Engel & Völkers: Πού κατευθύνονται οι υπερ-πλούσιοι το 2026
Engel & Völkers: Πού κατευθύνονται οι υπερ-πλούσιοι το 2026

Engel & Völkers: Πού κατευθύνονται οι υπερ-πλούσιοι το 2026

Share Copy Link
RE+D magazine
08.12.2025

Η βελτίωση της ποιότητας ζωής αναδεικνύεται σε καθοριστικό παράγοντα που διαμορφώνει τις παγκόσμιες τάσεις επενδύσεων και μετανάστευσης των ultra-high-net-worth individuals (UHNWIs), σύμφωνα με την πρώτη έκδοση του «Engel & Völkers Private Office Market Report 2026».

Σε μια εποχή όπου το κεφάλαιο μετακινείται με άνευ προηγουμένου ταχύτητα και η γεωπολιτική αβεβαιότητα εντείνεται, οι πλέον εύποροι παγκοσμίως ανατρέπουν τα παραδοσιακά κριτήρια επιλογής κατοικίας. «Η ακίνητη περιουσία έχει εξελιχθεί σε στρατηγικό πυλώνα διατήρησης του πλούτου και ενίσχυσης της παγκόσμιας κινητικότητας. Για τους UHNWIs διεθνώς, οι κατοικίες πολυτελείας αποτελούν ολοένα και περισσότερο τόσο lifestyle asset όσο και εργαλείο ανθεκτικότητας» δηλώνει ο Jawed Barna, Group CEO της Engel & Völkers.

Η έκθεση συλλέγει δεδομένα και αναλύσεις από 160 συμβούλους Private Office σε όλο τον κόσμο και ενσωματώνει προβλέψεις για τις ροές μετανάστευσης πλούτου από τη Henley & Partners, τον παγκόσμιο ηγέτη στα προγράμματα διαμονής και ιθαγένειας. Η ανάλυση εστιάζει σε επτά χώρες του δικτύου Private Office, οι οποίες καταγράφουν τις υψηλότερες καθαρές εισροές εκατομμυριούχων διεθνώς.

Τα συμπεράσματα της έκθεσης δείχνουν ότι οι UHNWIs μεταβάλλουν δραστικά την αντίληψή τους για το τι συνιστά «καλή ποιότητα ζωής». Η «Βελτίωση Τρόπου Ζωής» αναδεικνύεται ως ο νούμερο ένα λόγος για διασυνοριακές αγορές πολυτελών κατοικιών, ενώ ακολουθούν η «Μείωση Μεγέθους Κατοικίας» και οι παράγοντες «Ασφάλεια, Σταθερότητα και Κλιματική Ανθεκτικότητα».

«Οι αγοραστές πολυτελών ακινήτων εμφανίζονται ολοένα και πιο πρόθυμοι να θυσιάσουν το μέγεθος της κατοικίας τους, προκειμένου να πετύχουν ποιοτικούς στόχους που σχετίζονται περισσότερο με τον τρόπο ζωής», αναφέρει ο Stuart Siegel, Global Head της Engel & Völkers Private Office. «Η τάση αυτή συνοδεύεται από μια έντονα εμπειριοκεντρική νοοτροπία – με προτεραιότητα την ιδιωτικότητα, τις εξαιρετικές τοποθεσίες και την άμεση πρόσβαση σε χώρους αναψυχής και φύσης».

Η αυξημένη έλξη προς την υπαίθρια διαβίωση αποτυπώνεται και στις προτιμήσεις των διεθνών αγοραστών. Το 55% των συμβούλων Private Office παγκοσμίως θεωρεί την «Υπαίθρια Διαβίωση (Outdoor Living)» το κορυφαίο ζητούμενο σε μια πολυτελή κατοικία, ενώ ακολουθούν η «Ιδιωτικότητα & Ασφάλεια» (15%) και ο άξονας «Πολιτισμός & Εμπειρία» (8%).

Παγκόσμια ζήτηση: Ιταλία πρώτη – Ελλάδα στις κορυφαίες επιλογές των UHNWIs


Στο μέτωπο των διεθνών ενδιαφερόμενων αγοραστών, η Ιταλία καταγράφει τη μεγαλύτερη άνοδο σε αιτήματα από UHNWIs το τελευταίο έτος, ακολουθούμενη από την Ελλάδα, τη Γαλλία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και την Ισπανία. Θετικό κλίμα διαμορφώνεται και για την Ελβετία, ενώ Καναδάς και ΗΠΑ εμφανίζουν ελαφρά κάμψη της ζήτησης.
«Ο τρόπος ζωής la dolce vita της Ιταλίας βρίσκει ισχυρή απήχηση σε αγοραστές που αναζητούν έναν πιο αργό, πιο κοινοτικό και πιο αυθεντικό τρόπο ζωής», επισημαίνει ο Stuart Siegel.
Για την Ελλάδα, η αυξανόμενη ζήτηση συνδέεται με τη διεθνή αναγνωρισιμότητα που έχει αποκτήσει τα τελευταία χρόνια ως προορισμός υψηλής ποιότητας ζωής, με ισχυρά συγκριτικά πλεονεκτήματα: κλίμα, φυσικό περιβάλλον, πολιτισμό και προσιτότερο κόστος σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές αγορές πολυτελείας.

Το δίκτυο Private Office της Engel & Völkers προβλέπει ότι οι παράγοντες που σχετίζονται με τον τρόπο ζωής θα συνεχίσουν να οδηγούν τις αποφάσεις εγκατάστασης των UHNWIs τα επόμενα χρόνια. Σε έναν κόσμο αυξανόμενων κινδύνων και ταχέως μεταβαλλόμενων τεχνολογικών και κοινωνικών συνθηκών, η ανάγκη για ένα ασφαλές, σταθερό και υψηλής ποιότητας περιβάλλον αποτελεί καθοριστική αξία.
«Σε έναν κόσμο αβεβαιότητας, η επιθυμία για μια ποιοτική ζωή είναι τελικά εκείνη που καθορίζει τις αποφάσεις κατά την αγορά ενός πολυτελούς ακινήτου», σημειώνει ο Stuart Siegel.
Ο Jawed Barna, κλείνοντας, τονίζει: «Στην Engel & Völkers – και ειδικά στο Private Office – θα συνεχίσουμε να ανταποκρινόμαστε στις εκλεπτυσμένες προσδοκίες και τις ιδιαίτερες φιλοδοξίες τρόπου ζωής μιας πραγματικά απαιτητικής διεθνούς πελατείας».