Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στα 36 εκατομμύρια ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) και στοχεύει στον ψηφιακό εκσυγχρονισμό του ΟΣΕ, σύμφωνα με τη Βίβλο Ψηφιακού Μετασχηματισμού 2020-2025, σε πλήρη εναρμόνιση με τις προτεραιότητες της ΕΕ για σύγχρονα και ανταγωνιστικά σιδηροδρομικά δίκτυα.
Το έργο επιδιώκει τον εκσυγχρονισμό των υποδομών του ΟΣΕ, την ενίσχυση της εσωτερικής οργάνωσης και τη μείωση του λειτουργικού κόστους, παρέχοντας ταυτόχρονα βελτιωμένες υπηρεσίες στους επιβάτες μέσω της υιοθέτησης νέων τεχνολογιών και σύγχρονων πληροφοριακών συστημάτων.
Οι βασικές συνιστώσες του ψηφιακού μετασχηματισμού του ΟΣΕ περιλαμβάνουν:
Σύστημα διαχείρισης εισιτηρίων: με στόχο τουλάχιστον το 60% των επιβατών να χρησιμοποιεί ηλεκτρονικά εισιτήρια και τη διασύνδεση με υπάρχοντα Συστήματα Συλλογής Κομίστρου.
Υποδομές έξυπνων σταθμών: περιλαμβάνουν Κέντρα Διαχείρισης Σταθμών (ΚΔΣ) σε επιλεγμένους σταθμούς και εξοπλισμό τόσο σε σταθμούς και στάσεις όσο και σε κινητό τροχαίο υλικό.
Κεντρικά συστήματα, όπως:
Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Τηλεματικής και Πληροφόρησης Επιβατών,
Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Ψηφιακής Εξυπηρέτησης και Διαχείρισης Αιτημάτων και Παραπόνων των επιβατών, καθώς και mobile εφαρμογές, Λογισμικό κεντρικής διαχείρισης,
Διασύνδεση των κεντρικών συστημάτων με υφιστάμενες υποδομές εξωτερικών φορέων.
Μελέτες και υπηρεσίες:
που περιλαμβάνουν την εκπόνηση μελετών, εγκατάσταση, κατάρτιση και εκπαίδευση, πιλοτική και δοκιμαστική λειτουργία, διαχείριση έργου, καθώς και διετή εγγύηση καλής λειτουργίας των συστημάτων μετά την οριστική παραλαβή του έργου.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ, κ. Παναγιώτης Τερεζάκης, δήλωσε: «Η έναρξη αυτού του μεγάλου έργου σηματοδοτεί μια νέα εποχή για τον ΟΣΕ, ιδιαίτερα ενόψει του εταιρικού μετασχηματισμού, που αποσκοπεί στον εκσυγχρονισμό της σιδηροδρομικής λειτουργίας προς όφελος της οικονομίας και της κοινωνίας».