Αυξήθηκε το κόστος χρήσης γραφείων στη Ρουμανία
Αυξήθηκε το κόστος χρήσης γραφείων στη Ρουμανία

Αυξήθηκε το κόστος χρήσης γραφείων στη Ρουμανία

Ανάλυση της Cushman & Wakefield Echinox για την αγορά γραφείων.
Share Copy Link
RE+D magazine
04.10.2024

Το κόστος χρήσης γραφείων στο Βουκουρέστι σημείωσε άνοδο κατά περίπου 10% τα τελευταία δύο χρόνια, λόγω της αύξησης του λειτουργικού κόστους και της τιμαριθμικής αναπροσαρμογής των ενοικίων σε μια περίοδο με υψηλό πληθωρισμό.

Οι πιο σημαντικοί παράγοντες που επηρέασαν το λειτουργικό κόστος ήταν η αύξηση του κατώτατου μισθού και η επιστροφή των εργαζομένων στα γραφεία, σύμφωνα με ανάλυση της εταιρείας συμβούλων ακινήτων Cushman & Wakefield Echinox.

Η εν λόγω ανάλυση βασίζεται στα έργα που διαχειρίζεται η εταιρεία.

Τα μικρότερα κτίρια γραφείων παρουσίασαν πιο έντονη αύξηση σε σύγκριση με τα μεγαλύτερα, καθώς τα τελευταία επωφελούνται από οικονομίες κλίμακας χαρτοφυλακίου. Με τον εξορθολογισμό των πόρων και των προμηθευτών σε πολλά κτίρια, τα μεγαλύτερα χαρτοφυλάκια μπορούν να μειώσουν το συνολικό κόστος. Λειτουργικά κόστη λογίζονται σύμφωνα με την C&W τα έξοδα των ενοικιαστών τα οποία προστίθενται στο ενοίκιο και μαζί συνθέτουν τα έξοδα διαμονής.

Η Mihaela Petruescu, Partner Asset Services στην Cushman & Wakefield Echinox δήλωσε σχετικά: «Τα λειτουργικά έξοδα του κτιρίου παραμένουν πρωταρχικό μέλημα για τους διαχειριστές ακινήτων. Η διατήρηση αυτών των δαπανών σε ανταγωνιστικό επίπεδο, με ταυτόχρονη κάλυψη των αναγκών των ενοικιαστών και διασφάλιση ποιοτικών προτύπων, αλλά η τήρηση των οικονομικών προβλέψεων των ιδιοκτητών, είναι μια συνεχής πρόκληση για τις ομάδες διαχείρισης. Οι ενοικιαστές εξετάζουν προσεκτικά τόσο το λειτουργικό κόστος όσο και την ποιότητα των υπηρεσιών όταν αποφασίζουν να μισθώσουν νέο χώρο ή όταν ανανεώνουν τα υπάρχοντα συμβόλαιά τους».

Οι λειτουργικές δαπάνες περιλαμβάνουν φόρο ακινήτων, τεχνική συντήρηση, ασφάλιση, υπηρεσίες καθαρισμού, πυρασφάλεια, υπηρεσίες διαδικτύου και διαχείριση ακινήτων.