Από λάθος εκσκαφή σήραγγας 160 μέτρων στην Κατεχάκη
Από λάθος εκσκαφή σήραγγας 160 μέτρων στην Κατεχάκη

Από λάθος εκσκαφή σήραγγας 160 μέτρων στην Κατεχάκη

Επίκαιρη ερώτηση στην βουλή για τα «προβλήματα ασφάλειας στην κατασκευή της σήραγγας της γραμμής 4 του Μετρό»
Share Copy Link
RE+D magazine
18.03.2025

Στην βουλή η ημικυκλική σήραγγα μήκους 160 μέτρων, που κατασκευάστηκε στη γραμμή 4 του Μετρό στην περιοχή της Κατεχάκη, χωρίς να ακολουθεί την αρχική μελέτη, προκαλώντας ανησυχία για τα ζητήματα ασφάλειας, καθώς κοντά στην εκσκαφή βρίσκονται οδικές αρτηρίες και κρατικές υποδομές.

Το θέμα έθεσε μέσω επίκαιρης ερώτησης για τα «προβλήματα ασφάλειας στην κατασκευή της σήραγγας της γραμμής 4 του Μετρό», ο βουλευτής του ΚΚΕ Χρήστος Κατσώτης και κάλεσε να δώσει απαντήσεις τον παριστάμενο υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών Νίκο Ταχιάο. 

Σύμφωνα με τον κ. Κατσλωτη «για πάνω από 6 μήνες, και εν γνώσει της “Ελληνικό Μετρό ΑΕ”, η κοινοπραξία ΑΒΑΞ- GHELO- ALSTOM προχώρησε στην εκσκαφή για 160 μέτρα κατά παράβαση της μελέτης, την ίδια ώρα που καθημερινά δύο βάρδιες εργαζομένων κατεβαίνουν στη σήραγγα και εντός της ζώνης επιρροής της εκσκαφής βρίσκονται οδικές αρτηρίες, νοσοκομεία και κρατικές υποδομές».

Ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, ανέφερε ότι μόλις διαπιστώθηκε το πρόβλημα, δόθηκε εντολή για αποκατάσταση της κατασκευής σύμφωνα με τη μελέτη. Επιπλέον, διαβεβαίωσε ότι οι εταιρείες παρακολουθούν συνεχώς την κατάσταση για να αποτραπούν προβλήματα, ενώ επεσήμανε ότι τα θέματα ασφάλειας είναι ύψιστης προτεραιότητας.

«Ηδη η κοινοπραξία έχει ξαναξεκινήσει εργασίες, με τον δέοντα τρόπο, έχει υποβάλει και τη μελέτη η οποία δείχνει πώς θα αποκαταστήσει αυτές στο μήκος των 160 μέτρων. Η υπηρεσία προφανώς δεν κάνει αποδεκτές τις όποιες δικαιολογίες της κοινοπραξίας. Θεωρούμε ότι ήταν ένα λάθος εφαρμογής μιας μελέτης που η ίδια η εταιρεία είχε υποβάλει. Το εντόπισε η Ελληνικό Μετρό. Εχω ζητήσει να γίνει έλεγχος, γιατί αυτό έγινε με καθυστέρηση. Προφανώς δεν αποτελεί σφάλμα της διοίκησης. Μόλις υπέπεσε στην αντίληψη της διοίκησης, κάλεσε την εταιρεία να επανέλθει στη μελέτη και να αποκαταστήσει την κατασκευή, με τον τρόπο που έπρεπε κανονικά να προχωρήσει», ανέφερε ο κ. Ταχιάος

«Βεβαίως υπάρχουν σύμβουλοι οι οποίοι παρακολουθούν το έργο, υπάρχουν σύμβουλοι οι οποίοι συμβάλλουν στην επίβλεψη του έργου, αυτοί βέβαια δεν υπογράφουν, υπογράφουν οι δημόσιοι υπάλληλοι, αλλά αυτό ακριβώς συμβαίνει», είπε ο υφυπουργός Υποδομών και συμπλήρωσε ότι «τα θέματα ασφαλείας είναι ύψιστης προτεραιότητας».