AVΑΧ: Σε ΣΔΙΤ και παραχωρήσεις το ενδιαφέρον για τη νέα χρονιά
AVΑΧ: Σε ΣΔΙΤ και παραχωρήσεις το ενδιαφέρον για τη νέα χρονιά

AVΑΧ: Σε ΣΔΙΤ και παραχωρήσεις το ενδιαφέρον για τη νέα χρονιά

Η Αττική Οδός θα παράγει έσοδα μέχρι και το 2027
RE+D magazine
22.02.2023

Με την μεταβίβαση του ποσοστού της ΑΒΑΞ στην κοινοπραξία ΓΕΦΥΡΑ (Ζεύξη Ρίου – Αντιρρίου) ολοκληρώθηκε ο κύκλος των πωλήσεων συμμετοχών για την εταιρεία η οποία «έκλεισε» το 2022 με έσοδα €360 εκατ., και κέρδη πάνω από €65 εκατ.

«Η ΑΒΑΞ βρίσκεται σε τροχιά σημαντικής ανάκαμψης των οικονομικών αποτελεσμάτων μέσα από μία αποτελεσματική κεφαλαιακή πολιτική θέτοντας τις βάσεις για δυναμικές διεκδικήσεις έργων τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό», όπως ανέφερε χτες ο κ. Χρήστος Ιωάννου, Πρόεδρος του ομίλου, κατά τη διάρκεια συνάντησης με τους δημοσιογράφους.

Ο ίδιος προέβλεψε ότι ο κύκλος εργασιών του 2023 θα ξεπεράσει τα €500 εκατ. Το ανεκτέλεστο υπόλοιπο των υπογεγραμμένων συμβάσεων φτάνει τα 2,2 δισ. ευρώ ενώ η αξία του χαρτοφυλακίου των παραχωρήσεων και των ΣΔΙΤ, αποτιμάται στα €400 εκατ. στα οποία περιλαμβάνονται η Αττική Οδό, τα μεγάλα οδικά έργα, η διαχείριση αποβλήτων και σταθμών στάθμευσης αλλά και η νέα γενιά συμβάσεων όπως το fly over στη Θεσσαλονίκη.

Ειδικότερα για την Αττική Οδό υπολογίζεται ότι και μετά την λήξη της σύμβασης τον Οκτώβριο του 2024, ο αυτοκινητόδρομος θα συνεχίσει να παράγει σημαντικές μερισματικές ροές και έσοδα από επιστροφή κεφαλαίου που υπολογίζονται σε περίπου 150 εκ. ευρώ έως το 2027. Μέχρι και το 2025 μόνο από μερίσματα η εταιρεία υπολογίζει ότι θα εισπράττει ετησίως €30 εκ..

Όσον αφορά στα σημαντικά έργα που ολοκληρώθηκαν στο έτος που μας πέρασε, σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του Ομίλου ΑΒΑΞ, κ. Κωνσταντίνο Μιτζάλη, ο Όμιλος παρέδωσε σημαντικά έργα, όπως ο IGB και την επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό. Ο κ. Μπιζάλης αναφέρθηκε και στα πιο σημαντικά υπό εκτέλεση έργα, όπως η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, το FlyOver της Θεσσαλονίκης, στα έργα στο Ελληνικό η εταιρεία έχει αναλάβει τις βασικές υποδομές, (ήδη προχωρά η υπογειοποίηση της Λ. Ποσειδώνος), ενώ έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον να συμμετάσχει και σε άλλα έργα όπως στην κατασκευή των Πύργων και των εμπορικών κέντρων (με την Ιταλική Rizzani).

Τέλη Μαρτίου ξεκινά να σκάβει ο μετροπόντικας 

Μέχρι τα τέλη Μαρτίου θα ξεκινήσει να ανοίγει τη σήραγγα της Γραμμής 4 του μετρό Αθηνών, από την πλευρά της Κατεχάκη, ο πρώτος από τους δύο μετροπόντικες που φέρνει η κοινοπραξία υπό την ΑΒΑΞ. Ο δεύτερος μετροπόντικας, θα ξεκινήσει από τη λεωφόρο Βεΐκου αμέσως μόλις επιλυθούν τα ζητήματα που συνδέονται με τη μεταφορά δικτύων κοινής ωφέλειας. Μέσα στους επόμενους μήνες θα ξεκινήσουν οι εργασίες και για τους πρώτους 4 – 5 σταθμούς του δικτύου.