαετίες και μάλιστα με σημαντικό αριθμό πτήσεων σε αυστηρά προστατευμένες περιβαλλοντικά περιοχές (λίμνες, εθνικά πάρκα, κ.λ.π.) αποδεικνύοντας ότι τα Υδροπλάνα είναι από τα πιο φιλικά μεταφορικά μέσα για το φυσικό περιβάλλον καθώς τα μετρήσιμα ποσοστά περιβαλλοντικών οχλήσεών τους είναι από τα πλέον χαμηλά στη βιομηχανία των συγκοινωνιών.

Επίσης, τα στελέχη της «Ελληνικά Υδατοδρόμια» που συμμετείχαν στην ομάδα εργασίας που λειτούργησαν τα υδροπλάνα στην Ελλάδα, κατά την χρονική περίοδο 2004-2008 συγκέντρωσαν τα στατιστικά στοιχεία των 15.000 πτήσεων που πραγματοποιήθηκαν σε νησιά του Ιονίου, συμπεριλαμβανομένων των Παξών και της λίμνης Ιωαννίνων (που είναι περιοχές Natura 2000), βάσει των οποίων αποδεικνύεται ότι δεν δημιουργήθηκε το παραμικρό πρόβλημα περιβαλλοντικής όχλησης.

Περαιτέρω, τα υδροπλάνα πρωτοστατούν στην επιχειρησιακή «επανάσταση» λειτουργίας αεροπορικών μέσων με ηλεκτρικούς κινητήρες.

Αξίζει, τέλος, να υπενθυμιστεί ότι οι τεχνικοί φάκελοι Υδατοδρομίων που η «Ελληνικά Υδατοδρόμια», ως επικεφαλής ένωσης εταιρειών, έχει υπογράψει Σύμβαση με την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου αφορούν στα εξής νησιά: Ρόδο, Κω, Χάλκη, Σύμη, Τήλο, Κάρπαθο, Καστελόριζο, Αγαθονήσι, Κάσο, Νίσυρο, Αστυπάλαια, Μύκονο, Σαντορίνη, Κύθνο, Κέα, Άνδρο, Σίκινο, Σέριφο, Δονούσα, Ανάφη, Σύρο, Νάξο, Αμοργό, Λειψούς, Λέρο, Κάλυμνο.