Εντονο ενδιαφέρον για τα δύο μεγάλα οδικά-ΣΔΙΤ της Βόρειας Ελλάδας
Εντονο ενδιαφέρον για τα δύο μεγάλα οδικά-ΣΔΙΤ της Βόρειας Ελλάδας

Εντονο ενδιαφέρον για τα δύο μεγάλα οδικά-ΣΔΙΤ της Βόρειας Ελλάδας

Η διάρκεια των δύο ΣΔΙΤ που αφορούν στους άξονες Θεσσαλονίκη-Έδεσσα και Δράμα-Αμφίπολη έχει οριστεί σε 360 μήνες (30 χρόνια).
RE+D magazine
06.12.2022

Τα μεγάλα ονόματα του κατασκευαστικού κλάδου κατέθεσαν φάκελο για τα δυο μεγάλα οδικά έργα με ΣΔΙΤ της Βορείου Ελλάδας που αφορούν στους άξονες Θεσσαλονίκη - Εδεσσα και Δράμα - Αμφίπολη.

Οι υποψήφιοι ανάδοχοι είναι οι εταιρίες ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ, ΙΝΤΡΑΚΑΤ και ΑΒΑΞ. Με την ολοκλήρωση της εκδήλωσης ενδιαφέροντος θα γίνει αξιολόγηση των σχημάτων και θα ακολουθήσει η έγκριση αυτών που θα κριθούν ότι πληρούν τα κριτήρια που έχουν τεθεί. 

Στη Β' φάση του διαγωνισμού θα καθοριστεί το ακριβές αντικείμενο του έργου (διάλογος) και θα δοθούν οι δεσμευτικές προσφορές από όπου θα προκύψει ο ανάδοχος του έργου.

Η διάρκεια των δύο ΣΔΙΤ έχει οριστεί σε 360 μήνες (30 χρόνια). Τα 4 πρώτα έτη αφορούν στην κατασκευή/αναβάθμιση των υποδομών των οδικών αξόνων και τα υπόλοιπα αφορούν στην περίοδο λειτουργίας και συντήρησης.

Το κόστος με ΦΠΑ για τον άξονα Θεσσαλονίκη-Έδεσσα ορίστηκε σε 444,91 εκατ. ευρώ (358,8 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ) και για τον άξονα Δράμα-Αμφίπολη σε ποσό με ΦΠΑ 248,54 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ 200,43 εκατ. ευρώ).

Αναλυτικά τα δυο έργα υποδομών

Συνοπτικά ο Ιδιωτικός Φορέας Σύμπραξης (ΙΦΣ) που θα επιλεγεί θα αναλάβει:

Α. Τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση των τμημάτων: 1. Μαυροβούνι – Έδεσσα (συμπεριλαμβανομένης της σύνδεσης του τμήματος με τον ισόπεδο κόμβο της περιφερειακής οδού Έδεσσας), Α/Κ Μαυροβουνίου, Α/Κ Ριζαρίου 9,423 χλμ., 2. Παράκαμψη Γιαννιτσών Α/Κ Γιαννιτσών, Α/Κ Παραλίμνης 8,913 χλμ. και 3. Παράκαμψη Χαλκηδόνας, Α/Κ Χαλκηδόνας, Α/Κ Ελεούσας, 6,340 χλμ.

Β. Τη λειτουργία, συντήρηση, χρηματοδότηση του βασικού οδικού άξονα γέφυρας Αξιού ποταμού – Έδεσσας, συνολικού μήκους περίπου 52,326 χιλιομέτρων, και όσα επιπλέον τμήματα συμπεριλαμβάνονται στο προαναφερθέν τμήμα Α.

Στο δεύτερο έργο «Κάθετος άξονας Δράμα – Αμφίπολη (Παλαιοκώμη)» στο πλαίσιο της προτεινόμενης σύμπραξης ο ΙΦΣ θα αναλάβει:

Α. Τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση των τμημάτων: Παλαιοκώμη – Μαυρολεύκη, μήκους 29,5 χλμ., Μαυρολεύκη – Δράμα, μήκους 13,5 χλμ., Α/Κ Μεσορράχης, Α/Κ Παλαιοκώμης, Α/Κ Μ. Σουλίου, Α/Κ Ροδολίβους, Α/Κ Πρώτη, Α/Κ Ν. Μπάφρας, Α/Κ (Ημικόμβος) Αγγίτη, Α/Κ Μαυρολεύκης, Α/Κ Περιφερειακής Δράμας και Κ/Κ Δράμας (σύνδεση με το αστικό δίκτυο της Δράμας).

Β. Τη λειτουργία, συντήρηση, χρηματοδότηση του βασικού οδικού άξονα Δράμα – Αμφίπολη, συνολικού μήκους 43 χλμ., και όσα επιπλέον τμήματα συμπεριλαμβάνονται στο προαναφερθέν τμήμα Α.

Η διάρκεια των συμβάσεων σύμπραξης θα είναι κατά μέγιστο σε 30 έτη (3 έτη κατασκευαστική περίοδος και 27 έτη συντήρησης και λειτουργίας) και θα οριστικοποιηθεί κατά το Στάδιο Β.Ι (διάλογος) της διαδικασίας ανάθεσης.