Η αγορά της Ρουμανίας αποτελεί στρατηγικής σημασίας πεδίο για τον όμιλο AKTOR, ο οποίος δραστηριοποιείται στη χώρα πάνω από δύο δεκαετίες, απασχολεί περισσότερους από 700 εργαζομένους και έχει υλοποιήσει σημαντικά έργα υποδομής, με έμφαση στα σύγχρονα συγκοινωνιακά έργα.
Σύμφωνα με τον Αντώνη Κυριακό, γενικό διευθυντή της Aktor Ρουμανίας ο όμιλος μέσω κοινοπραξιών στη χώρα διεκδικεί έργα συνολικού προϋπολογισμού περίπου €3,7 δισ. – που περιλαμβάνουν δύο σιδηροδρομικά στην περιοχή του Μπράσοβ, με εκτιμώμενους προϋπολογισμούς 1 δισ. και 1,8 δισ. ευρώ αντίστοιχακαι ένα οδικό έργο.
Η τοπική θυγατρική έχει διαμορφώσει ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων ύψους 900 εκατ. ευρώ και διαχειρίζεται πέντε ενεργά έργα. Το 2024, ο κύκλος εργασιών της ανήλθε στα €234 εκατ., τοποθετώντας την στην πρώτη πεντάδα του κλάδου στη χώρα, όπου δραστηριοποιούνται ισχυροί ευρωπαϊκοί και ταχέως αναπτυσσόμενοι τουρκικοί όμιλοι.
Στο πλαίσιο της δραστηριότητάς της, η Aktor ολοκλήρωσε και παραδίδει στον ρουμανικό δημόσιο τομέα τον μεγάλο οδικό άξονα του Νότιου Περιφερειακού Αυτοκινητοδρόμου Βουκουρεστίου (Α0 - Lot 3), συνολικού προϋπολογισμού 305 εκατ. ευρώ. Το έργο αυτό ολοκληρώνει τον εξωτερικό δακτύλιο της πόλης.
Ο αυτοκινητόδρομος Α0 Sud αποτελείται από τρία υποτμήματα, εκ των οποίων το μεγαλύτερο (Lot 3), μήκους 18 χλμ., κατασκευάστηκε από την Aktor Ρουμανίας. Περιλάμβανε σύνθετες τεχνικές παρεμβάσεις, όπως την κατασκευή τεσσάρων μεγάλων γεφυρών, 46 μικρών τεχνικών έργων και έξι άνω διαβάσεων, με σχεδιαστική ταχύτητα τα 140 χλμ./ώρα.
Ο όμιλος συμμετείχε και στην αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής Brașov – Simeria, μέρος του Διευρωπαϊκού Διαδρόμου Ρήνου – Δούναβη, στρατηγικής σημασίας για την Ε.Ε. Εκεί, η Aktor κατασκευάζει το τμήμα Apata – Cata (Lot 2), προϋπολογισμού 507 εκατ. ευρώ. Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή δύο δίδυμων σηράγγων στους ορεινούς όγκους Homorod και Ormeniș, μήκους 6,9 και 5,1 χλμ. αντίστοιχα, σχεδιασμένων για ταχύτητες έως 160 χλμ./ώρα. Η φυσική πρόοδος του έργου έφτασε το 38% έως τις 30 Απριλίου 2025.
Αξιοσημείωτο είναι ότι πρόκειται για το πρώτο έργο στη Ρουμανία – και ένα από τα λίγα στην Ευρώπη – όπου χρησιμοποιούνται ταυτόχρονα τέσσερα μηχανήματα διάνοιξης σηράγγων (TBM), στα οποία ο όμιλος Aktor επένδυσε περίπου 70 εκατ. ευρώ μετά την εξαγορά της ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ.
Παράλληλα, η Aktor συμμετέχει στην αναβάθμιση άλλου τμήματος της ίδιας γραμμής, από Brașov έως Sighișoara (Lots 1-3), με τεχνικό αντικείμενο προϋπολογισμού περίπου 272 εκατ. ευρώ, σε μήκος 84 χλμ. Το έργο βρίσκεται σε εξέλιξη, με το ποσοστό ολοκλήρωσης να φτάνει το 30% έως τον Απρίλιο του 2025.